Feestje

Voor alles niet E21 gerelateerd
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Feestje

Post by Jeroen »

Na bijna 12 jaar moest het er toch maar eens van komen, dus afgelopen zaterdag zijn Tamara en ondergetekende in het huwelijksbootje gesprongen... een polaris huwelijksbootje want de Baur was Tamara's eerste keuze voor de trouwauto, nah dat mot dan maar :lol: terwijl Ite met de E3 zorgde voor een waardige volgauto. Er komt een hele berg prachtige foto's van één van de beste huwelijksfotografen die ons land rijk is, maar dit is alvast even een voorproefje. De dag is van begin tot eind een mega feest geweest met uiteraard ook de nodige mensen uit BMW land, zelfs uit Thailand!

Image


Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Nick1984
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1756
Joined: Fri Aug 15, 2008 6:08 pm
Location: Kasterlee Belgium

Re: Feestje

Post by Nick1984 »

Proficiat Jeroen en Tamara!!!
Ik ben zeer benieuwd naar de foto's ;)
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Feestje

Post by uwbuurman »

Gefeliciteerd!!!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Manitoba
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2380
Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
Location: Utrecht area, the Netherlands

Re: Feestje

Post by Manitoba »

Woop-woop! Gefeliciteerd en happy honeymoon!

Greetz,
Walter.
Bram_Baur
E21 Fanatic
Posts: 434
Joined: Sat Jan 05, 2013 6:50 pm
My E21(s): e21 Baur 318i 1982
e21 Baur 316 1983
Location: Kasterlee , Antwerpen, België

Re: Feestje

Post by Bram_Baur »

Proficiat!!
Groeten, Bram

e21 Baur 318i 1982 (ex)
e21 Baur 316 1983 Ascot Grau
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3007
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Feestje

Post by BertjeConti »

Van harte gefeliciteerd met jullie Huwelijk Tamara en Jeroen !!
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4543
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Re: Feestje

Post by gerrit323 »

Proficiat .. prachtkoppel !!!
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan



https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
User avatar
bmw e12 e21
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4531
Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
Location: Belgium - Limburg

Re: Feestje

Post by bmw e12 e21 »

Gefeliciteerd!
grt Remy

BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
Michiel E32
E21 Fanatic
Posts: 434
Joined: Sat Jul 10, 2010 6:10 pm

Re: Feestje

Post by Michiel E32 »

Van Harte Gefeliciteerd Jeroen & Tamara
geerling
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 237
Joined: Fri Sep 07, 2012 4:16 pm
My E21(s): BMW 320/6 '81 zypressengrun
Location: Ruinerwold Drenthe

Re: Feestje

Post by geerling »

Gefeliciteerd Jeroen en Tamara, mooi!!
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Feestje

Post by Jeroen »

Dank voor alle felicitaties mensen!!!!

Er is inmiddels een korte video met hoogtepunten van de dag:
https://trouwdag-in-beeld.smartslides.c ... roen?pt=ed
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Feestje

Post by uwbuurman »

Waanzinnig mooie plaatjes!!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Smartie
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1144
Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip
Location: Assen

Re: Feestje

Post by Smartie »

Gefeliciteerd. Mooi, helemaal compleet!
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4543
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Re: Feestje

Post by gerrit323 »

Geweldige fotograaf.. Grote klasse !!!
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan



https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Feestje

Post by Jeroen »

Dank allemaal! Binnenkort een fotoverslag van onze huwelijksreis naar Portugal, maar laat ik beginnen met een autogerelateerd gedeelte... onze hoerauto!

Ik boek nooit iets heel bijzonders, maar meestal wel net even beter dan basis, klasse Seat Ibiza en soortgenoten. Daarmee hadden we de vorige keer een Metsubsidie ASX die best grappig was. Aankomst bij Europcar twee weken geleden was al leuk, meneer die specifiek had gevraagd om een BMW 3-serie en dat ook bevestigd had gekregen werd opgescheept met een Audi A4 en was daarmee helemáál niet amused haha. Wij hadden duidelijk lager ingezet en zolang we niet opgescheept werden met een Panda of een vergelijkbaar multiair geval ofzo dan is het wel prima, we zijn maar met z'n tweeën, niks bijzonders van plan, een dak en airco en tis prima. Dat hebben we geweten haha!

Ons vervoer werd een splinternieuwe Peugeot 208 op benzine. Niet een basis 108 en een modelreeks met een historie, dus je mag wel wat verwachten, toch? Zag er op zich ook best netjes uit in antraciet metallic. Deur open, instappen. Het is duidelijk, de ontwerpers hadden iets gehoord over een beetje uitstraling in het interieur en dus hadden ze maar gelijk van alles tegelijk gedaan: pianolak (plastic), carbonstructuur (plastic), aluminium (plastic) en chroom (plastic).

Tot leven gewekt, en al pruttelend komt de driepitter in beweging. Gelijkloop van een poffertje, klinkt ook nergens naar, maar prima, geheel van deze tijd dus. Het starten is trouwens ook een feestje. Zet je het contact aan dan schieten de meters naar max. Afgekeken van vele andere merken inmiddels, en het nut ontgaat mij volledig. Of is het om de bestuurder te sarren en te laten zien dat de snelheidsmeter en toerenteller heel ver kunnen komen, maar dat de auto dat op eigen kracht nooit gaat bereiken. Het zal.

Dan doe je de deuren dicht. Je schrikt je dood! Wat een holle, blikkerige klank! Alsof je een leeg appelmoesblik op de bult mikt. En de kofferbak moet met geweld dichtgesmeten worden, en kraakt nu, nieuw, al bij openen en sluiten. Vergeten maar, het is gewoon Franse rommel, rijden maar. Nou ja... in de driepitter (heb geen moeite gedaan uit te vinden wat de exacte uitvoering was) zit werkelijk geen leven. Geen koppel en geen vermogen. Inhalen doe je initieel alleen als je levensmoe bent. Je kunt naar links gaan, terugschakelen en gas geven, maar dat resulteert alleen in meer herrie, niet in een noemenswaardige versnelling. Door de dagen heen hebben we zelf een procedure ontwikkeld. Als ik wil inhalen zet Tamara de eco-modus en de airco uit, ik schakel een paar versnellingen terug en zonder aanziens des toerenbereiks gaan we ervoor en zijn we uiteindelijk in staat iets te passeren. Oppassen trouwens, want als je dat teveel doet gaan er cylinders overslaan of anderszins niet meelopen en dan is het op 2 pitten helemaal gedaan.

Bochtenwerk dan. Ehmmmm. Ik heb werkelijk nog nooit een auto meegemaakt die zo'n hekel heeft aan alles wat niet rechtuit is, terwijl het niet aan de verse Michelins kan liggen. We hebben de nodige spannende onderstuursituaties mee mogen maken. Op een bochtige weg over de hele breedte heen en weer geschoven. En een kabaal dat het onderstel maakt in een vlot genomen bocht! Comfort is sowieso ver te zoeken. Ja rechtuit op een biljartlaken gaat prima, maar komt er ook maar enige oneffenheid in de weg, laat staan een bocht, dan wordt het een hels kabaal. En da's nog niet alles.

Mijn vers verworven E60 heeft na 13 jaar standaard beurtjes wel een keer wat aandacht nodig. Je hoort eens een rammeltje en denkt, tsja, na zoveel tijd is er wel een keer een toplager en een kogeltje aan de beurt. Prima. Maar deze nieuwe 208 klappert als een oordeel, in niets te vergelijken met de oude Beier. Ik kan nog uren doorschrijven over dit wanproduct. Over de volledig schuimrubberen stoelen zodat je ook met de airco vól aan je de kolere zweet bijvoorbeeld. Maar okee, weet je, we hebben op een budget manier rondgereden, met airco, en in tegenstelling tot eerdere huurbakken heeft het geval gewoon de eindstreep gehaald. Maar het zet je aan het denken:

Waarom zou IEMAND zo'n ding willen kopen? Waarom vindt iemand dat hij zoiets nieuw moet bestellen? Het feit dat het er is betekent dat er volksstammen zijn die zo'n hok nieuw bestellen, en ik kan geen enkele reden bedenken dan dat het is omdat men iets nieuws voor de deur wil hebben staan, voor de buren. En dat men dan maar voor lief neemt dat het een waardeloze auto is? Bestaan die mensen?

Ik krijg echt medelijden met mensen die van hun baas in zo'n barrel moeten rijden, en evenzo heb ik sterke twijfels bij de geestelijke gezondheid van mensen die zelf zo'n ding uitzoeken. Dat kan toch niet? Nee, je moet geen BMW met een Peushow vergelijken. Ander product, ander prijskaartje. Maar dan nog, dat er een markt is voor zoiets. In plaats van een nieuwe 208 kan ik op z'm minst 1.000 betere auto's bedenken die ik liever koop, dan maar een gebruikte, of het nou 2 jaar of 20 jaar oud is, maar niet dit wanproduct. Ik kan het niet begrijpen, maar da's vast mijn eigen tekortkoming.

Zijn er dan geen voordelen te noemen? Ja hoor, hij had iets wat enigszins koelde, je zat uit de zon, en als je de tractiecontrole uit zette dan bleef deze ook de volgende dagen uit. Erg prettig op de onverharde wegen die we ook hebben getest. En hebben we hierdoor onze vakantie laten verzieken? Nee hoor, we hebben een geweldige vakantie gehad. We hebben ons alleen elke dag weer verwonderd.
Regards/groeten, Jeroen
Post Reply