Injectoren reinigen cq vervangen
Posted: Thu Aug 09, 2018 11:27 am
Ik heb altijd begrepen dat je de K-Jet injectoren niet kunt reviseren omdat ze samengeperst zijn. Je kunt ze uiteraard wel reinigen en testen (opbrengst/nevelbeeld). Punt blijft dan dat de inwendige afsluitende seal 35+ jaar oud is. Die kun je reinigen, maar het blijft antiek rubber.
Dacht altijd dat nieuwe exemplaren van Bosch (BMW nr 13 53 1 266 436, Bosch nr 0 437 502 006) brandduur waren, maar via besteonderdelen.nl komen ze op ca 3 tientjes per stuk. Daar kun je niet voor tobben lijkt me!
Wat ik hier wel meermaals gelezen heb, is dat de afdichtrubbers waarmee je ze plaatst altijd een probleem zijn. Ik meen dat de hele vroege exemplaren (waarschijnlijk mede door een ander inlaatspuitstuk met andere schachten) bestonden uit twee delen, een rubber 13 53 1 261 228 en daarachter een bus 13 53 1 262 276 vermoedelijk gewoon om de injector gecentreerd tehouden in de diepe schacht, latere modellen hebben 1 dik rubber 13 53 1 269 477 . Kan iemand dat bevestigen? Gewoon om vast te stellen welke rubbertjes er nu op moeten.
Vroege rubber 13 53 1 261 228 :

Vroege bus 13 53 1 262 276:

Dat dikke latere rubber 13 53 1 269 477 ziet er dan zo uit:

Echter, Bosch lijkt tegenwoordig te adviseren om ze met o-ringen terug te plaatsen, dat begreep ik ook al van Koos maar weet niet of dat evt nog bouwjaar of inlaatspruitstuk afhankelijk is, en of je dan geen problemen hebt met centreren (anders gaan ze wellicht schuin zitten).

Dacht altijd dat nieuwe exemplaren van Bosch (BMW nr 13 53 1 266 436, Bosch nr 0 437 502 006) brandduur waren, maar via besteonderdelen.nl komen ze op ca 3 tientjes per stuk. Daar kun je niet voor tobben lijkt me!
Wat ik hier wel meermaals gelezen heb, is dat de afdichtrubbers waarmee je ze plaatst altijd een probleem zijn. Ik meen dat de hele vroege exemplaren (waarschijnlijk mede door een ander inlaatspuitstuk met andere schachten) bestonden uit twee delen, een rubber 13 53 1 261 228 en daarachter een bus 13 53 1 262 276 vermoedelijk gewoon om de injector gecentreerd tehouden in de diepe schacht, latere modellen hebben 1 dik rubber 13 53 1 269 477 . Kan iemand dat bevestigen? Gewoon om vast te stellen welke rubbertjes er nu op moeten.
Vroege rubber 13 53 1 261 228 :
Vroege bus 13 53 1 262 276:

Dat dikke latere rubber 13 53 1 269 477 ziet er dan zo uit:

Echter, Bosch lijkt tegenwoordig te adviseren om ze met o-ringen terug te plaatsen, dat begreep ik ook al van Koos maar weet niet of dat evt nog bouwjaar of inlaatspruitstuk afhankelijk is, en of je dan geen problemen hebt met centreren (anders gaan ze wellicht schuin zitten).
