alpina km teller schijf

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
User avatar
e-einundzwanzig
E21 Pro
Posts: 889
Joined: Fri Nov 14, 2008 1:02 pm
My E21(s): '82 318i manual
Location: Dinxperlo, the Netherlands

alpina km teller schijf

Post by e-einundzwanzig »

hallo,

ik heb hier nog een alpina km-teller schijf liggen.. (uit het hoofd, hij gaat tot 260 km/h en midden boven in staat 140 km/h. dus een andere indeling dan bij de normale modellen) ik heb op het topic bij de corectie factoren gelezen dat Arnold in zijn b6 dezelfde correctie factor heeft als de 323i

mijn vraag is dus nu, hoe is de km teller van een 323i zodanig aan te passen zodat hij met een alpina indeling de juiste km/h aangeeft?

ik hoop dat mn vraag duidelijk genoeg is.

Martin


I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Post by 323baur »

Als je die kwijt wil hoor ik het graag!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
e-einundzwanzig
E21 Pro
Posts: 889
Joined: Fri Nov 14, 2008 1:02 pm
My E21(s): '82 318i manual
Location: Dinxperlo, the Netherlands

Post by e-einundzwanzig »

dan heb je binnenkort 'misschien' geluk was al van plan om m met eventuele winst te verkopen. hij heeft wel lichte krasjes omdat hij altijd los opgeslagen is (niet door mij) pm me een eventuele prijs.. ik kan vanavond nog wel foto's posten
I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Post by Wondermike »

@Ite, het vervangen van je km teller levert niet meer snelheid en vermogen onderin op hoor :lol:
So many cars, so little time
Thijsse
E21 Pro
Posts: 523
Joined: Tue Dec 02, 2008 11:37 pm

Post by Thijsse »

Wondermike wrote:@Ite, het vervangen van je km teller levert niet meer snelheid en vermogen onderin op hoor :lol:
hij zal wel van het type zijn die vroeger snelle bougievonkjes in zijn brommer gooide ;)
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Post by 323baur »

hahaha,

Nee, maar voor mijn plannetje heb ik het mogelijk wel nodig..
Beter gezegd: past het beter..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

En worden die plannetjes nog wat verduidelijkt of is dat *TOP SECRET* :wink:
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Post by 323baur »

Nee hoor.
Er moet meer koppel komen maar ik ga mijn auto niet verkrachten. Tis tenslotte geen Alpina getjoend hok. :wink:
Wat ik wel wil is een goede degelijke setup met meer pret. Want dit is naadje.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

Oftewel er wordt een soort Track ( Alpen) auto gebouwd op basis van een E21 :wink: met veel power onderin en bovenin.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Post by 323baur »

Precies, zoiets.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3612
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Post by Arnold D »

Wat dacht je van een sportbak met een korte sper
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

Arnold D wrote:Wat dacht je van een sportbak met een korte sper
Inderdaad heel erg leuk maar zoals jij zelf zegt ging de zwarte 323i niet vooruit in vergelijk met de Alpina. Ik zou trouwens al wel tevreden zijn hoor :wink:
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3612
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Post by Arnold D »

Kun je nagaan hoe daarna een gewone 323i rijdt.

Maar zonder dolle, ben vanavond ook weer een stuk wezen rijden in de 323i, maar vlot schakelen doet die wel. Hij blijft vrij hoog in toeren. kan een voordeel zijn.

Ge mag het wel eens proberen. :wink:
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

Arnold D wrote:Kun je nagaan hoe daarna een gewone 323i rijdt.

Maar zonder dolle, ben vanavond ook weer een stuk wezen rijden in de 323i, maar vlot schakelen doet die wel. Hij blijft vrij hoog in toeren. kan een voordeel zijn.

Ge mag het wel eens proberen. :wink:
Ook dat aanbod neem ik graag eens aan :wink:

Ik ben nog niet zeker wat ik in de Baur ga gooien straks. In principe heb ik zoiets van een Eta onderblok maar een gewone 323i gaat voor mij ook hard zat. Ik heb nog alle tijd om dat uit te zoeken :)
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3612
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Post by Arnold D »

[quote="Peter VIk ben nog niet zeker wat ik in de Baur ga gooien straks. In principe heb ik zoiets van een Eta onderblok maar een gewone 323i gaat voor mij ook hard zat. Ik heb nog alle tijd om dat uit te zoeken :)[/quote]

Ach, hier in Nederland heb je er met een toerrit weinig aan.
Alleen in de bergen is het mooi als je wat over hebt. Zou je alleen in de bergen rijden is er ook niets aan de hand.
Meer koppel is alleen lekker in een clubje en dan moet je ook nog op de grens gaan rijden.

Zegt diegene, met genoeg koppel :oops:

Aan meer Pk's en meer koppel ben je ook zo weer gewend Ik zou ook wel meer willen.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
Post Reply