Je zou al bijna ongelukkig worden bij de gedachte dat je niks meer te doen zou hebben..
Restauratie Alpina B6-2.8
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Hmm jammer, maar tis niet anders dan.
Je zou al bijna ongelukkig worden bij de gedachte dat je niks meer te doen zou hebben..
Je zou al bijna ongelukkig worden bij de gedachte dat je niks meer te doen zou hebben..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Alle ramen zijn geplaatst.



Het gat in de hemelbekleding voor het open dak zit erin en alles staat lekker strak. die ene zonneklep moet nog vervangen worden.


Alle meters en bedieningspanelen zitten op hun plaats en het meeste werkt.

Deur- en paneelbekleding op z'n plek.

De rugleuning van de achterbank. De hoedenplank opnieuw laten bekleden en zonder gaten.

Zie hier de rommel die ze tegenwoordig verkopen. In elkaar zetten was al kommer en kwel. Tussen het middenstuk en de zijstukken zit nogal hoogte verschil. Aan de zijkanten staan ze te ver naar buiten en bij het aandraaien knijpt het middenstuk omhoog. Tevens is de hoek van de schuine kant bij de wielrand niet goed, waardoor de Alpina mudflaps niet mooi passen.
Zal de bumper aan moeten passen. Daar hebben we nu geen tijd voor en haal ik de bumper van de 323i. Kijken wat het kost als ik een orginele bumper opnieuw laat verchromen.
De voorbumpert past wel weer heel goed.





Het gat in de hemelbekleding voor het open dak zit erin en alles staat lekker strak. die ene zonneklep moet nog vervangen worden.


Alle meters en bedieningspanelen zitten op hun plaats en het meeste werkt.

Deur- en paneelbekleding op z'n plek.

De rugleuning van de achterbank. De hoedenplank opnieuw laten bekleden en zonder gaten.

Zie hier de rommel die ze tegenwoordig verkopen. In elkaar zetten was al kommer en kwel. Tussen het middenstuk en de zijstukken zit nogal hoogte verschil. Aan de zijkanten staan ze te ver naar buiten en bij het aandraaien knijpt het middenstuk omhoog. Tevens is de hoek van de schuine kant bij de wielrand niet goed, waardoor de Alpina mudflaps niet mooi passen.
Zal de bumper aan moeten passen. Daar hebben we nu geen tijd voor en haal ik de bumper van de 323i. Kijken wat het kost als ik een orginele bumper opnieuw laat verchromen.
De voorbumpert past wel weer heel goed.


e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Die bumper past inderdaad voor geen meter.
Ik ben benieuwd wat het kost om een originele bumper te laten verchromen. Ik weet dat het in Nederland eigenlijk niet meer mag volgens het oude principe ( milieu en zo). Wellicht dat Belgie nog een optie is ( Daar kon het vaak nog wel).
Je heb al heel veel werk verzet. Het ziet er echt mooi uit. Langzaam begint het weer op een complete auto te lijken
Ik ben benieuwd wat het kost om een originele bumper te laten verchromen. Ik weet dat het in Nederland eigenlijk niet meer mag volgens het oude principe ( milieu en zo). Wellicht dat Belgie nog een optie is ( Daar kon het vaak nog wel).
Je heb al heel veel werk verzet. Het ziet er echt mooi uit. Langzaam begint het weer op een complete auto te lijken
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Zo he, dat schiet lekker op. Mooi hoor.
Die bumper lijkt nergens op. Ik een andere vragen.
Ik heb destijds gebruik gemaakt van de aanbieding van WN. Die passen met een beetje aanpas werk redelijk mooi, véél beter dan wat ik nu zie iig. Dit is niet acceptabel.
Die bumper lijkt nergens op. Ik een andere vragen.
Ik heb destijds gebruik gemaakt van de aanbieding van WN. Die passen met een beetje aanpas werk redelijk mooi, véél beter dan wat ik nu zie iig. Dit is niet acceptabel.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Ik heb de bumpers al 3 jaar in huis, van W&N en geen aanbieding. Nu moet ik zeggen dat de zijstukken er beter uitzien dan die ze in de aanbieding hadden. Over de voorbumper ben ik tevreden.
Ik denk dat de bumper met wat aanpaswerk wel goed te krijgen is.
De bumper sluit ook niet mooi aan bij de Alpinamudflaps. Deze moet dan maar op de 323i.
Ik denk dat de bumper met wat aanpaswerk wel goed te krijgen is.
De bumper sluit ook niet mooi aan bij de Alpinamudflaps. Deze moet dan maar op de 323i.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- gerrit323
- E21 VIP

- Posts: 4603
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Bumpers lijken idd niet goed te passen
dat ze daar geld voor durven vragen
Jou kennende komt dat probleempje wel in orde
Suc6 verder
Jou kennende komt dat probleempje wel in orde
Suc6 verder
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
[quote="Lars-Nord"] I hope I can get a ride with you some day....quote]
Lets say, in about 2 months
@ Gerrit, Ik ga de bumper Zaterdag verwisselen.
De auto is ver gevorderd, heb er niet zoveel meer aan te doen. Nog een paar draadjes leggen, een paar rubbers lijmen, de bumpert monteren en dat kl
te schuif/kantel dak. Schuift wel maar heft niet. Alles volgens de regels gemonteerd. Dat wordt nog even zoeken.
Ben ook met het blok/subframe aan het bouwen. De bedrading is ook deels aangesloten.
Kan er maar 1 ding van vinden.
FAP

Lets say, in about 2 months
@ Gerrit, Ik ga de bumper Zaterdag verwisselen.
De auto is ver gevorderd, heb er niet zoveel meer aan te doen. Nog een paar draadjes leggen, een paar rubbers lijmen, de bumpert monteren en dat kl
Ben ook met het blok/subframe aan het bouwen. De bedrading is ook deels aangesloten.
Kan er maar 1 ding van vinden.
FAP
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- Thegs
- E21 VIP

- Posts: 2419
- Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
- Contact:
Gewoonweg heerlijk verslag om te lezen. Je zou er zo een boek van kunnen maken, zeker met deze schitterende plaatjes erbij. Ik hoop dan ook van harte dat we hem de 28e augustus kunnen aanschouwen (of als je volgende week zaterdag komt misschien al wel
).
Oh en trouwens, ik denk dat deze vaak in dit topic terug zal komen FAP
Gerwin
Oh en trouwens, ik denk dat deze vaak in dit topic terug zal komen FAP
Gerwin
Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired

