@ Ed:
Ja, was nog wel de planning maar eerst zorgen dat hij helemaal in elkaar zit. Motor gereviseerd is, etc. En dan volgend winter "die dingen" / onderdelen geel laten verzinken. Net zo als de BBS-velgen, die worden ook volgend winter gestraald en opnieuw gecoat + nieuwe naafkapjes.
Maar dat heeft momenteel niet m'n hoogste aandacht. Het was de planning om 5 jaar over mijn project te doen en dat hij na ongeveer 1,5 jaar gespoten werd. Maar zoals het nu lijkt zit er binnen een jaar weer APK op en mag ik er mee rijden. En hou ik alleen nog wat kleine dingen over. De assen, etc die gestraald en gepoedercoat komen er later onder, maar wel voor mei.
@ Jeroen:
Dat vond ik nou ik zo mooi aan die S-Editions die two-tone.
Hou jullie op de hoogte van de vorderingen.
BMW E30 318i 1988
BMW E30 320i project naar ombouw M30 3.5 1987
BMW E30 325i cabrio aut 1986
BMW E21 323i S-Edtion two tone 1982
Gaaf hoor.
Blijft mooi om te zien zo'n blokje helemaal uit elkaar.
Wat ga je allemaal reviseren?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
erg mooi!
vraagje; waar koop jij de onderdelen, zuiger, zuigerveren, krukaslagers, drijfstanglagers enz. enz. gewoon bij de dealer of weet je een ander/goedkoper adresje?
Iedereen tot zover bedankt voor de leuke reacties.
@ Davegrashoek: De meest onderdelen bestel of haal ik op de de dealer. Maar het kan een keer voorkomen dat ik naar "mijn grossier.nl" moet omdat het niet meer origineel leverbaar is.
Het blok zit al weer voor de helft in elkaar. Dit weekend de carterpandeksel weer netjes spuiten, die heb ik al helemaal gestraald. En dan kan ik die maandag weer monteren.
Maar ga proberen dit weekend nog weer wat foto's te klikken. Ook van de auto.
BMW E30 318i 1988
BMW E30 320i project naar ombouw M30 3.5 1987
BMW E30 325i cabrio aut 1986
BMW E21 323i S-Edtion two tone 1982
@ Ite: Ik ga in principe mijn hele blok reviseren.
Heb nieuwe:
- drijfstanglager
- kleppen
- zuigerveren
- pakkingen natuurlijk
- lagerschalen
- andere lagers
- cilinderkop laten vlakken (was niet nodig, maarja je hebt hem toch los)
- allemaal nieuwe slangen
- thermostaathuis
- thermostaat
- waterpomp
- v-snaren
- getande riem
- en ga nog maar even door
Had eerst op de planning om het blok later te doen. Maar leek me nu beter in verband met blok in de auto en blok het blok er weer uit. En dan beschadingen. Kan ik er beter wat langer over doen en dan goed, dan dat ik 2 keer moet.
Moet ik denk ik toch wel een 2de keer. Want dit is mijn 1ste restauratie, dus dan heb je nog niet zoveel ervaring. Maar probeer zo min mogelijk waar te bezuinigen.
BMW E30 318i 1988
BMW E30 320i project naar ombouw M30 3.5 1987
BMW E30 325i cabrio aut 1986
BMW E21 323i S-Edtion two tone 1982