Motor inbouw

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
Post Reply
Derek buis
Newbee

Motor inbouw

Post by Derek buis »

Hallo Allemaal!

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Derek Buis en ben anderhalf jaar geleden begonnen aan het restaureren van bmw 1502. Hij staat nu nog bij de spuiter en is bijna klaar om weer op te gaan bouwen. Aangezien ik besloten heb om er een 320i/4 uit een E21 in te gaan bouwen zullen de echte problemen zich nu wel gaan opstapelen. Haha! Ben er al achter dat ik de oliepomp en de carterpan van m'n 02 over moet schroeven en een kleine aanpassing aan de tunnel waar de versnellingsbak komt te hangen moet maken maar m'n grootste zorg is toch wel de draadboom die aan de 2 liter (k-jetronic) injectie motor hangt? Waar de (pieeep) moeten al die draden heen en is er een soort computer aan boord van een E21 uit '76 die ik nog niet heb?

Met vr. gr. Derek

Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Hoi Derek,

Welkom hier! Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik je even naar het nederlandstalige gedeelte heb verhuisd.

Behalve de ontstekingsmodule is er weinig elektriek aan, gelukkig hebben we hier ook nog wel een paar echte 320i kenners... verdere info komt er vast aan!
Regards/groeten, Jeroen
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Meneer Kroll, kom d'r maar in...
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
340i
E21 Fanatic

Post by 340i »

why did this get moved to the english language part of the forum?
[img]http://i161.photobucket.com/albums/t218/340i/drift340i.jpg[/img]
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Well I deliberately left a shadow topic in the english part for those interested but since the post was in Dutch it seemed more appropriate...
Regards/groeten, Jeroen
Post Reply