ramm(el)end blok

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
Post Reply
User avatar
chucky
E21 starter
Posts: 25
Joined: Fri Mar 06, 2009 11:53 pm

ramm(el)end blok

Post by chucky »

het was een nare constatering:

op de snelweg, radio uit 'shit wat hoor ik nou?!' trrrrrrrrr een mooie ritmisch getik vanuit het blok, het vermogen leek ook al even niet meer wat het geweest is. Toen ik wat later de motor van 120 naar 90 liet terug zakken en weer een stoot gas gaf walmde hij ook flink, kan me niet herinneren dat me dat eerder is opgevallen. Ik heb de kleppen reeds gesteld en de tuimelaars bekeken maar alles werkt 'in het bovenste deel' naar behoren, ook waren de olie kanaaltjes vrij.

het geluid lijkt dieper uit het blok te komen en ik vrees ergens voor smalend/bigend lagers, kantelende zuigers, krukas lagers etc. maar dat zou eigenlijk niet direct moeten leiden tot vermogens verlies. . Eigenlijk zou dit absurd zijn met maar 150.000 km op de teller maar ik kan niet veel beters bedenken. Poging tot geluidsopname is nog niet gelukt door teveel bijgeluiden

mijn vraag is dan ook: iemand ervaring met tikken uit het m10 blok, of handige diagnostische testjes waardoor ik eea zou kunnen afleiden?

het betreft een 318 e21 op lpg, volgens de verkoper voorzien van harde kleppen/zittingen met dus 150.000 op de teller.


mijn duits duo: BMW 318 & DKW 139
User avatar
Bempie21
E21 Fanatic
Posts: 202
Joined: Fri Dec 05, 2008 8:07 pm
My E21(s): E21 '81 323i
Facebook page: https://www.facebook.com/deukjesdokter/
Location: Apeldoorn, The Netherlands
Contact:

Post by Bempie21 »

Niet tovallig je drijfstanlager?? Dit geeft meer klap geluid..
BMW 327i e21 '81

Image

MIJN E21
User avatar
Nick1984
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1758
Joined: Fri Aug 15, 2008 6:08 pm
Location: Kasterlee Belgium

Post by Nick1984 »

als hij op lpg ligt zou ik toch eens beginnen met compressie te pakken, verharde klepzittingen of niet...
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
Thijsse
E21 Pro
Posts: 523
Joined: Tue Dec 02, 2008 11:37 pm

Post by Thijsse »

heb dat ook een keer gehad, nadat ik 200 in de 4 reed

veel rookpluimen en weinig vermogen..

blok uit mekaar gehaald, maar alles leek in orde... raar verhaal iig
Post Reply