Digitale klok in de toerenteller

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
Post Reply
User avatar
Frans
Upcoming E21 fanatic
Posts: 80
Joined: Sun Sep 04, 2022 11:32 am
My E21(s): BMW E21 320/6 uit 1980 automaat
Location: Zuid Holland

Digitale klok in de toerenteller

Post by Frans »

Hallo,mijn naam is Frans en ben in het bezit van een bmw 320/6 uit 1980.
Toen ik de auto kocht was deze redelijk compleet. Wat mij wel direct opviel was dat de digitale klok in de toerenteller niet alle streepjes meer weergaf. Dus op internet gezocht en zowaar een nieuwe module kunnen bestellen. De pret werd echter na 5 dagen gedrukt door een mail dat het geld werd terug gestort omdat dit onderdeel echt niet meer leverbaar zou zijn. Dan maar weer verder zoeken. Zo ben ik er dus achter gekomen dat er wel 2 (misschien wel 3) verschillende modules gebruikt zijn in de bmw 3 serie E21.
Nu heb ik echter iemand gevonden die de module kan doormeten en het defecte onderdeel kan vervangen ( indien dit onderdeel nog leverbaar is natuurlijk). Mochten er mensen zijn die hier interesse in hebben kunnen ze me een PM sturen voor het gsm nummer.
Ik zal even uitzoeken hoe ik eventueel foto's kan bijvoegen van voor en na de reparatie.
(heb het geprobeerd maar mij lukt het niet om foto's toe te voegen helaas).


Thijsse
E21 Fanatic
Posts: 455
Joined: Tue Dec 02, 2008 11:37 pm

Re: Digitale klok in de toerenteller

Post by Thijsse »

Ik ben een tijdje geleden bij Bayram Otomotive in Oosterhout geweest, hij verkoop NOS toerentellers met de klokjes er nog bij voor 100 euro.

Helaas had hij de 6cilinder toerentellers alleen zonder klokje.

Je hebt inderdaad een aantal verschillende modules. ze beginnen nogal zeldzaam te worden, zeker de bedienigsknopjes die erbij horen
User avatar
Frans
Upcoming E21 fanatic
Posts: 80
Joined: Sun Sep 04, 2022 11:32 am
My E21(s): BMW E21 320/6 uit 1980 automaat
Location: Zuid Holland

Re: Digitale klok in de toerenteller

Post by Frans »

Dat klopt, mijn verhaal gaat dan ook over het klokje en er vanuit gaande dat je de bediening nog in de auto hebt zitten. Had inderdaad de toerentellers wel gezien maar er zat geen module achter.
Het is jammer dat ik niet weet hoe je foto's kan plaatsen vanaf je computer. Ik heb foto's van alle modules die ik tot nu toe gevonden heb.
https://photos.google.com/photo/AF1QipM ... pGTfSn1ieU
Dit is een 4 baans printplaat. Je hebt hem dus ook met 2 banen.
Toch gelukt zo te zien, via google foto's. Kan alleen de andere foto niet terug vinden helaas.
Heb nog wel een youtube filmpje gevonden waar 2 types langs komen en wat de verschillen zijn.
Last edited by Frans on Tue Jan 10, 2023 8:23 pm, edited 6 times in total.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29200
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Digitale klok in de toerenteller

Post by Jeroen »

Nee helaas, moeten wel op internet staan, zie instructie onder Algemeen. Ben wel benieuwd eigenlijk!

Van de kabel met de knopjes heb ik er nog wel een aantal liggen dus als iemand die nog zoekt...
Regards/groeten, Jeroen
Post Reply