Restauratie Alpina B6-2.8
- 323baur
- E21 VIP

Daar kan ik me iets van voorstellen na al dat las werk...
Ik ga zaterdag met Cees en Jeroen de mijne eens goed bekijken.
BEn wel erg benieuwd.
Ik ga zaterdag met Cees en Jeroen de mijne eens goed bekijken.
BEn wel erg benieuwd.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Alpina heeft bericht van Getrag gekregen dat het lager van de versnellingsbak niet meer te krijgen is
Kontact met Bert gehad en een vriend van hem heeft een bak voor M30 te leen en tevens wil Bert proberen bij SKF een oplossing zien te vinden
Ook heeft mike een link aangedragen voor een sportbak voor een M30. Of er ook een telleraanduiding op de bak zit weet ik niet. De mensen zijn niet thuis.
Mocht dit alles niet passen en de oude bak is niet klaar, mag ik de bak van Harry onder de Alpina vandaan sleutelen en even lenen voor de grote tocht. Heren, mijn dank is groot.
Woensdag even naar Dinitrol geweest, waar ze de holle delen hebben behandeld.

De dinitrol loopt nog een beetje na over de achterlichten.

Alpina mudflaps

Vloerbedekking gelegd, kachel en dashboard geplaatst.

Afdekplaat en ruitenwissermotor op z'n plek.
Hemel en wat chroomwerk.

De vaste ramen vervangen door uitzetramen.

Deurpanelen gemonteerd

Kofferbak bekleding zit deels op z'n plek

Vraag Dit deel van de verlichting gaat branden als ik hem op contact zet en dan staat het licht uit.
Is dit bij jullie ook het geval. Lijkt mij wel, anders kun je het licht bij donker niet vinden als je als onbekende in de auto. Is bij mijn andere auto nooit opgevallen.
Het deel van de kachelunit gaat branden als het licht aangezet wordt.

Deel van het open dak moet nog verwijderd worden en het hemeltje nog na spannen.

Kontact met Bert gehad en een vriend van hem heeft een bak voor M30 te leen en tevens wil Bert proberen bij SKF een oplossing zien te vinden
Ook heeft mike een link aangedragen voor een sportbak voor een M30. Of er ook een telleraanduiding op de bak zit weet ik niet. De mensen zijn niet thuis.
Mocht dit alles niet passen en de oude bak is niet klaar, mag ik de bak van Harry onder de Alpina vandaan sleutelen en even lenen voor de grote tocht. Heren, mijn dank is groot.
Woensdag even naar Dinitrol geweest, waar ze de holle delen hebben behandeld.

De dinitrol loopt nog een beetje na over de achterlichten.

Alpina mudflaps

Vloerbedekking gelegd, kachel en dashboard geplaatst.

Afdekplaat en ruitenwissermotor op z'n plek.
Hemel en wat chroomwerk.

De vaste ramen vervangen door uitzetramen.

Deurpanelen gemonteerd

Vraag Dit deel van de verlichting gaat branden als ik hem op contact zet en dan staat het licht uit.
Is dit bij jullie ook het geval. Lijkt mij wel, anders kun je het licht bij donker niet vinden als je als onbekende in de auto. Is bij mijn andere auto nooit opgevallen.

Deel van het open dak moet nog verwijderd worden en het hemeltje nog na spannen.

e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- 323baur
- E21 VIP

[quote="Arnold D"]Alpina heeft bericht van Getrag gekregen dat het lager van de versnellingsbak niet meer te krijgen is
Oei!, maar ik kan me indenken dat daar met een ander merk toch wel een oplossing voor te verzinnen is.
Alpina mudflaps

Gaat de lak niet barsten, die dingen zijn bij mij erg flexibel!

Mooi gedaan!, ook de wielbakken - dat hoort toch niet zo?

Yup dat hoort zo.
Oei!, maar ik kan me indenken dat daar met een ander merk toch wel een oplossing voor te verzinnen is.
Alpina mudflaps

Gaat de lak niet barsten, die dingen zijn bij mij erg flexibel!

Mooi gedaan!, ook de wielbakken - dat hoort toch niet zo?

Yup dat hoort zo.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- gerrit323
- E21 VIP

- My E21(s): '82 e21 323i hartge
Mooi zo Arnold ja mag fier zijn 
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
- 323baur
- E21 VIP

Grote vraag die langzaam naar boven komt:
Wat ga je met je leven doen nadat deze klaar is..
Zal ik de mijne vast brengen?
Wat ga je met je leven doen nadat deze klaar is..
Zal ik de mijne vast brengen?