V-snaar-ruzie :P
- 325ixbaur
- E21 Fanatic
- Posts: 493
- Joined: Mon Aug 13, 2007 10:39 pm
- My E21(s): None, only E30 Baur
- Location: Maasbracht, Netherlands
V-snaar-ruzie :P
Gisteravond nieuwe V-snaar gemonteerd. Dusdanig dat ik hem ongeveer 1/4e kon draaien. En zo stond er ik vanmorgen om kwart voor tien bij:
V-snaar eraf (over lengte stuk afgesneden...), gelukkig goed op dashboard gelet na een "shhhhnap" geluid bij oprijden snelweg.
Zojuist bij Roel een nieuwe gehaald en gemonteerd. Vraag is nu: wat ging er mis. Enkele opties:
-Te strak (dynamo stond in zelfde stand als bij oude v-snaar)
-Te breed (10 mm. Oude was oorspronkelijk ook 10, was nu 8 van over. ETK geeft 9.5 aan. Dirk opgebeld en hem zijn v-snaar laten opmeten: 9mm)
-Dynamo scheef, waardoor de snaar er scheef opkomt, stukje in lengte afsnijd en hem er op een gegeven moment afgooit.
Hier wat foto's van zojuist met nieuwe snaar:
Hij zit er nu zo op dat ik hem binnenstebuiten kan draaien op langste stuk.
Gr Jeroen
V-snaar eraf (over lengte stuk afgesneden...), gelukkig goed op dashboard gelet na een "shhhhnap" geluid bij oprijden snelweg.
Zojuist bij Roel een nieuwe gehaald en gemonteerd. Vraag is nu: wat ging er mis. Enkele opties:
-Te strak (dynamo stond in zelfde stand als bij oude v-snaar)
-Te breed (10 mm. Oude was oorspronkelijk ook 10, was nu 8 van over. ETK geeft 9.5 aan. Dirk opgebeld en hem zijn v-snaar laten opmeten: 9mm)
-Dynamo scheef, waardoor de snaar er scheef opkomt, stukje in lengte afsnijd en hem er op een gegeven moment afgooit.
Hier wat foto's van zojuist met nieuwe snaar:
Hij zit er nu zo op dat ik hem binnenstebuiten kan draaien op langste stuk.
Gr Jeroen
- gerrit323
- E21 VIP
- Posts: 4544
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Lijkt het mij nu zo te zijn dat de poelies niet 100% recht over mekaar lopen ... moeilijk te zien op foto maar als dit zo is heb je onmiddellijk de oorzaak van je probleem ..
hoe breder de snaar dan is hoe nauwer ze moet passen en hoe minder speling je hebt op scheve polies en dus ook hoe sneller ze er afloopt ... vandaar dat de 8mm snaar er nog op zat.
Gerrit
hoe breder de snaar dan is hoe nauwer ze moet passen en hoe minder speling je hebt op scheve polies en dus ook hoe sneller ze er afloopt ... vandaar dat de 8mm snaar er nog op zat.
Gerrit
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11994
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Als ik de foto's bekijk ziet het er uit alsof de poulies niet op 1 lijn liggen. Zit de dynamo wel recht??
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Re: V-snaar-ruzie :P
en ik lag net zo lekker te slapen op de bank...325ixbaur wrote:Dirk opgebeld en hem zijn v-snaar laten opmeten: 9mm
E21 315 '83 Saphirblau (verkocht)
E30 320i '86 Lachssilber
E30 M3 '86 Diamantschwarz
E30 316i Edition '91 Brillantrot (verkocht)
E30 320i '86 Lachssilber
E30 M3 '86 Diamantschwarz
E30 316i Edition '91 Brillantrot (verkocht)
Als ik de foto's zo bekijk staat de dynamo echt zo krom als een hoepel.
Ik zou de bussen van de dynamo-houder gelijk mee vervangen.
Dan zou de boel weer recht moeten staan.
Groeten
Jeroen
Ik zou de bussen van de dynamo-houder gelijk mee vervangen.
Dan zou de boel weer recht moeten staan.
Groeten
Jeroen
Blinker links und Gas geben !!!
E21 315 '82 (nog wel 1,5L) R.I.P.
E21 320 '82 (de 3,5L staat al in de startblokken)
E21 315 '83
E21 323iA '82
E21 323i '82 (oops.... al in kleine stukjes)
E21 315 '82 (nog wel 1,5L) R.I.P.
E21 320 '82 (de 3,5L staat al in de startblokken)
E21 315 '83
E21 323iA '82
E21 323i '82 (oops.... al in kleine stukjes)
Re: V-snaar-ruzie :P
Wat denk je ik dan... wilde ik uitgerekend vanmiddag ook mijn nieuwe riempje erop leggen komt Jeroen langs hahadirk316i wrote:en ik lag net zo lekker te slapen op de bank...325ixbaur wrote:Dirk opgebeld en hem zijn v-snaar laten opmeten: 9mm
Maar ff terug:
volgens etk moet het riempje 9,5x875 zijn,
volgens realoem ook 9,5x875,
volgens prijslijst W&N ook 9,5x875 (wij hadden allebei zo'n service setje daar besteld)
en in het setje zit dus een 10x875 riem...
Maar wat ik uit bovenstaande kan halen is dat beide kan? Afhankelijk van hoe gespannen & zorgen dat alle poelies netjes staan?
:edit: Jeroen, denk dat je inderdaad die dynamo aan het rechtzetten komt...
-= Freude am Fahren =-
E10 2002L '75
E21 316 '82
E30 325e '86
E30 316i Edition '90
E36 318ti Compact '95
E36 328i Coupe Executive '97
E46 320i Coupe Executive '03
E92 335i Coupe High Executive '08
F11 523i Executive '11
E10 2002L '75
E21 316 '82
E30 325e '86
E30 316i Edition '90
E36 318ti Compact '95
E36 328i Coupe Executive '97
E46 320i Coupe Executive '03
E92 335i Coupe High Executive '08
F11 523i Executive '11
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Ik denk dat je de eerste snaar ff te strak hebt gezet en daarmee het laatste beetje rek uit de rubbers hebt gehaald. Poelies staan niet meer op lijn dan.
Deze rubbers hebben de neiging te vergaan tot een soort stofverf.
Ik heb ze pas besteld bij W&N, A12311268432 Set of rubber rings for alternator support (4delig) a 11,50
Deze rubbers hebben de neiging te vergaan tot een soort stofverf.
Ik heb ze pas besteld bij W&N, A12311268432 Set of rubber rings for alternator support (4delig) a 11,50
So many cars, so little time
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29267
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
yep idd die bussen van de dynamo, bekend euvel (normale slijtage evt verdergerd met strak opspannen, vindt je waterpomp ook niet leuk).
Overigens zijn snaren van 9.5 breed een uitstervend ras, meeste is tegenwoordig 10mm en dat maakt niks uit, liggen alleen minimaal hoger os de poelies.
Overigens zijn snaren van 9.5 breed een uitstervend ras, meeste is tegenwoordig 10mm en dat maakt niks uit, liggen alleen minimaal hoger os de poelies.
Regards/groeten, Jeroen
Daarom heb ik aan Jeroen gevraagd of ie voor mij ook een setje bussen wil bestellen Kan ik die bij de jaarlijkse beurt meteen vernieuwen
Had W&N nog een mailtje gestuurd, waarom ze een 9,5mm in de prijslijst hebben staan, maar een 10mm opsturen. Blijkt dus inderdaad dat de 9,5mm niet meer gemaakt worden en dat 10mm nu de gangbare maat is. Moet volgens hun geen problemen opleveren.
Had W&N nog een mailtje gestuurd, waarom ze een 9,5mm in de prijslijst hebben staan, maar een 10mm opsturen. Blijkt dus inderdaad dat de 9,5mm niet meer gemaakt worden en dat 10mm nu de gangbare maat is. Moet volgens hun geen problemen opleveren.
-= Freude am Fahren =-
E10 2002L '75
E21 316 '82
E30 325e '86
E30 316i Edition '90
E36 318ti Compact '95
E36 328i Coupe Executive '97
E46 320i Coupe Executive '03
E92 335i Coupe High Executive '08
F11 523i Executive '11
E10 2002L '75
E21 316 '82
E30 325e '86
E30 316i Edition '90
E36 318ti Compact '95
E36 328i Coupe Executive '97
E46 320i Coupe Executive '03
E92 335i Coupe High Executive '08
F11 523i Executive '11