323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18673
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
Ik gebruik vaak elring, die zijn prima. Echter in mijn reproductie ACM kop passen ze net niet, het is dikker qua wand en dat zorgt dat er tussen de tuimelaaras en de wand van de kop, maar 2mm zit, daar krijg ik dat randje van de stop niet tussen, dus randje eraf, erin plakken en klaar
Last edited by uwbuurman on Fri Aug 19, 2022 8:09 pm, edited 1 time in total.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11768
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
Zeldzaam, maar nu kan ik talibankoos toch echt betrappen op een d/t - tje.uwbuurman wrote: ↑Fri Aug 19, 2022 5:55 pm Ik gebruik vaak elring, die zijn prima. Echter in mijn reproductie ACM kop passen ze net niet, het is dikker qua wand en dat zorgt dat er tussen de tuimelaaras en de want van de kop, maar 2mm zit, daar krijg ik dat randje van de stop niet tussen, dus randje eraf, erin plakken en klaar
Maar idd die Elring pakkingen zijn vaak iets dikker. (M30 ervaring).
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
Ik weet niet of Gates per se slecht spul is. Maar ik vermoed dat we de lagedruk-slangen nog wel eens als hogedruk-slang toepassen. Ik heb nu die Barricade en dat is wel even heel ander spul dan het lagedruk-spul.
Ik merk met mijn Ferodo's dat de groeven vol gaan zitten met stof en daar weer aankoekt. Wellicht dat dat iets kan zijn? Ik wil de volgende keer naar groeven in mijn schijven om stof en gassen iets beter af te kunnen voeren.
Ik merk met mijn Ferodo's dat de groeven vol gaan zitten met stof en daar weer aankoekt. Wellicht dat dat iets kan zijn? Ik wil de volgende keer naar groeven in mijn schijven om stof en gassen iets beter af te kunnen voeren.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29271
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
Ik heb vandaag de Baur een check up gegeven voor de Eifel, rondje vloeistoffen enzo. Even verse remvloeistof rondom en voor de blokken eruit gehad. Alles goed gangbaar, maar nog immer zowat de volle dikte aan frictiemateriaal erop, en de zuigertjes die toch de neiging hebben er allen iets uit te komen. Alles schoongemaakt, opgeschuurd en ingevet, en erin maar weer. Ik rij al 2 Eifeltrips zo dus dat gaat vast de 3e Eifeltrip ook goed, maar dan is 't allemaal iig gecontroleerd, dat voelt wel zo veilig. Wat mij betreft staat de Baur voor nu klaar genoeg voor de Eifel, kom maar op met dat feestje!
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29271
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 323i Baur TC1 1982 uit Zwitserland
De Baur heeft weinig kilometers gemaakt deze zomer, het andere spul gelukkig des te meer. Evengoed wel wat aandacht gehad, verse distributie en nokkenaskeerring, kleppen gesteld, klepdekselpakking en stopjes tuimelaarassen vervangen ivm lekkage. Voor nu even de belangrijkste zaken van de to do list afgevinkt, het zal wel voorjaar worden voordat al het gereviseerde speelgoed er een keer op komt (versnellingsbak, stuurpomp, stuurhuis). Geen probleem, autoklussen zat!
Regards/groeten, Jeroen