Vraagje over de steekassen
Posted: Mon Jan 25, 2010 7:42 pm
Zoals in mijn Baur topic te lezen ben ik de assen van mijn 323i aan het vervangen. Ik heb inmiddels de achteras en tanks eronder uit en nu zag ik dat ik twee types steekassen heb liggen. (as tussen diff en achterwiel)
Ik heb een set met dunne schijven aan de uiteinden en een nieuwe set met dikke schijven. Die dunne set komt onder de auto vandaan (1980) en de andere van een 323i uit 1979.
Ik dacht altijd dat ze even lang waren maar er zit een cm verschil in.
Omdat ik toch de hele set van de 79-er ga gebruiken (draagarmen, achterbrug, steekassen en diff) zal ik niet tegen problemen aanlopen maar ik vroeg me af waar die extra 2cm gecompenseerd zouden worden.
Of hebben latere types een grotere spoorbreedte?
Ik kan ze dus niet uitwisselen later mocht er 1 stuk gaan.
Ik heb een set met dunne schijven aan de uiteinden en een nieuwe set met dikke schijven. Die dunne set komt onder de auto vandaan (1980) en de andere van een 323i uit 1979.
Ik dacht altijd dat ze even lang waren maar er zit een cm verschil in.
Omdat ik toch de hele set van de 79-er ga gebruiken (draagarmen, achterbrug, steekassen en diff) zal ik niet tegen problemen aanlopen maar ik vroeg me af waar die extra 2cm gecompenseerd zouden worden.
Of hebben latere types een grotere spoorbreedte?
Ik kan ze dus niet uitwisselen later mocht er 1 stuk gaan.