Page 23 of 27

Re: 323i 1981 van Arnold D

Posted: Thu Apr 10, 2014 12:15 am
by Jeroen
Lekker bezig! Remslangen lossen onder de vernietigende invloed van remvloeistof inwendig op waardoor de doorgang steeds nauwer wordt, tot een punt dat er vrijwel geen vloeistof meer doorheen gaat en de remmen dus gaan aanlopen (met je voet op het pedaal druk je de vloeistof nog wel richting de remmen, maar er is niet genoeg kracht van de andere kant, eigenlijk nul, om de vloeistof ook weer terug te drukken). Maar dat mag zeker niet al na 5 jaar zijn, dus idd wederom een gevalletje troep van WN :hammer

Re: 323i 1981 van Arnold D

Posted: Thu Apr 10, 2014 9:37 am
by gerrit323
Mooie werken Arnold .. lees ik het goed dat de cardan van 5 eco en 5 sport gelijk zijn van lengte ? Zou montage eenvoudiger maken :thumbsup

Re: 323i 1981 van Arnold D

Posted: Thu Apr 10, 2014 9:56 am
by Jeroen
Er zijn twee types sportbak, en één is exact even lang als de overdrive versie, die heeft Arnold dus. Heel veel werk scheelt het niet overigens, alleen de 4 boutjes aan diffzijde want het steunlager moet toch los om de as van de hardyschijf af te krijgen.

Re: 323i 1981 van Arnold D

Posted: Thu Apr 10, 2014 10:11 am
by Arnold D
Ik denk dat Gerrit bedoelt, dat ie de aandrijfas dan niet op hoeft te knappen, omdat zijn eigen as al voorzien is van een nieuw steunlager.

Al met al zijn we 2.5 uur bezig geweest.

Re: 323i 1981 van Arnold D

Posted: Thu Apr 10, 2014 11:41 am
by gerrit323
Idd Arnold :wink:

Re: 323i 1981 van Arnold D

Posted: Thu Apr 10, 2014 11:50 am
by Jeroen
Ahaaa! Scheelt altijd weer tijd idd! Wel plaatsen met een hardyschijf van Meyle of WN hoor, blijf je tenminste een beetje bezig!

Re: 323i 1981 van Arnold D

Posted: Thu Apr 10, 2014 2:33 pm
by uwbuurman
Lekker bezig Arnold! Al besloten of de Ali nog van stal komt de 24ste mei?

Re: 323i 1981 van Arnold D

Posted: Thu Apr 10, 2014 3:30 pm
by Arnold D
Ali blijft op stal dit jaar. :oops:

Re: 323i 1981 van Arnold D

Posted: Thu Apr 10, 2014 3:40 pm
by uwbuurman
Ok, dan neem ik de cabrio mee! Die kan ik helaas niet inschrijven.

Re: 323i 1981 van Arnold D

Posted: Tue Jan 20, 2015 1:23 pm
by Arnold D
Rijdend in mijn auto heb ik wel eens gedacht dat er misschien een 40% sper in zou kunnen zitten, maar het is toch een 25% sper.

Image

Wielkast links

Image

Image

Image

Wielkast rechts

Image

Aan beide zijden zijn de tonnen losgescheurd. Dat viel niet heel erg op en dus toch maar even een gleuf slijpen om te kijken of dit door roest komt of niet. Blijkt aan beide kanten goed staal te zitten, dus rijstijl gerelateerd? Zit toch aan een goede veerpoot brug te denken.

Image

Al het plaatwerk materiaal gaat in de bitumen, ook de wielkasten. Aan de onderkast van de wielkasten zijn de ventilatiegleuven dicht gekit en het gaatje voor de rubber dop is dicht gelast. daar komt toch alleen maar ellende van. als alles gespoten is, vullen we de tussenruimte met Dinitrol.

Image

De nieuwe achteras ligt klaar, met nieuwe PU subframe rubbers.

Image

Hij is echt wel toe aan nieuwe rubbers. Ze zakken er al doorheen.

Image

Re: 323i 1981 van Arnold D

Posted: Tue Jan 20, 2015 6:25 pm
by gerrit323
Ik zie het al de zwarte is klaar voor de alpen :mrgreen: .. mooie werken man :thumbsup

Re: 323i 1981 van Arnold D

Posted: Tue Jan 20, 2015 6:59 pm
by Jeroen
Lekker bezig! Dat uitscheuren is wel apart bij een redelijk gezonde koets.

Re: 323i 1981 van Arnold D

Posted: Tue Jan 20, 2015 7:19 pm
by bmw e12 e21
Mooi gefixt met die nieuwe achteras eronder!

Re: 323i 1981 van Arnold D

Posted: Tue Jan 20, 2015 8:30 pm
by uwbuurman
mooi werk, Arnold!

Re: 323i 1981 van Arnold D

Posted: Wed Jan 21, 2015 1:38 am
by Arnold D
Thanks, ik zat er al een paar jaar tegen aan te hikken. Is die oldtimer regeling toch nog ergens goed voor.
gerrit323 wrote:Ik zie het al de zwarte is klaar voor de alpen :mrgreen: .. mooie werken man :thumbsup
Ik kan nu kiezen, hmmm, moeilijk, moeilijk. :mrgreen: