Ontsteking???
- Harro
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 101
- Joined: Sun Aug 02, 2009 12:03 pm
- Location: Bergentheim,Overijssel
Ontsteking???
Vandaag toen ik met de bmw reed en ineens het gas intrapte hielt de hele motor in en sloeg de auto af.
Wat kan dit zijn.
Denk iets met de ontsteking omdat de hele boel er ineens mee op houdt.
Bougiekabels zijn net vervangen en denk ook niet dat dat het is omdat hij niet slecht begint te lopen maar helemaal op houdt.
Misschien verdelerkap en rotor want die heb ik niet vervangen of de bobine??
Iemand dit ook gehad of een idee wat het kan zijn?
Wat kan dit zijn.
Denk iets met de ontsteking omdat de hele boel er ineens mee op houdt.
Bougiekabels zijn net vervangen en denk ook niet dat dat het is omdat hij niet slecht begint te lopen maar helemaal op houdt.
Misschien verdelerkap en rotor want die heb ik niet vervangen of de bobine??
Iemand dit ook gehad of een idee wat het kan zijn?
[img]http://i954.photobucket.com/albums/ae28/harro-e21/bmw%20e21/signature-1.jpg[/img]
- Thegs
- E21 VIP

- Posts: 2419
- Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
- Contact:
Contactpuntjes zijn voor mij ook een grote boosdoener. Aangezien jij ook een 320/6 hebt? Gewoon even contactpuntjes op scherp zetten met een voelermaat, dan zul je merken dat je auto een stuk beter zal presteren.
Gerwin
Gerwin
Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Hoi,
Gerwin op zich heb je gelijk maar ik denk dat Harro al de electronische ontsteking heeft dus geen contactpuntjes meer.
Je zou wel de ontstekingsvervroeging na kunnen kijken. Deze heb je nodig tijdens acceleren om bij hogere toeren toch een vonk te krijgen op het juiste moment.
De vraag is of de auto hierna gelijk weer starten of doet hij het nu helemaal niet meer.
Gerwin op zich heb je gelijk maar ik denk dat Harro al de electronische ontsteking heeft dus geen contactpuntjes meer.
Je zou wel de ontstekingsvervroeging na kunnen kijken. Deze heb je nodig tijdens acceleren om bij hogere toeren toch een vonk te krijgen op het juiste moment.
De vraag is of de auto hierna gelijk weer starten of doet hij het nu helemaal niet meer.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Ik weet niet of je dit in de ontsteking moet gaan zoeken dan. Als je dus de tweede trap van de carburateur opengooit dan smoort de auto en valt uit of klinkt het echt alsof de sleutel wordt omgedraaid?
Mijn 323i had dit bij het ophalen en toen was het een massaprobleem bij de onstekingsunit die op je binnenspatbord zit geschroefd.
Mijn 323i had dit bij het ophalen en toen was het een massaprobleem bij de onstekingsunit die op je binnenspatbord zit geschroefd.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Harro
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 101
- Joined: Sun Aug 02, 2009 12:03 pm
- Location: Bergentheim,Overijssel
Volgens mij heb je weer gelijk Peter
Luchtfilter losgehaald en zag toen dat de tweede trap nog iets los stond.
Deze liep altijd al stroef,maar waarschijnlijk trap ik hem normaal niet zo op de staart zodat hij zover losgaat dat hij blijft hangen.
Trek normaal toch ook wel eens pittig op
Kan ik die kleppen makkelijk gangbaar krijgen?
Moet niet te veel werk en geld kosten want zoals ik al zij heb ik er normaal nooit last van.
Luchtfilter losgehaald en zag toen dat de tweede trap nog iets los stond.
Deze liep altijd al stroef,maar waarschijnlijk trap ik hem normaal niet zo op de staart zodat hij zover losgaat dat hij blijft hangen.
Trek normaal toch ook wel eens pittig op
Kan ik die kleppen makkelijk gangbaar krijgen?
Moet niet te veel werk en geld kosten want zoals ik al zij heb ik er normaal nooit last van.
[img]http://i954.photobucket.com/albums/ae28/harro-e21/bmw%20e21/signature-1.jpg[/img]
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Je zult moeten kijken waarom het asje stroef beweegt. Is het vervuiling, kapot membraan, kromme carburateurdeksel?
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Harro
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 101
- Joined: Sun Aug 02, 2009 12:03 pm
- Location: Bergentheim,Overijssel
Nou,ga er denk ik niet al te veel aan doen.
Heb hem nu al bijna een jaar en nog nooit last gehad en hij wil best wel accelereren.
Dus als hij dan een keer blijft hangen in het jaar haal ik het deksel er even af en krijgt ie een tik
Hij rijdt verder als de brandweer dus...
Heb nog een reserve carb. maar die heeft hetzelfde.
Heb hem nu al bijna een jaar en nog nooit last gehad en hij wil best wel accelereren.
Dus als hij dan een keer blijft hangen in het jaar haal ik het deksel er even af en krijgt ie een tik
Hij rijdt verder als de brandweer dus...
Heb nog een reserve carb. maar die heeft hetzelfde.
[img]http://i954.photobucket.com/albums/ae28/harro-e21/bmw%20e21/signature-1.jpg[/img]