Page 1 of 1
remdruk
Posted: Sun Jan 24, 2010 10:37 pm
by Co
Hallo,
Heel afentoe valt bij m'n 320/6 de remdruk weg. Dan zakt het pedaal een stuk en schrik ik me dood

. Daarna gaat het weer weken goed.
Ik neem aan dat de bekrachtiging uitvalt, en ik ga maar 'ns wat vervangen (komt goed uit, die special offer van W&N!).
Heeft iemand ervaring met dit verschijnsel of een idee?
Groeten,
Marco
Posted: Sun Jan 24, 2010 10:59 pm
by loentje
hoofdremcillinder stuk waarschijnlijk!
oh de hulpcilinder
groeten loentje
Posted: Mon Jan 25, 2010 1:00 pm
by ruudariaans
Of misschien gewoon een keer ontluchten?
Posted: Mon Jan 25, 2010 1:35 pm
by Jeroen
Keerklep en vacuumslang naar de bekrachtiger?
Geen lekke leidingen/slangen?
Posted: Mon Jan 25, 2010 5:30 pm
by 323baur
Dikke kans de je hoofdremcilinder een beetje lek is.
Heb ik ook gehad - nieuw nog steeds te verkrijgen.
Ook zijn er revisiesetjes te krijgen.
Posted: Tue Jan 26, 2010 2:28 pm
by Co
Inderdaad lekt de hoofdremcilinder nogal! (Arme lak en coating, ik hoop dat de hammerite niet bevroren is in de schuur).
Maar wat raar dat ie dan alleen sporadisch de druk verliest?
Thanks guys!
Groeten,
Marco
Posted: Tue Jan 26, 2010 4:27 pm
by Jeroen
Juist nu alles door de kou wat gekrompen is (bij de nieuwjaarsduik nog in je zwembroek gekeken?

) gecombineerd met normale slijtage gaat er remvloeistof langs lekken, idem voor de koppelingscylinders.
Er zijn revisiesetjes voor via Schmiedmann, W&N of
www.remservice.org maar soms hebben deze aanbieders een nieuwe cylinder ook wel schappelijk in de aanbieding.
Het is nog wel handig eerst even te controleren of de cylinder niet alleen lekt op de o-ring waarmee het tankje op de cylinder gedrukt zit trouwens! Of, nu we toch aan het brainstormen zijn, via de vertakking naar de koppeling (3/4 hoogte van het tankje).
Posted: Wed Jan 27, 2010 2:37 pm
by Co
HahahA!
Ik gooi er maar gelijk een nieuwe in.
Volgens mij is echt versleten en lekt ie niet bij aansluitingen e.d.
Groeten,
Marco