E21 M54 conversie
Re: E21 M54 conversie
Dankjewel!
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Gefeliciteerd en dus druk met leuke andere dingen, je kunt ook niet alles tegelijk he...
Regards/groeten, Jeroen
Helaas niet nee.
Al staat het project niet stil, is afgelopen maanden zeker 3x de werkplaats uitgerold omdat ik de brug nodig had
Heb ondertussen wel nog wat spullen besteld, vooral voor de cockpit
En ik heb nog een doel gevonden voor die rotte brandstoftank die ik gekocht had, een van de hoeken van de tank is bijna gelijk van vorm met de onderste hoeken links en rechtsachter onder de bumper, dus binnenkort eens kijken of ik die tanks toch nog deels kan gebruiken
Al staat het project niet stil, is afgelopen maanden zeker 3x de werkplaats uitgerold omdat ik de brug nodig had

Heb ondertussen wel nog wat spullen besteld, vooral voor de cockpit
En ik heb nog een doel gevonden voor die rotte brandstoftank die ik gekocht had, een van de hoeken van de tank is bijna gelijk van vorm met de onderste hoeken links en rechtsachter onder de bumper, dus binnenkort eens kijken of ik die tanks toch nog deels kan gebruiken
Gisteren toch maar eens aan de E39 begonnen, ff blok eruit getrokken

Helaas kan ik niks met de motorsteunen en heb ik ook niks meer liggen van M50 of M20. Deze moet ik dus vanaf niks maken, zowel aan het blok als op de vooras.
Eerst maar eens de bak eraan hangen en het blok op de juiste plek brengen

Helaas kan ik niks met de motorsteunen en heb ik ook niks meer liggen van M50 of M20. Deze moet ik dus vanaf niks maken, zowel aan het blok als op de vooras.
Eerst maar eens de bak eraan hangen en het blok op de juiste plek brengen
Later nog meer info over dat spruitstuk, en de 3 dozen met onderdelen die er nog bij horen 

Net nog ff snel de handbak en het slakkenhuis gemonteerd

Ik zag die turboset te koop staan in Polen en kon het niet laten om mezelf die voor sinterklaas te geven
Onderstaande set heb ik liggen, zou goed moeten zijn tot een max van 450 pk

Geen idee wat er uiteindelijk uit gaat komen, aangezien ik ook wel begrijp dat 400 pk uit een E21 met zelfgelast onderstel en zonder rolkooi een doodswens is. Maar ik wilde gewoon een turbo op mijn M54, simpel
Ik heb al een beetje zitten passen en meten, en alles komt best aardig uit. intercooler past mooi achter de bumper enzo.
Doel is nog steeds dat je los van de 5-gaats velgen niet kunt zien dat het iets anders is dan een standaard 315

Ik zag die turboset te koop staan in Polen en kon het niet laten om mezelf die voor sinterklaas te geven
Onderstaande set heb ik liggen, zou goed moeten zijn tot een max van 450 pk

Geen idee wat er uiteindelijk uit gaat komen, aangezien ik ook wel begrijp dat 400 pk uit een E21 met zelfgelast onderstel en zonder rolkooi een doodswens is. Maar ik wilde gewoon een turbo op mijn M54, simpel

Ik heb al een beetje zitten passen en meten, en alles komt best aardig uit. intercooler past mooi achter de bumper enzo.
Doel is nog steeds dat je los van de 5-gaats velgen niet kunt zien dat het iets anders is dan een standaard 315
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Haha mooi project, en mooie pretset heb je erbij gekocht!
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Ik ben benieuwd of je het kwijtraakt in die krappe ruimte en naar de uiteindelijke looks. Wordt een gaaf project, zeg!
Ik heb al een beetje zitten passen en meten en een iets kleine intercooler gekocht.
De bult van de carterpan past mooi om de vooras heen, iets waar ik nog wel ff bang voor was. en de intercooler incl de slangen ervan passen mooi langs de E30 radiateur die ik ga gebruiken, die ook nog 7cm breder is dan een originele 323i radiateur.
Dus voor nu verwacht ik nog niks wat niet echt gaat passen, hooguit de uitlaat over of onder de achteras aangezien die 80mm gaat worden
Gister de E21 toch maar weggebracht voor het vervangen van de dorpels. Nat het verwijderen van de linker buitendorpel bleek alles goed mee te vallen gelukkig