Page 1 of 1

e21/320 uit 1978

Posted: Sat Oct 24, 2009 9:10 pm
by sendme
Graag wil ik me voorstellen.

Ik ben Roger, 32 jaar en heb al 14 jaar een BMW E21, 320/6 uit 1978.

Deze auto is een heel tijdje geschorst en sinds kort heb ik hem weer "van stal gehaald". Echter is lang stilstaan niet goed voor een auto, ook niet voor een BMW. Hij staat momenteel bij een kennis die een garage heeft en deze tussentijds nakijkt en keurt, zodat we binnenkort weer kunnen gaan rijden.

Mocht dit weer bevallen, dan laat ik volgend jaar de auto opknappen en opnieuw spuiten. Mocht het niet bevallen, dan heeft marktplaats er weer een advertentie bij.

Hoe dan ook ik hoop dat hij weer bevalt, al dan niet met eventuele te vervangen onderdelen en daarvoor hoop ik dat jullie mij kunnen en willen helpen.

Groetjes Roger

Zo zag hij eruit toen hij van stal is gehaald.
Image

Posted: Mon Oct 26, 2009 1:23 pm
by Nils
Ah! Het eerste type, koesteren..... maar haal wel die hella spullen en achterskit/spoiler ervan af. Heden ten dage kan dat echt niet meer....

update

Posted: Mon Oct 26, 2009 9:19 pm
by sendme
Even een Update!

Image

Zoals je kunt zien zijn we druk bezig de BMW weer aan het rijden te krijgen.
Hiervoor moeten de remmen worden vervangen/gereviseerd.
Verder 2 banden verwisselen en de contactpuntjes vervangen. Hierna wordt hij gekeurd. Dan zal ik er een paar weken mee rijden om te ervaren hoe het gaat en/of er nog meer vervangen of aangepast moet worden.

Ik verheug me er op!

p.s. ik zal overwegen de voorspoiler en de achter skirts eraf te halen.

Posted: Mon Oct 26, 2009 9:52 pm
by ac/dennis
Hi,

Leuke wagen man. Vind de voorspoiler ng best wel staan hoor.

Je hebt iig een mooie ruimte om te klussen , ben erg jaloers!

Posted: Tue Oct 27, 2009 5:04 pm
by marcel krol
Hoi

Ik zou behalve een chromen niertje verder niks aan het uiterlijk wijzigen. Nou ja misschien een rechter buiten spiegel

Groeten

Marcel Krol

Tip: Bouw de wagen om naar elektronische ontsteking scheelt een hoop gezeik met contactpunten.

Posted: Mon Nov 09, 2009 6:33 pm
by sendme
Hierbij een update!

De auto is (helaas) nog niet gekeurd. De carburateur krijgen we niet goed afgesteld. Hij maakt een te hoog stationair toerental. Waarschijnlijk zit het euvel in een lekke pakking van het inlaatspruitstuk. We hebben hiervoor nieuwe besteld, met nog een paar pakkingen van de carburateur, levertijd 1 week. De carburateur is dan ook schoongemaakt.
Hopelijk is het probleem dan opgelost en kan ik dan eindelijk weer (na 8 jaar) gaan rijden.

mvg. Rogér

updeet

Posted: Sat Nov 21, 2009 8:08 pm
by sendme
Volgende Update.

D'n auto is gekeurd en rijdt. Ik heb er inmiddels ca. 200 km mee gereden. De carburateur is echte nog niet in orde. De auto heeft stationair een nog erg hoog toerental als hij warm is. Ik heb deze met de afstelschroef zo afgesteld dat hij rond de 1000 toeren draait, maar als je tijdens het rijden het gas los laat en de koppeling indrukt blijft hij "hangen" Als je dan even kort gas geeft gaat hij terug naar de 1000 toeren. Iemand een idee hoe en of dit op te lossen is?

Verder geen klachten. Nieuwe daglicht footoos volgen snel.

mvg. Rogér

Posted: Wed Dec 02, 2009 6:33 pm
by johnvink
Wie kan me vertellen hoe ik bij een e21 320/6 de 3 sierstripjes rondom het zijruitje kan bevestigen.
Ik heb het ruitje eruitgehaald maar met erin zetten krijg ik die... strips er niet in.
Het is het type met het vaste ruitje.
Mischien is er een foefje voor of iets derg.
m.v.g

Posted: Wed Dec 02, 2009 6:55 pm
by Wondermike
Ruitjes met rubber EN strips er al in monteren. :wink:

Posted: Wed Dec 02, 2009 6:56 pm
by Peter V.
Hoi,

Toch maar hier even aangemeldt. Waarschijnlijk zal het iets beter lukken als je dit in het algemene deel als apart Topic aanmaakt. Je zit nu in iemand zijn voorsteltopic.

Trouwens wel even voorstellen in het register want we zijn dol op foto's.

Posted: Wed Dec 02, 2009 6:58 pm
by Wondermike
Hmmm wat stom omschreven... :oops:

Doe eerst het rubber om de ruit.
Druk nu de drie chrome strips in het rubber
Zet het raam op zijn plek.
Trek bv met de "touwtjes methode" de rubbers goed.

beter?