En hij start en rijdt weer!

Maar het ging allemaal weer lekker knullig.
Ik zou eigenlijk naar een kameraad gaan de bmw tonen, maar toen ik afbelde omdat die niet kon starten kwam die deze kant op. Samen de boel losgeschroefd om te kijken en wat lopen testen met starten etc, maar nee.. in eerste instantie niets. En daarnaast waren de bougies aardig aan vervanging toe en nat.
Zouden we met zijn auto naar de autozaak gaan even nieuw bougies halen, had hij de sleutels in de auto laten liggen en de deuren op slot gedaan

.
Dus in eerste instantie in mijn zakelijke wagen maar bougies halen en dan zouden we die er in draaien en weer testen. Bougies gehaald, er in geschroefd, alles weer vastgezet, ik stap in de auto om te starten.... accu leeg...
Nou ja, ik heb in mijn zakelijke auto geen startkabels. Mijn kameraad wel, maar die had zijn deuren nog steeds op slot met de sleutels er in. Dus met de zakelijke auto naar zijn huis, drie kwartier rijden... reservesleutel halen.. drie kwartier terugrijden. Eindelijk die auto kunnen openen, startkabels er uit, aansluiten op mijn zakelijke wagen en de 320 en proberen te starten... nee.. nog niet
Dus bougies eruit, kijken of die vonkten... nee ook niet.. Opeens een ingeving! De startonderbreker die een vorige eigenaar had ingebouwd.. die omswitchen.. ja!! de bougies vonkten!. Alles weer aansluiten, dicht doen, starten... lopen!!!
Wat bleek nou.. waarschijnlijk heb ik hem gisteravond verzopen... toen proberen te starten.. lukte niet, startonderbreker aangeklikt om te testen, lukte nog niet. Ben dus waarschijnlijk vergeten deze terug te zetten waarna ik vanochtend eerst probeerde te starten met de startonderbreker aan, dus ik liet hem vanochtend al gelijk verzuipen. Toen de onderbreker weer uitgezet, om dat te testen, maar toen was die dus al verzopen waardoor die toen ook al niet meer startte.
Zoals ik in het begin al aangaf.. lekker knullig allemaal weer. Maar de bougies waren in ieder geval aan vervanging toe

. En het was wel een gezellig dagje knutselen zo