Page 1 of 2
					
				316 BAUR 72UR28
				Posted: Tue Jul 17, 2018 10:20 am
				by Thegs
				Kwam ik 2 weken geleden tegen op de A50 in de buurt van Heerde. Gaat om een 316 BAUR met het kenteken 72-UR-28 (72UR28). Is een exemplaar uit 1978, kleur zou maar zo eens Rubin kunnen zijn.

 
			
					
				Re: 316 BAUR 72UR28
				Posted: Tue Jul 17, 2018 12:24 pm
				by uwbuurman
				Leuke spot!!
			 
			
					
				Re: 316 BAUR 72UR28
				Posted: Tue Jul 17, 2018 3:29 pm
				by Jeroen
				Lachen! Ondanks dat ik er zelf een heb weet ik er maar erg weinig vanaf... is dit een hele vroege Baur of valt dat mee?
			 
			
					
				Re: 316 BAUR 72UR28
				Posted: Tue Jul 17, 2018 3:57 pm
				by uwbuurman
				Dat is een goede vraag voor JeroenIXBaurMetVeelE30spullenEnEenPaarseBaurCas
			 
			
					
				Re: 316 BAUR 72UR28
				Posted: Tue Jul 17, 2018 8:08 pm
				by 323baur
				Gave spot!
			 
			
					
				Re: 316 BAUR 72UR28
				Posted: Wed Jul 18, 2018 10:01 pm
				by baur21
				Wat ik hier zie is een 323i dubbele uitlaat en type 2 spiegels 
hadden we vroeger nog een BAUR register waar je nog wat terug kon vinden, in het huidige register vind ik niets meer terug. 

 
			
					
				Re: 316 BAUR 72UR28
				Posted: Thu Jul 19, 2018 9:33 pm
				by Wondermike
				Ik kan alleen wat opzoeken met het vin nummer in de productielijst van Baur.
Maar wel een hele leuke spot, ik kende deze auto niet.
			 
			
					
				Re: 316 BAUR 72UR28
				Posted: Thu Jul 19, 2018 10:53 pm
				by 325ixbaur
				Mijn vermoeden is dat het A70130-11 is, aangezien het een zwarte 316 is op kenteken.
 
De 3e in Nederland geleverde TC1.
Gr Jeroen
 
			
					
				Re: 316 BAUR 72UR28
				Posted: Fri Jul 20, 2018 12:00 am
				by uwbuurman
				Dat zal 'm wel zijn dan. Zeer waarschijnlijk de oudste die nog leeft dan
			 
			
					
				Re: 316 BAUR 72UR28
				Posted: Fri Jul 20, 2018 12:28 am
				by baur21
				wel apart allemaal die een lager BAUR nr hebben dan die ik hier heb staan zijn Jonger.
de 25-zl-49 met baur nr A00205-1 is van 5-6-78 en de 72-ur-28 is van 20-6-78.
Is er in het register ook te zien of dat die van mij later door de firma baur is omgeboud?
			 
			
					
				Re: 316 BAUR 72UR28
				Posted: Fri Jul 20, 2018 8:08 am
				by 325ixbaur
				Hoi Jan,
Hierbij het gedeelte waar de 205 op staat. Zoals je ziet is er ook een kenteken genoteerd; de wagen was dus al toegelaten op Nederlands kenteken. En rechtsboven staat: 16-6-1978. Dus jouw wagen is inderdaad later omgebouwd. En heeft later een ander kenteken gekregen 
 
 
Overigens zijn er van de eerste honderd geproduceerde TC1 nog 20 bekend, waarvan drie stuks nog op de 1e productiepagina stonden: 1, 8 en 10.
Gr Jeroen
 
			
					
				Re: 316 BAUR 72UR28
				Posted: Fri Jul 20, 2018 2:22 pm
				by baur21
				Hoi Jeroen, dat is weer mooie informatie waar ik iets aan heb. 
 
 
nauw weet ik ook meteen dat het een origineel NL geleverde auto is. 
 
 
Het gebeurde vroeger wel  vaker dat de auto eerst op naam gezet werd en daarna de extra's van wege de BPM.
Of ze hebben hem later na de ombouw weer als nieuw verkocht met een nieuw kenteken.
de Garage in Velp kan ik nog niet vinden wel een autotaxatie bedrijf van Hoving.
 
			
					
				Re: 316 BAUR 72UR28
				Posted: Fri Jul 20, 2018 2:28 pm
				by Jeroen
				Hoving in Velp is volgens mij de voorloper van Ekris. Ons Appeltje kwam daar ook vandaan.

 
			
					
				Re: 316 BAUR 72UR28
				Posted: Fri Jul 20, 2018 2:50 pm
				by uwbuurman
				V/h Van Hoving, dus voorheen Van Hoving.
@Jan, ik zou bij de RDW het originele kenteken regelen.
			 
			
					
				Re: 316 BAUR 72UR28
				Posted: Fri Jul 20, 2018 3:07 pm
				by 325ixbaur
				Bij de 72 Nederlandse TC1 heb ik overigens 6 dealers:
- Alimpo, Den Haag: 6 stuks
- Hessels, Delft: 7 stuks, 
- Kuijken BV, Aalst-Waalre: 1
- Middendorp, Ede: 1
- Oldenhof, Enschede: 33 stuks
- Van Hoving, Velp: 2 stuks
En rest staat enkel als "BMW Export, München" te boek.
In het kader van "laten we het ook eens van de andere kant bekijken":
Wat we ooit dachten dat de laatste TC1 was (74595, nu in België) werd geleverd door Kuijken. Maar er blijken iets meer TC1´s te zijn geproduceerd, blijkbaar had Oldenhof wel trek in enkele TC1 (waarschijnlijk voor dumpprijzen), dus 74596 (316 Burgundrot, nu in Belgie) en 74597 (320/6 in Olivgrun) gingen ook naar Oldenhof. Waar 74598, de laatste TC1 waar ik bewijs van heb, naar toe ging is niet helemaal duidelijk maar zou ook zomaar Oldenhof kunnen zijn geweest.
Gr Jeroen