Page 1 of 2

320/6 1978 NL Gerwin

Posted: Mon Sep 14, 2009 10:01 pm
by Thegs
Tja, aangezien ik hem weer road-legal heb mag ik ook bij het register toch. Hier wat spec's van mijn auto:

1978 BMW 320/6 4-speed manual
Kleur: Turmalingrun metallic
Datum eerste toelating: 30 januari 1978

Momenteel compleet standaard, Alpina replica's, gewoon op de Solex 4a1 carburateur. Op de planning staat nog bodem aanpakken, kleine verlaging (past wel op een E21 in mijn ogen), carburateur van binnen en buiten leren kennen (de 4a1 specialist van NL worden :mrgreen: ) en natuurlijk een van de eerste projecten, het interieur aanpakken.

Image
Image
Image
Image

Gerwin

Posted: Mon Sep 14, 2009 10:05 pm
by Harro
Erg netjes.
Ziet er goed uit.

groeten Harro.

Posted: Mon Sep 14, 2009 10:10 pm
by 323baur
Mooi ding hoor, en goede plannen!
Ik ben er van overtuigd dat sommigen onder ons weemoedig zullen kijken naar een Turmalijn groene...








....die rijdt :mrgreen:

Posted: Mon Sep 14, 2009 10:19 pm
by Peter V.
Hoi,

Ziet er netjes uit die E21. Wat betreft verlagen, dat is echt wat je zelf wil. Er zijn er hier al vele die een sportonderstel eronder hebben liggen. Ikzelf ben meer van het originele. Dus als je tijdens een meeting een Baur ziet staan op flinke hoogte t.o.v. de rest dan is dat de mijne.

Gr Peter V

Posted: Mon Sep 14, 2009 10:24 pm
by Thegs
Ach heren, op foto's lijkt het natuurlijk altijd beter als in het echie hé! Het is gewoon niet de mooiste om te zien, hij is niet strak aan de linkerkant en hij heeft gewoon zijn plekjes. Maar goed, zolang ik nog naar school ga, het met een parttime baantje moet redden en alles zelf doe, zal het gewoon zo blijven. Het is voor mij een mooie en lekkere hobby, om gewoon alles te leren en te doen zonder eigenlijk een sleutelachtergrond. En het gaat erom dat er weer een E21 van de sloop gered wordt over de lange afstand toch?

Gerwin

Posted: Mon Sep 14, 2009 10:43 pm
by 323baur
+ 1 (of eigenlijk zoals mijn dochter zegt: ontelbaar duizend).
Houden dat ding - ze heeft het al bijna 30 jaar volgehouden, dan mag ze niet meer naar de eeuwige jachtvelden gaan. Dat is moord.

Posted: Mon Sep 14, 2009 10:49 pm
by Jeroen
323baur wrote:Ik ben er van overtuigd dat sommigen onder ons weemoedig zullen kijken naar een Turmalijn groene...
Tsja het heeft ook wel wat weg van mijn zypressengroen he :mrgreen:

Posted: Tue Sep 15, 2009 1:28 am
by r@n-d
hele nette auto!!! ik vind de kleur ook wel iets hebben idd...
lekker oldskool...

ik moet toch aan de kenners hier iets vragen... ik zie het steeds meer...
een e21 van voor 79 met kunststof spiegels... kon men dit vroeger zelf kiezen, ik dacht dat t namenlijk een verschil was tussen voor en na face lift...

verglijk de mijne bijvoorbeeld met deze... mijne is "jonger" van maart '78... maar wel chrome spiegels... ik zie door de bomen het bos niet meer...

PS het is geen verwijt naar originaliteit, maar een vraag over hoe deze overgang eigenlijk verlopen is???

Posted: Tue Sep 15, 2009 7:54 am
by e-einundzwanzig
hallo, voor verlagingsveren moet je op ebay.de kijken, daar kost een setje van h&r 125 euro (daar komt nog 20 euro bij voor de verzendkosten naar nederland). heb ik ook gedaan (woon aan de grens dus heb ze naar familie in duitsland laten sturen, kost maar 3.50 euro verzendkosten

en het staat een stuk stoerder idd, 3.5 cm is naar mijn smaak precies goed!

verder een hardstikke mooie auto, die chromen handgrepen maken het echt af vind ik :o

Posted: Tue Sep 15, 2009 8:16 am
by Jeroen
Randy: de kunststof spiegels zijn geïntroduceerd met de facelift, aug/sept 79. Maar er zijn de nodige auto's 'omgebouwd' door de jaren heen, ik weet dat men dat al begin jaren 80 deed om de auto wat te faceliften. Dan is er uiteraard wel wat te spuiten want je houdt gaten over op de deuren. Maakt 'm wat moderner, maar dat chroom heeft ook wel wat.

Leuk weetje: de E28 heeft dezelfde kunststof spiegels en daarmee zijn verwarmde spiegels niet origineel, maar wel mogelijk.

Posted: Tue Sep 15, 2009 10:32 am
by r@n-d
ja ik dacht eigenlijk al zoiets... ik vind kunststof spiegels eigenlijk wel mooi (al houd ik zelf meer van chroom)... ik kan me best voorstellen dat 30 jaar geleden de mensen kunststof wilden... het was toen dan wellicht een verbetering aan de auto...

Posted: Tue Sep 15, 2009 6:05 pm
by Wondermike
Maar er zijn de nodige auto's 'omgebouwd'
Dat ombouwen had nog behoorlijk wat voeten in de aarde volgens mij.
De voorste raamgeleider en het driehoekje waren ook anders. (zeker rechts)
En dan zat je met de gaten van de oude chromen spiegels.

Ik had twee omgebouwde deuren staan, Hier waren nieuwe raamgeleiders in gezet voor de bevestiging van de plastic spiegels.

Ik vind chrome mooier.

Posted: Tue Sep 15, 2009 6:15 pm
by 323baur
Zeker met die mooie grote dikke chromen dingen, wel links en rechts met blauw glas. Helemaal super! 8)

Posted: Tue Sep 15, 2009 6:44 pm
by ac/dennis
323baur wrote:Mooi ding hoor, en goede plannen!
Ik ben er van overtuigd dat sommigen onder ons weemoedig zullen kijken naar een Turmalijn groene...








....die rijdt :mrgreen:
:lol: :lol:


Wat mij betreft de mooiste kleur... en dan idd nog rijdend ook.
Wees er zuinig op!

Posted: Tue Sep 15, 2009 7:16 pm
by 323baur
Wat mij betreft de mooiste kleur... en dan idd nog rijdend ook.
Idd een zeldzame combinatie - maarre hoe staat het er mee met die van u?