Aflopende distributieriem
Aflopende distributieriem
Ik ben al een tijdje bezig met de auto van Dennis. 323i van 1981(blok). Hij is bijna klaar op een raar punt na. De distributieriem loopt gelijk naar de buitenkant toe tegen het aluminium deksel aan. Nokkenastandwiel is goed en goed gemonteerd, niewe spanrol goed gemonteerd, enz. Hebben jullie nog ideeen of oplossingen? Alles lijkt gewoon goed en netjes in lijn te lopen. Ik ben benieuwd naar jullie eventuele oplossingen.
Gr Mark
Gr Mark
- e-einundzwanzig
- E21 Pro
- Posts: 889
- Joined: Fri Nov 14, 2008 1:02 pm
- My E21(s): '82 318i manual
- Location: Dinxperlo, the Netherlands
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11994
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Dit is wel een hele rare storing. Ik ga ervan uit dat inderdaad alles goed uitgelijnd staat want heel erg veel verkeerd kun je daarmee niet doen.
Het is misschien heel erg ver gezocht maar ik weet uit een vorig topic dat Dennis een probleem heeft gehad met een boutje of moertje wat tussen zijn distributieriem heeft klem gezeten zodat hij maar 1 kant op kon draaien.
Ik weet niet hoeveel kracht hij heeft gezet om e.e.a. te proberen maar kan hiermee de riem zijn beschadigd zodat er inwendig een scheurtje is gekomen in het canvas van de riem?
Succes.
Het is misschien heel erg ver gezocht maar ik weet uit een vorig topic dat Dennis een probleem heeft gehad met een boutje of moertje wat tussen zijn distributieriem heeft klem gezeten zodat hij maar 1 kant op kon draaien.
Ik weet niet hoeveel kracht hij heeft gezet om e.e.a. te proberen maar kan hiermee de riem zijn beschadigd zodat er inwendig een scheurtje is gekomen in het canvas van de riem?
Succes.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- e-einundzwanzig
- E21 Pro
- Posts: 889
- Joined: Fri Nov 14, 2008 1:02 pm
- My E21(s): '82 318i manual
- Location: Dinxperlo, the Netherlands
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11994
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Hoi,
Ik ga ervan uit dat de verschillende poulies gewoon recht zijn. Je kunt desnoods een onbalans hebben maar dat zie je duidelijk als de motor draait. Voor zover ik weet zitten er ook geen vulringen ergens tussen zodat je een uitlijning zou kunnen veranderen. Dan blijft toch echt de riem zelf over.
Ik ga ervan uit dat de verschillende poulies gewoon recht zijn. Je kunt desnoods een onbalans hebben maar dat zie je duidelijk als de motor draait. Voor zover ik weet zitten er ook geen vulringen ergens tussen zodat je een uitlijning zou kunnen veranderen. Dan blijft toch echt de riem zelf over.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Ik kwam dit tegen op het engelse forum.
Kan dit niet de oorzaak zijn van het aflopen van de riem?
http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.p ... &start=150
Kan dit niet de oorzaak zijn van het aflopen van de riem?
http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.p ... &start=150
So many cars, so little time
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29267
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Ik heb hier ook es even over gekraakt (moest eerst het internet adres van bmwe21.net googelen ) maar wat ik kan bedenken:
-verkeerde riem (halfrond vs vierkant profiel)
-verkeerde spanner (oude type is groter, meer spanning, mogelijk aflopen?)
En had Ronaldo ook niet al eens zoiets gehad?
-verkeerde riem (halfrond vs vierkant profiel)
-verkeerde spanner (oude type is groter, meer spanning, mogelijk aflopen?)
En had Ronaldo ook niet al eens zoiets gehad?
Regards/groeten, Jeroen
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29267
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Spannend wel! Ik meen in vroegere versies van ETK gezien te hebben dat er bij de 111 tands riem een andere spanrol hoorde maar in de meest recente versie van ETK staat idd ook nog maar 1 type. Dan lijkt het er toch op dat de spanrol iets verder naar voren gebracht moet worden met een ring al zou dat een oorzaak moeten hebben...
Regards/groeten, Jeroen
Hierbij:Jeroen wrote:Spannend wel! Ik meen in vroegere versies van ETK gezien te hebben dat er bij de 111 tands riem een andere spanrol hoorde maar in de meest recente versie van ETK staat idd ook nog maar 1 type. Dan lijkt het er toch op dat de spanrol iets verder naar voren gebracht moet worden met een ring al zou dat een oorzaak moeten hebben...
als het goed is kan je de inscriptie lezen (de oude geloof ik 128 en de nieuwe ...)
Originele 128tands
Vervanger en probleemgeval 127tands
Nieuwe originele 127 tands
Komt hij ook niet hiertegen (rechtse bout - kan niet op de naam komen)
En heb je het hele zakie wel goed gespannen (tegengestelde richting geloof ik)