E21 M54 conversie
Re: E21 M54 conversie
Dus, na een eeuw geen tijd gehad te hebben door werk en andere projecten ben ik deze week weer bezig geweest.
Voorste chassisbalken zijn weer hard, 3e ophangpunt is uitgedacht en in behandeling als dat eronder zit is de vooras zo ver klaar.
Dan verder met de achteras en nog wat rotte stukken voordat het motorblok in beeld komt.
Fotos houden jullie tegoed
Voorste chassisbalken zijn weer hard, 3e ophangpunt is uitgedacht en in behandeling als dat eronder zit is de vooras zo ver klaar.
Dan verder met de achteras en nog wat rotte stukken voordat het motorblok in beeld komt.
Fotos houden jullie tegoed
Re: E21 M54 conversie
Voorste chassisbalken gelast:
Draagarmen op de juiste positie gezet en vastgelast, nu wachten op de nieuwe rubbers en dan het 3e ophangpunt aan de chassisbalken lassen
Draagarmen op de juiste positie gezet en vastgelast, nu wachten op de nieuwe rubbers en dan het 3e ophangpunt aan de chassisbalken lassen
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29246
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: E21 M54 conversie
Mooie stappen en draagarm voor het passen ff lekker gefixeerd haha. Vooral zo doorgaan!
Regards/groeten, Jeroen
Re: E21 M54 conversie
Heb net op de zetbank nog een U van 100x48x100 gemaakt uit 2mm plaat. Deze puntlas ik over de chassisbalk heen en daaraan komt het hydrolager dan weer. Met tussen de chassisbalken onder de bak door en stang om ervoor te zorgen dat mn tunnel niet smaller wordt als ik flink rem
Re: E21 M54 conversie
Had ze eerst maar in een richting gefixeerd, maar ze bleven verlopen. Ff een koker op de chassisbslken gelegd en het midden uitgezet. Nu zitten ze beide even hoog en breed. Met wat oud ijzer ff snel gefixeerd. De draagarmen komen toch nieuw dus daar zie je later niks meer van
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29246
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: E21 M54 conversie
Top, dan weet je iig zeker dat je goed zit met je maatvoering!
Regards/groeten, Jeroen
Re: E21 M54 conversie
Net de achteras eraf gehaald en vergeleken met de e36 as, komt redelijk uit allemaal. Alleen de brandstoftank zit een beetje in de weg. Dus of de tank moet verbouwd worden of de as moet verder naar achteren
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11765
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: E21 M54 conversie
Daar zou ik mee uitkijken. Je type goedkeuring is natuurlijk sowieso een ding, maar spoorbreedte en wielbasis wordt meen ik altijd gecheckt bij een herkeur. Als je daar van af gaat wijken maak je veel slapende rdw mannen wakker vrees ik.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: E21 M54 conversie
Heb daar ook over nagedacht, maar ik ga alleen t blok omkeuren. Ze kijken dan niet echt naar de rest van de auto.
Als hij straks langs de spuiter geweest is zie je die assenombouw nauwelijks meer.
Als hij straks langs de spuiter geweest is zie je die assenombouw nauwelijks meer.
Last edited by Thijsse on Tue Jul 26, 2022 4:24 pm, edited 1 time in total.
Re: E21 M54 conversie
Vandaag eindelijk mn doos met mooi spul gekomen, draagarmen, stuurstangen en het belangrijkste, reactiearm rubbers
Meteen de rubbers erin geperst, het punt uitgezet en de draadbus op de koker gehecht
Van de week al een u profiel gemaakt, deze nu op maat gemaakt voor de chassisbalk en 2 gaten erin geboord voor de draadbus
U profiel over de chassisbalk gezet, reactiearm lager vastgezet. komt mooi uit allemaal. nu een berg gaten erin boren, en dit met proplassen vastzetten
Meteen de rubbers erin geperst, het punt uitgezet en de draadbus op de koker gehecht
Van de week al een u profiel gemaakt, deze nu op maat gemaakt voor de chassisbalk en 2 gaten erin geboord voor de draadbus
U profiel over de chassisbalk gezet, reactiearm lager vastgezet. komt mooi uit allemaal. nu een berg gaten erin boren, en dit met proplassen vastzetten
Re: E21 M54 conversie
wow...great
Re: E21 M54 conversie
Na een flinke zomervakantie vandaag weer ff tijd gehad om naar de achteras te kijken. Met E36 aslichaam komt het allemaal niet zo mooi uit, dus de E36 draagarmen op mijn lastafel gelast, diff gefixeerd en het E36 aslichaam weggehaald en het E21 lichaam in de plaats gelegd. Komt best mooi uit. nu de ophangpunten van de draagarmen nieuw maken en het midden van de E36 as met diff ophanging op de E21 as lassen
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3012
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: E21 M54 conversie
Blijft zo een leuk project, en je schrikt nergens van terug, maar pakt het gewoon aan. Ook als de weg moeilijk is.
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i