Yep, en voordat er deiging vanuit de harde kern komt. Uiteraard met regelmaat foto'sWondermike wrote:Maar je geeft al aan toch te willen beginnen aan de dorpels en de dagen worden al weer korter, kacheltje aan in de schuur en slijpen maar
Baur 323i
Re: Baur 323i
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11759
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Baur 323i
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: Baur 323i
De (horror) foto's. Er zullen hoogstwaarschijnlijk nog wel meer van dit type volgen.
Dorpels blijken al eens eerder te zijn vervangen
Linksachter. Zat mooi onder een vastgelijmd projecttapijt
Rechts. Al niet veel beter
Midden. Oude schade
Dorpels blijken al eens eerder te zijn vervangen
Linksachter. Zat mooi onder een vastgelijmd projecttapijt
Rechts. Al niet veel beter
Midden. Oude schade
Re: Baur 323i
Bodemplaat links
Verder lijkt de pijn aardig mee te vallen
- pattam2009
- E21 VIP
- Posts: 1066
- Joined: Mon Dec 21, 2009 7:42 pm
- My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz
- Location: Zuid Holland
Re: Baur 323i
Hoi Stef,
Je draadje was me eerder nog niet opgevallen leuke Bauer, vind de BBS velgen er goed onder staan
Moet zeggen je bent goed bezig, succes met het roest monster.
Je draadje was me eerder nog niet opgevallen leuke Bauer, vind de BBS velgen er goed onder staan
Moet zeggen je bent goed bezig, succes met het roest monster.
Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
Gr, Patrick.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18639
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Baur 323i
Oohh bah Stefan, wat een oude ellende! Komt me helaas herkenbaar voor. Als je eens even wilt komen kijken nu ik de cas helemaal kaal heb en vergelijkbare rotzooi aan het verhelpen ben: Welkom!!! je hebt mn nummer wel toch?
Re: Baur 323i
Foto-update
Al met al een lelijk kontje.
Laatste foto: Duidelijk zichtbaar hoe men rechtsachter de boel heeft proberen te verdoezelen om het optisch recht te laten lijken. Achterscherm is gewoon lager gemaakt dan links.
Dusss
[img][http://www.mijnalbum.nl/Foto-SJ6BDKLH-D.jpg/img]
Rommel eraf en in week 12 gaat ie eerst op de richtbank om daarna met een rechte basis de boel weer op te bouwen.
Al met al een lelijk kontje.
Laatste foto: Duidelijk zichtbaar hoe men rechtsachter de boel heeft proberen te verdoezelen om het optisch recht te laten lijken. Achterscherm is gewoon lager gemaakt dan links.
Dusss
[img][http://www.mijnalbum.nl/Foto-SJ6BDKLH-D.jpg/img]
Rommel eraf en in week 12 gaat ie eerst op de richtbank om daarna met een rechte basis de boel weer op te bouwen.
Re: Baur 323i
Nog een keertje
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18639
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Baur 323i
Heb jij een vervangend scherm Stefan? Niet te best trouwens, ik zit midden in dezelfde operatie, zoals je in mijn draadje ziet.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18639
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Baur 323i
Trouwens,
ik herinner me een gesprek tussen ons, waarin je aangaf dat je een type 1 keienvanger mooier vond dan een type 2. En dat jouw type 2 kennelijk in het verleden een type 1 keienvanger heeft gekregen. Als ik dat oude achterpaneel zie wat je er nu uitgezaagd hebt, was dat ook een type 1 paneel. Daardoor denk ik dat jij een type 1 hebt, met type 2 deuren en dashboard.
ik zie namelijk die twee rondjes in het paneel, waar de mistlamp hoort. (zie ook discussie daarover in mijn draadje.)
ik herinner me een gesprek tussen ons, waarin je aangaf dat je een type 1 keienvanger mooier vond dan een type 2. En dat jouw type 2 kennelijk in het verleden een type 1 keienvanger heeft gekregen. Als ik dat oude achterpaneel zie wat je er nu uitgezaagd hebt, was dat ook een type 1 paneel. Daardoor denk ik dat jij een type 1 hebt, met type 2 deuren en dashboard.
ik zie namelijk die twee rondjes in het paneel, waar de mistlamp hoort. (zie ook discussie daarover in mijn draadje.)
Re: Baur 323i
Jep, nieuw deel onder de bumper voor een 323i met de 2 uitlaatsparingen. Vorig jaar gekocht van "wicked"uwbuurman wrote:Heb jij een vervangend scherm Stefan?
Dat er meer delen van een type 1 onder zitten verbaast mij niet. Jeroen gaf al eens aan dat indertijd de type 1 onderdelen goedkoper waren.
Intussen heb ik al aardig wat plaatwerkdelen aangeschaft maar ik wacht het uitrichten af voordat er ook maar iets op komt.
Ik wil niet 2 keer.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11987
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Baur 323i
Wat wordt er dan toch gerommeld aan de auto's om e.e.a. te verdoezelen. Goed bezig verder
Valt het trouwens niet op hoeveel mensen de laatste tijd een E21 aan het restaureren zijn?
Er worden bijna alleen maar slopers gekocht/verkocht en verder zijn de echte leuke snoepjes al in de handen van de liefhebber die er zijn zuur verdiende centjes op los laat om er een showroomstaat E21 van te maken en te behouden.
Dat is voor de waarde wel een goede zaak.
Valt het trouwens niet op hoeveel mensen de laatste tijd een E21 aan het restaureren zijn?
Er worden bijna alleen maar slopers gekocht/verkocht en verder zijn de echte leuke snoepjes al in de handen van de liefhebber die er zijn zuur verdiende centjes op los laat om er een showroomstaat E21 van te maken en te behouden.
Dat is voor de waarde wel een goede zaak.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Re: Baur 323i
Peter,
Je hebt helemaal gelijk en dat geldt volgens mij zeker voor baurs. Zoek me al maanden wezenloos naar een betaalbare nette 323 baur uit 1980. Maar volgens mij zit er weinig anders op dan mijn eigen te restaureren.
Gr loentje
Je hebt helemaal gelijk en dat geldt volgens mij zeker voor baurs. Zoek me al maanden wezenloos naar een betaalbare nette 323 baur uit 1980. Maar volgens mij zit er weinig anders op dan mijn eigen te restaureren.
Gr loentje
Re: Baur 323i
Gelukkig is de auto recht en gezond in de balken bevonden door het schadebedrijf.
Het probleem van de scheve kont schuilde slechts in het laatste stukje balk waar de uitlaat aan hangt. Die wordt morgen nog recht gezet. Daarna kan ik verder met nieuw blik en
De deuk in het dwarsbalkje achter de bank schijnt te zijn veroorzaakt door een dommekracht ofzo die tussen de balk en achterpaneel is geplaatst om de achterschade uit te deuken. Men is in de veronderstelling geweest dat het balkje daar sterk genoeg voor zou zijn. Aldus het schadebedrijf.
Kortom: 1e klas eikels
Ik ga in ieder geval met een goede basis verder
Het probleem van de scheve kont schuilde slechts in het laatste stukje balk waar de uitlaat aan hangt. Die wordt morgen nog recht gezet. Daarna kan ik verder met nieuw blik en
De deuk in het dwarsbalkje achter de bank schijnt te zijn veroorzaakt door een dommekracht ofzo die tussen de balk en achterpaneel is geplaatst om de achterschade uit te deuken. Men is in de veronderstelling geweest dat het balkje daar sterk genoeg voor zou zijn. Aldus het schadebedrijf.
Kortom: 1e klas eikels
Ik ga in ieder geval met een goede basis verder