Page 1 of 2

DX-25-DH gezien in Breda (320 baur)

Posted: Wed Jan 07, 2009 10:58 am
by Peter V.
Hoi,

Vanochtend mijn einddemper van de 320/6 verkocht. De koper kwam met zijn 320 BAUR hem ophalen.

Deze persoon is ongeveer 65 jaar oud en heeft de auto 10 jaar geleden gekocht in Raamsdonk bij een autobedrijf. Het is zijn dagelijks vervoermiddel. Kokers, spatborden en baurkap zijn al vervangen verder compleet origineel nederlands met het originele blok erin en 167.000 km gelopen. Het is een type 1 van 10-7-1979. Bij de RDW staat hij niet als BAUR omschreven maar als cabriolet.

Hij heeft alle boekjes, onderhoudsrekeningen etc erbij.

Image

Gr Peter V

Posted: Wed Jan 07, 2009 1:40 pm
by 325ixbaur
He Peter,

Je hebt zeker niet brutaal gevraagd naar het Baur-nummer?

Deze wagen staat overigens afgebeeld in de oldtimerencyclopedie van Ton Lohman:
Image

Gr Jeroen

Posted: Wed Jan 07, 2009 7:26 pm
by Peter V.
Hoi,

Dat BAUR-nummer heb jij al volgens je site. Hij staat al in het hollandse deel.

Gr Peter

Posted: Wed Jan 07, 2009 7:49 pm
by Wondermike
Haha, Jeroen ziet door de Baur nummers het bos niet meer.
:mrgreen:

Posted: Mon Jan 12, 2009 6:14 pm
by 325ixbaur
Haha, maar dat nummer heb ik op basis van "gokken" erbij gezet. Altijd fijn als dat even bevestigd dan wel verbeterd wordt.

Gr Jeroen

Posted: Mon Jan 12, 2009 6:23 pm
by Peter V.
Het is je vergeven.

Trouwens al de nieuwe duitse BAUR-site van Stephan gezien?

Gr Peter V

Re: DX-25-DH gezien in Breda (320 baur)

Posted: Mon Mar 07, 2011 12:38 pm
by ac/dennis
Deze staat inmiddels te koop op MP.

http://link.marktplaats.nl/428895526

Re: DX-25-DH gezien in Breda (320 baur)

Posted: Mon Mar 07, 2011 1:36 pm
by uwbuurman
foute stoelhoezen... volgens mij niet heel gek qua prijs, maar dan moet 'ie echt hard zijn...

Re: DX-25-DH gezien in Breda (320 baur)

Posted: Mon Mar 07, 2011 3:26 pm
by loentje
Hij is ook wel eens bij mij geweest, hij is niet knalhard, maar ik denk een goede basis!

groeten loentje

Re: DX-25-DH gezien in Breda (320 baur)

Posted: Mon Mar 07, 2011 6:39 pm
by Peter V.
loentje wrote:Hij is ook wel eens bij mij geweest, hij is niet knalhard, maar ik denk een goede basis!

groeten loentje
Auto heeft zeker zijn plekjes. De nieuwe dorpels die geplaatst waren zijn overzetdorpels en achter was ook al e.e.a. gelast. Het interieur was toen (2009) ook al bedekt met de hoesen maar eronder zag het er goed uit.

Re: DX-25-DH gezien in Breda (320 baur)

Posted: Sat Mar 12, 2011 10:29 pm
by Peter V.
Morgenochtend toch maar deze eens gaan bekijken, tenslotte lekker in de buurt (ongeveer 1 km).

Vandaag e.e.a. bekeken en beoordeeld aan mijn E21 323i baur en wellicht moet er wat gewisseld en gebouwd worden. :idea:
om het leuk te houden.

Re: DX-25-DH gezien in Breda (320 baur)

Posted: Sun Mar 13, 2011 7:43 am
by Wondermike
Over die Baur gesproken, dat is wel de hoogst getaxeerde 320 die ik ken. (zie taxatierapport)
En als je dan de staat van de auto in zo'n lettertype moet weergeven dan ga ik daar mijn auto ook laten taxeren :thumbsup

Re: DX-25-DH gezien in Breda (320 baur)

Posted: Sun Mar 13, 2011 9:25 am
by ac/dennis
Zou die 4 jaar geleden dat geld wel waard zijn geweest?

Re: DX-25-DH gezien in Breda (320 baur)

Posted: Sun Mar 13, 2011 10:09 am
by Wondermike
Zou die 4 jaar geleden dat geld wel waard zijn geweest?
Precies, is een onwaarschijnlijke waarde hoor.
Dat is de mijne niet eens waard.

Taxaties zijn erg wisselend.
Ronaldo zijn auto werd op die taxatie dag nog veel lager getaxeerd en alleen maar omdat het een 320 was.
Mijn neus, dat was een hele mooie auto met heel veel leuke opties.

Hoe zou het met hem gaan was een erg aardig persoon. :thumbsup

Re: DX-25-DH gezien in Breda (320 baur)

Posted: Sun Mar 13, 2011 10:34 am
by Peter V.
Inderdaad waar zit Ronaldo eigenlijk :?:
De waarde van deze taxatie is ook niet marktgetrouw. Aan de andere kant als iemand deze steelt heb je wel 10000 euro in de zak :shock

De kijk naar de 320 Baur is eigenlijk omdat we gisteren bij de E23-loods even uitvoerig met z'n allen naar de 323i baur hebben gekeken. Om daar een restauratie voor te starten was voor de vakman die daar aanwezig was eigenlijk een onbegonnen zaak. Alles kan maar is dat rendabel is dan de insteek die werd gebruikt.

Eens kijken naar de staat van de 320 baur (type 1) en dan beslissen of er een combi wordt gemaakt tussen de twee baurs of dat ik het misschien wel bij een 320/6 baur houd. Voorwaarde voor mijn sharknose was immer een 6-pitter en bij voorkeur een E21 en Baur. Deze is dan origineel nederlands + documentatie erbij. Een restauratie ervan staat dan nog steeds op de planning maar dan met een betere koets als uitgangspunt.

Wordt vervolgd.