oohps I did it again..
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11782
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: oohps I did it again..
Zo en er is weer nieuws op bliknivo.
Allereerst zakelijk: nieuwe baan, nieuwe koets.
Dit keer geen BMW, de stoelen van een 330e kunnen mij niet bekoren, dus ik ben toch maar terug naar mijn 2e liefde: Volvo
Dit keer een smakelijke sedan in S60 vorm. Uiteraard hybride, want enigszins groen moet het wel zijn.
Met deze uitvoering T8 polestar engineered is er maar weinig wat dit bijhoudt.
455pk..wat een totale zinloosheid, maar grappig is het wel!
Een plaatje
En wat staat daar achter…
Jaja een heuse e31!
Die wil ik al heel lang een keer hebben.
Misschien blijft die wel een tijdje.
Zo ja, dan ga ik denk wel de e86 verkopen.
Ik wil een dikke coupe, en hoe leuk de z4 ook is, ik ben te groot,
De XG heb ik er op ingeruild, die heeft het goed gedaan, maar daar is geen interesse meer in.
Allereerst zakelijk: nieuwe baan, nieuwe koets.
Dit keer geen BMW, de stoelen van een 330e kunnen mij niet bekoren, dus ik ben toch maar terug naar mijn 2e liefde: Volvo
Dit keer een smakelijke sedan in S60 vorm. Uiteraard hybride, want enigszins groen moet het wel zijn.
Met deze uitvoering T8 polestar engineered is er maar weinig wat dit bijhoudt.
455pk..wat een totale zinloosheid, maar grappig is het wel!
Een plaatje
En wat staat daar achter…
Jaja een heuse e31!
Die wil ik al heel lang een keer hebben.
Misschien blijft die wel een tijdje.
Zo ja, dan ga ik denk wel de e86 verkopen.
Ik wil een dikke coupe, en hoe leuk de z4 ook is, ik ben te groot,
De XG heb ik er op ingeruild, die heeft het goed gedaan, maar daar is geen interesse meer in.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18696
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: oohps I did it again..
Gefeliciteerd, Ite. Met baan en leaseding. En natuurlijk met het nieuwe speeltje!! Dikke bak!!
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11782
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: oohps I did it again..
Dank!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29332
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: oohps I did it again..
Erg leuke ontwikkelingen allemaal, al zullen we de XG gaan missen natuurlijk
Dat je die prachtige lijnen van een 8-serie op de oprit wilt hebben, dat snap ik ook!
Dat je die prachtige lijnen van een 8-serie op de oprit wilt hebben, dat snap ik ook!
Regards/groeten, Jeroen
- Manitoba
- E21 VIP
- Posts: 2393
- Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
- My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
- Location: Utrecht area, the Netherlands
Re: oohps I did it again..
Prachtige auto heb je daar, Ite. Veel plezier en gefeliciteerd ermee.
Greetz,
Walter.
Greetz,
Walter.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29332
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: oohps I did it again..
Vandaag getest, rijdt erg goed, hoewel de V8 echt wel wat beter hoorbaar mag brullen, zelfde verhaal als met de E63. Bedoeld als een echte GT dus haha. Maar wat een sjiek vervoer! Probeer morgen van mijn kant nog wel even een paar plaatjes te delen.
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12001
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: oohps I did it again..
Blijft een mooie verschijning zo'n E31. Ik denk dat je trouwens als zakelijke auto met de S60 ook geen slechte auto heb hoor.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11782
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: oohps I did it again..
Dank je.
die S60 is natuurlijk gewoon helemaal nieuw, en modern.
Dat rijdt fantastisch...maar wel naar de norm van 2024.
Oftewel: doodgeknuppeld rijplezier. Door het gewicht (1900kg), de isolatie, de motorisering en de eisen van veiligheid (ik heb alles wat uit kan aan systemen uit gezet, en nog is er een hele batterij aan onzin mij controleert), is de rij beleving echt totaal anders dan een meer oldschool auto.
Dit gaat vreselijk hard, is mega comfortabel en veel te mooi gemaakt, maar echt stuurplezier ga je hier niet in hebben.
Temeer daar dit een BMW e21 forum is, ga ik het voor de S60 hier bij houden.
De e31 daarentegen (het scheelt slechts een digit met de e21); dat is wel een karretje waar ik vrolijk van wordt.
Naast de bijna te mooie koets rijdt het echt stil en comfortabel, maar nog net analoog genoeg om er ook bij betrokken te blijven.
Al is ook deze al veel te zwaar voor een stuurmans auto.
Zuipen doet hij ook trouwens. Gisteren bij een lange rit om de Alpina op te halen met 110 op de cruise was het met 12liter op 100 echt bekeken.
Ach echt kilometers ga ik niet mee maken.
Wel is een rondje uitlijnen en een diff olie verversing op korte termijn noodzakelijk.
Vooral dat diff zingt behoorlijk, dus dat is wel even een punt van aandacht. Ik hoop echt dat dit met een verversing een stuk minder is.
Voor de rest heb ik nu nog niet heel veel te zeuren, alles werkt.
Plaatjes volgen!
die S60 is natuurlijk gewoon helemaal nieuw, en modern.
Dat rijdt fantastisch...maar wel naar de norm van 2024.
Oftewel: doodgeknuppeld rijplezier. Door het gewicht (1900kg), de isolatie, de motorisering en de eisen van veiligheid (ik heb alles wat uit kan aan systemen uit gezet, en nog is er een hele batterij aan onzin mij controleert), is de rij beleving echt totaal anders dan een meer oldschool auto.
Dit gaat vreselijk hard, is mega comfortabel en veel te mooi gemaakt, maar echt stuurplezier ga je hier niet in hebben.
Temeer daar dit een BMW e21 forum is, ga ik het voor de S60 hier bij houden.
De e31 daarentegen (het scheelt slechts een digit met de e21); dat is wel een karretje waar ik vrolijk van wordt.
Naast de bijna te mooie koets rijdt het echt stil en comfortabel, maar nog net analoog genoeg om er ook bij betrokken te blijven.
Al is ook deze al veel te zwaar voor een stuurmans auto.
Zuipen doet hij ook trouwens. Gisteren bij een lange rit om de Alpina op te halen met 110 op de cruise was het met 12liter op 100 echt bekeken.
Ach echt kilometers ga ik niet mee maken.
Wel is een rondje uitlijnen en een diff olie verversing op korte termijn noodzakelijk.
Vooral dat diff zingt behoorlijk, dus dat is wel even een punt van aandacht. Ik hoop echt dat dit met een verversing een stuk minder is.
Voor de rest heb ik nu nog niet heel veel te zeuren, alles werkt.
Plaatjes volgen!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29332
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: oohps I did it again..
Alvast een paar plaatjes mijnerzijds van onze roadtrip gisteren
The Master at the wheel
Ben je met een leuke V8 op pad is er altijd wel weer een overtreffende trap in de vorm van een V12 haha
The Master at the wheel
Ben je met een leuke V8 op pad is er altijd wel weer een overtreffende trap in de vorm van een V12 haha
Regards/groeten, Jeroen