Bij het Duitse Fischer Hydraulik hoge kwaliteit Stahlflex remslangen besteld voor de 6. Erg netjes en degelijk, en in verschillende afwerkingen te bestellen. Ik ben voor een zo OEM-mogelijke look gegaan, ook handig in bijv België waar men allergisch is voor beter dan origineel haha, maar wil jij rode slangetjes of carbon look slangen, prima! Kwalitatief heel andere kost dan meuk van Goodridge en consorten.
Misschien heb je je bril niet op. Die Goodridge dingen zijn in de basis een dun plastic slangetje. Door de metalen buitenmantel wordt de drukvastheid bevorderd. Helaas zijn er al legio verhalen van lekkende slangen als gevolg van het uitharden of door verzwakking van de buitenmantel. Nieuw best aardig, maar na een paar jaar moet je ze echt wegmikken. Daarnaast is de bescherming minimaal, de slangen zijn ook al half zo dik als een OEM slang.
De slangen van Fischer worden door diverse professionele partijen gebruikt en bieden door extra mantels ook extra bescherming tegen lekkages door eigen slijtage, veroudering of door invloeden van buitenaf. Daarmee kunnen deze voor langere tijd betrouwbaar worden gebruikt. Dat verklaart ook waarom ze aanzienlijk dikker zijn. Maar dat kost allemaal wel een paar tientjes meer. Zondegeld als het om je remmen gaat?
Ik was gewoon nieuwsgierig, als ik google op goodridge lees ik veel positieve reviews. Fischer is in Nederland niet echt bekend volgens mij als ik daar op google.
Mee eens trouwens dat een goed setje remmen wel belangrijk is