1982 315
Posted: Sun Dec 06, 2020 11:42 am
Beste E21 liefhebbers,
Ik ben nieuw op dit forum.
Sinds vandaag bezit ik een 315.
Een paar jaar geleden kocht mijn garagehouder een 315 van een klant. Nieuw geleverd. Daarna een keer ingeruild en weer verkocht.
Altijd in onderhoud geweest totdat de auto niet meer kwam want de klant had een nieuwere BMW gekocht. Ja bij dezelfde man.
De 315 bleek de garage in te zijn gegaan en had daar vele jaren droog en warm doorgebracht. De eigenaar leek het leuk om de auto op zijn oude dag af en toe te gebruiken. Maar daar kwam niet veel van en mijn garagehouder mocht de auto terug kopen.
Geen roest, geen schade en origineel. Wel met de extra dubbele koplampen die we allemaal wilden toen. Orginele delen in de kofferbak.
Kortom ik moest er wel een stukje mee gaan rijden en het enthousiasme was duidelijk. Wat een time machine.
Omdat we een stalling delen zag ik de 315 regelmatig. Totdat recent het telefoontje kwam dat de 315 verkocht zou worden.
De lang gezochte 320/6 Baur was gevonden en dus moest de 315 plaats maken. De eigenaar had Baur benaderd of ze de 315 wilde ombouwen maar dat deden ze al jaren niet meer.
Omdat er nog een liefhebber in de race was, heb ik voorgesteld dat deze haar zou kopen. Ik heb al een paar BMW's.
Maar blijkbaar moeten dingen soms zo zijn, Koper en verkoper konden er niet echt uitkomen.
Kortom sinds vandaag slaapt de 315 naast zijn grote broer de 735i uit 1987 (ook origineel NL auto).
Houdt werkpaard 535TD uit 2005 (met 515.000 km) de wacht terwijl het baasje met zijn 640xd onderweg is.
Super blij met mijn nieuwe aanwinst, nu is de eerste zoektocht nieuwe(re) bekleding want de bruine bestuurderstoel is niet best.
Ook de 6 versnellingspookknop zal binnenkort het veld moeten ruimen.
Verder staat een grote poetsbeurt op het programma zodat de beige lak weer helemaal gaat glimmen.
Omdat ik zeer slecht afscheid kan nemen van auto's verwacht ik wel een tijdje op dit forum te zullen blijven.
Groetjes uit Bennekom,
Peter
Ik ben nieuw op dit forum.
Sinds vandaag bezit ik een 315.
Een paar jaar geleden kocht mijn garagehouder een 315 van een klant. Nieuw geleverd. Daarna een keer ingeruild en weer verkocht.
Altijd in onderhoud geweest totdat de auto niet meer kwam want de klant had een nieuwere BMW gekocht. Ja bij dezelfde man.
De 315 bleek de garage in te zijn gegaan en had daar vele jaren droog en warm doorgebracht. De eigenaar leek het leuk om de auto op zijn oude dag af en toe te gebruiken. Maar daar kwam niet veel van en mijn garagehouder mocht de auto terug kopen.
Geen roest, geen schade en origineel. Wel met de extra dubbele koplampen die we allemaal wilden toen. Orginele delen in de kofferbak.
Kortom ik moest er wel een stukje mee gaan rijden en het enthousiasme was duidelijk. Wat een time machine.
Omdat we een stalling delen zag ik de 315 regelmatig. Totdat recent het telefoontje kwam dat de 315 verkocht zou worden.
De lang gezochte 320/6 Baur was gevonden en dus moest de 315 plaats maken. De eigenaar had Baur benaderd of ze de 315 wilde ombouwen maar dat deden ze al jaren niet meer.
Omdat er nog een liefhebber in de race was, heb ik voorgesteld dat deze haar zou kopen. Ik heb al een paar BMW's.
Maar blijkbaar moeten dingen soms zo zijn, Koper en verkoper konden er niet echt uitkomen.
Kortom sinds vandaag slaapt de 315 naast zijn grote broer de 735i uit 1987 (ook origineel NL auto).
Houdt werkpaard 535TD uit 2005 (met 515.000 km) de wacht terwijl het baasje met zijn 640xd onderweg is.
Super blij met mijn nieuwe aanwinst, nu is de eerste zoektocht nieuwe(re) bekleding want de bruine bestuurderstoel is niet best.
Ook de 6 versnellingspookknop zal binnenkort het veld moeten ruimen.
Verder staat een grote poetsbeurt op het programma zodat de beige lak weer helemaal gaat glimmen.
Omdat ik zeer slecht afscheid kan nemen van auto's verwacht ik wel een tijdje op dit forum te zullen blijven.
Groetjes uit Bennekom,
Peter




