deurslot
deurslot
Ik heb een groot probleem!! Mijn deur zit op slot en krijg hem er niet meer vanaf.
Ik wilde het slot openen en ik dacht dat er iets brak of verschoof.
Maar wat nu, de deur gaat niet open dus je kunt de deurpaneel niet verwijderen. Iemand hetzelfde probleem gehad.
Ik hoor graag hoe ik dit moet oplossen.
Gr.
Ik wilde het slot openen en ik dacht dat er iets brak of verschoof.
Maar wat nu, de deur gaat niet open dus je kunt de deurpaneel niet verwijderen. Iemand hetzelfde probleem gehad.
Ik hoor graag hoe ik dit moet oplossen.
Gr.
- e-einundzwanzig
- E21 Pro
- My E21(s): '82 318i manual
bedoel je dan dat de deur vanuit de binnenkant van de auto ook niet meer te openen is? ik bedoel daarmee dat je ook niet meer via de passagierskant in de auto kunt komen?
martin
martin
I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Ik denk dat hij 1 deur dicht en op slot heeft zitten die niet meer via het slot of via handel aan de binnenkant is open te maken.
Lukt het ook niet door het pennetje bovenin bij het raam om hoog te trekken?
Desnoods met een punttang of klein gaatje in boren, schroefje erin en dan voorzichtig trekken?
Zo'n pennetje kost het minste.
Lukt het ook niet door het pennetje bovenin bij het raam om hoog te trekken?
Desnoods met een punttang of klein gaatje in boren, schroefje erin en dan voorzichtig trekken?
Zo'n pennetje kost het minste.
So many cars, so little time
- 323baur
- E21 VIP

Das een lastig probleem maar wel exemplarisch.
Ik zou van binnen uit het deurpaneel demonteren en dan de storing zoeken. Dikke kans dat er een beugeltje of ijzeren palletje scheef staat oid.
Ik denk dat je redelijk snel door ontkoppeling van het stangenstelsel de deur op kan doen - werkt wat makkelijker.
Succes iig!
Ik zou van binnen uit het deurpaneel demonteren en dan de storing zoeken. Dikke kans dat er een beugeltje of ijzeren palletje scheef staat oid.
Ik denk dat je redelijk snel door ontkoppeling van het stangenstelsel de deur op kan doen - werkt wat makkelijker.
Succes iig!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
al eens het deurpaneel van binnenuit proberen te demonteren? das niet te doen!323baur wrote:Das een lastig probleem maar wel exemplarisch.
Succes iig!
ik zou proberen het dopje van het op slot duw knopje aan de binnenkant af te krijgen
en daaraan trekken met een tang
Tis een vervelend klusje. Hij is wel te openen, maar kost wel even tijd.
Haal de achterbank eruit en verwijder het achterpaneel. Dan de bouten van de sluitplaat uitboren of de binnensluitplaat kapot slijpen. De deur kan dan open en kun je de deurbekleding verwijderen, om het slot te repareren.
Haal de achterbank eruit en verwijder het achterpaneel. Dan de bouten van de sluitplaat uitboren of de binnensluitplaat kapot slijpen. De deur kan dan open en kun je de deurbekleding verwijderen, om het slot te repareren.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- marcel krol
- E21 Fanatic
Hoi,
Heb ik ook al eens gehad. De vanger staat dan iets te strak of is versleten. Wat bij mij hielp was om de deur van buiten even wat verder dicht drukken. Daarna een ander slot en je bent weer klaar.
Groeten
Marcel
Heb ik ook al eens gehad. De vanger staat dan iets te strak of is versleten. Wat bij mij hielp was om de deur van buiten even wat verder dicht drukken. Daarna een ander slot en je bent weer klaar.
Groeten
Marcel
320I siennabraun 1976
320/6 Saphirblau 1981
316 Fjord 1976 (sold)
732i saharabeige 1984 (under construction + nacht-blau met.)
320/6 Saphirblau 1981
316 Fjord 1976 (sold)
- marcel krol
- E21 Fanatic
Hoi,
Er zit dan ruimte op je slotmechanisme. Enige manier om het probleem te verhelpen is door het portierslot te vervangen. Bij mij gebeurde het overigens alleen als je na het op slot draaien de klink weer omhoog trok.
Groeten
Marcel
Er zit dan ruimte op je slotmechanisme. Enige manier om het probleem te verhelpen is door het portierslot te vervangen. Bij mij gebeurde het overigens alleen als je na het op slot draaien de klink weer omhoog trok.
Groeten
Marcel
320I siennabraun 1976
320/6 Saphirblau 1981
316 Fjord 1976 (sold)
320/6 Saphirblau 1981
316 Fjord 1976 (sold)
Oke, dus het deurslot is waarschijnlijk niet goed. Dan zal ik daar eens goed naar kijken en gaan vervangen.
Het enigste probleem is dat als ik het slot wil vervangen ik eerst de deur moet zien open te krijgen?
Door drukte ben ik er nog niet goed aan toe gekomen. Ik vrees dat dat een behoorlijk karwei gaat worden. ;(
Het enigste probleem is dat als ik het slot wil vervangen ik eerst de deur moet zien open te krijgen?
Door drukte ben ik er nog niet goed aan toe gekomen. Ik vrees dat dat een behoorlijk karwei gaat worden. ;(