Alpen in mei?

Directe links: Kalender en verslagen 2024 ; Verslagen eerdere evenementen
Post Reply
Wilmo
E21 Mad
Posts: 1925
Joined: Thu Jun 30, 2011 8:35 pm

Alpen in mei?

Post by Wilmo »

We weten natuurlijk allemaal dat het ondragelijk zwaar is om eigen ondernemer te zijn. Om juli én augustus al vrijgepland te hebben voor een fietstochtje is al niet te doen. Helaas komt voor mij de Eifeltoer daar wel heel kort op. Om dit jaar nog wel iets met de BMW te gaan doen, zat ik te denken om in mei of juni naar het zuiden af te dalen om het te zware leven nog wat zwaarder te maken in de Alpen.

Heeft nog iemand zin om naar het zuiden af te reizen?


User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29247
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Alpen in mei?

Post by Jeroen »

Het blijft heel stil hier haha! Had nog het plan om zoiets te gaan doen dit jaar maar dat is inmiddels vervangen door een plan met een vliegtuig richting Portugal dus helaas.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18664
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Alpen in mei?

Post by uwbuurman »

Ik wil graag maar heb er geen materiaal voor.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Smartie
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1144
Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip
Location: Assen

Re: Alpen in mei?

Post by Smartie »

Ik wil graag maar geen ruimte in mijn vrouw haar agenda….
Dus de mijne laat te raden over (-;
Mei is verjaardagen maand hiero

Stik jaloersmakend
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11765
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Alpen in mei?

Post by 323baur »

Tsja, er was natuurlijk al sprake van een Alpentour dit jaar met een vaste vriendengroep.
Maar die is juist vanwege planning, auto’s en privé gedoe een jaartje op geschoven.
Ik denk dat, zeker met meerdere deelnemers, je moe rekenen met een gedegen voorbereiding die verder voert dan een paar berichten over en weer.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Wilmo
E21 Mad
Posts: 1925
Joined: Thu Jun 30, 2011 8:35 pm

Re: Alpen in mei?

Post by Wilmo »

uwbuurman wrote: Wed Feb 15, 2023 4:21 pm Ik wil graag maar heb er geen materiaal voor.
Ik heb nog wel een Panda.
323baur wrote: Thu Feb 16, 2023 4:46 pm Ik denk dat, zeker met meerdere deelnemers, je moe rekenen met een gedegen voorbereiding die verder voert dan een paar berichten over en weer.
Die neem ik mee. Ik ga sowieso, en laat ter zijner tijd wel weten wat ik van plan ben.
User avatar
raymondw
E21 Pro
Posts: 1352
Joined: Thu Jun 19, 2008 10:13 pm

Re: Alpen in mei?

Post by raymondw »

Hey Jan Willem, Jeroen,

Persoonlijk vindt ik mei te vroeg om een Alpentoertocht te houden; de hogere passen gaan pas als alles meezit begin juni open en het weer in mei, zeker in de eerste helft kan nog best een dingetje zijn. Dan kom je al gauw op de tweede helft van juni uit en dat licht dan weer behoorlijk dicht op het vakantieseizoen.

Zelf ben ik er nog niet helemaal over uit, maar ik ben wel weer eens in voor iets anders zoals een Alpentoertocht zoals we die in het eerste decennium reden. Maar dan kom ik gezien jaarplanningen e.d. al gauw op September uit en dat is wel een van de fijnere periodes omdat het vakantieseizoen ten einde loopt en omdat de wegomstandigheden dan stabiel zijn. Enig risico zit hem dan in slecht weer, maar dat heb je niet in de hand. De plannen voor een herhaling van een van onze tochten kan ik zo van stal halen, incl. een aantal variaties daarop.

Verder en dat staat ook hoog op mijn lijstje is het Annapurna circuit of een meerdaagse trektocht over de Alpen.
Carpe Diem, Raymond
Post Reply