323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29200
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
+1 en gewoon OEM Sachs (F&S) nemen.
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29200
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Eeehhhh nou, wellicht dat je het met synchromesh ringen alleen redt met 500, ik heb hem gevraagd wat het zou kosten om 'm helemaal aan te pakken, lagers, spelingen afstellen, alles netjes maken en opnieuw afdichten, the works. Heel erg afhankelijk van de conditie van de bak moet ik dan rekenen op 1000 tot 1800 euro. Ik denk dat ik het voor dat geld eerst wel durf te avonturen met een gebruikte bak.Wondermike wrote: ↑Mon Feb 14, 2022 6:31 pm Ben benieuwd naar de reactie van Michael over eventuele kosten.
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29200
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Mij ook, da's mij net ff teveel om zomaar te doen
Regards/groeten, Jeroen
- Manitoba
- E21 VIP
- Posts: 2380
- Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
- My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
- Location: Utrecht area, the Netherlands
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Wil daar prima open over zijn; dit is wat Michael destijds met mij heeft afgesproken qua werk en kosten:Jeroen wrote: ↑Mon Feb 14, 2022 11:15 pmEeehhhh nou, wellicht dat je het met synchromesh ringen alleen redt met 500, ik heb hem gevraagd wat het zou kosten om 'm helemaal aan te pakken, lagers, spelingen afstellen, alles netjes maken en opnieuw afdichten, the works. Heel erg afhankelijk van de conditie van de bak moet ik dan rekenen op 1000 tot 1800 euro. Ik denk dat ik het voor dat geld eerst wel durf te avonturen met een gebruikte bak.Wondermike wrote: ↑Mon Feb 14, 2022 6:31 pm Ben benieuwd naar de reactie van Michael over eventuele kosten.
“ Eerste tweede en derde synchro’s zijn versleten 4 en 5de synchro zijn nog goed lagerwerk en tandwielen zien er goed uit dat gaat wel goed dus daar kom je goed mee weg want er zitten dure lagers tussen en waarvan een niet eens meer leverbaar is. Ik kan jouw synchro’s vervangen voor 3 goede tweedehandse(nieuw kosten ze 130€ per stuk bij bmw dealer). Ik vraag 150€ voor 3 goede tweedehandse die ik heb liggen.Wil je de behuizingen gestraald hebben kost het 100€ meer. Zo zonder stralen wel inwendig reinigen natuurlijk met 4 x nieuwe oliekeringen en pakkingen incl werk kom je op 600€ uit. “
Dat ik er blij mee en tevreden over ben, had ik al geschreven.
Greetz,
Walter.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29200
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Snap ik, en wellicht moet ik het anders aanvliegen en een bak daar neermikken en vragen wat te doen ipv voor een volledige revisie te gaan. Dan komt er vast ook een heel ander prijskaartje uit.
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18638
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Ja, precies. Rondje schoonmaken en paar dingetjes vervangen is al heel wat.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Dat geldt voor mij ook, zal eens vragen wat alleen de diagnose kost.
So many cars, so little time
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3007
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Is zo'n handbak niet zelf te doen? Kan naar mijn mening niet echt moeilijk zijn.
Eigenlijk zou ik de synchros van 1-2 ook eens moeten aanpakken, maar dat het nou echt tijd wordt....nou nee. De bak heeft er nu 300k op staan.
Eigenlijk zou ik de synchros van 1-2 ook eens moeten aanpakken, maar dat het nou echt tijd wordt....nou nee. De bak heeft er nu 300k op staan.
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- Manitoba
- E21 VIP
- Posts: 2380
- Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
- My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
- Location: Utrecht area, the Netherlands
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Als het er op aan komt, is alles zelf te doen. Alleen in ieder geval niet door mij, en ik kies daar ook niet voor.BertjeConti wrote: ↑Tue Feb 15, 2022 5:31 pm Is zo'n handbak niet zelf te doen? Kan naar mijn mening niet echt moeilijk zijn.
Eigenlijk zou ik de synchros van 1-2 ook eens moeten aanpakken, maar dat het nou echt tijd wordt....nou nee. De bak heeft er nu 300k op staan.
Greetz,
Walter.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Ik durf zelf best veel maar een versnellingsbak uit elkaar pulken doe ik niet. Net als de voorvork en achterdemper van mijn mountainbike daar blijf ik ook af. Dat laat ik aan mensen over die er (hopelijk) verstand van hebben.
Vandaag een uurtje druk geweest om een oud type waterpomp poelie pas te maken voor een nieuw type wapu. Het opruimen van het gat was nog niet eenvoudig maar na een uurtje bloed zweet en tranen was het voor elkaar. Was er zelf heel content mee
Om er daarna achter te komen dat de 4 gaatjes waarmee de poelie wordt vastgezet op de wapu niet overeenkomen
Ik heb er geen een in de voorraadkast van een later type, iemand? J.Groen kom er eens in...
Vandaag een uurtje druk geweest om een oud type waterpomp poelie pas te maken voor een nieuw type wapu. Het opruimen van het gat was nog niet eenvoudig maar na een uurtje bloed zweet en tranen was het voor elkaar. Was er zelf heel content mee
Om er daarna achter te komen dat de 4 gaatjes waarmee de poelie wordt vastgezet op de wapu niet overeenkomen
Ik heb er geen een in de voorraadkast van een later type, iemand? J.Groen kom er eens in...
So many cars, so little time
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3007
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Volgens mij moet ik nog zo'n poelie hebben liggen, zal vanavond een kijken in de voorraadWondermike wrote: ↑Tue Feb 15, 2022 7:57 pm Ik durf zelf best veel maar een versnellingsbak uit elkaar pulken doe ik niet. Net als de voorvork en achterdemper van mijn mountainbike daar blijf ik ook af. Dat laat ik aan mensen over die er (hopelijk) verstand van hebben.
Vandaag een uurtje druk geweest om een oud type waterpomp poelie pas te maken voor een nieuw type wapu. Het opruimen van het gat was nog niet eenvoudig maar na een uurtje bloed zweet en tranen was het voor elkaar. Was er zelf heel content mee
Om er daarna achter te komen dat de 4 gaatjes waarmee de poelie wordt vastgezet op de wapu niet overeenkomen
Ik heb er geen een in de voorraadkast van een later type, iemand? J.Groen kom er eens in...
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Inmiddels via Rob een poelie onderweg waarvoor dank en ook nog maar een nieuwe Sachs koppeling set besteld.
Al met al is een motorrevisie nog een aardig prijzig klusje geworden maar hee, alles voor de matching numbers
Al met al is een motorrevisie nog een aardig prijzig klusje geworden maar hee, alles voor de matching numbers
So many cars, so little time