Vandaag heb ik wat dingen gedaan aan de 320i, waaronder nieuwe bougies en bougiekabels. De kabels zijn universeel, dus niet origineel BMW. Ik heb de oude stekkers overgezet op nieuwe kabels. Deze draai je met kleine schroefjes de kabel in. De rotor en verdeelkap staan nog in bestelling.
Thuis weer aangekomen maakte ik de motorkap open om alles nog 1 keer te controleren. En daarbij brandde ik mijn vingers aan de bougiekabels. Ook de stekkers die op de bougies zitten waren loeiheet. Hoort dit? Ik was een beetje bang dat die kabels bijna gesmolten waren zo heet waren ze.
Bougiekabels worden loeiheet
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Ik moet zeggen dat ik zelf geen positieve ervaringen heb met universele kabels. Vaak flinke overgangsweerstand na een bepaalde tijd bij de bougiedoppen/kabel.
Je kunt een andere inwendige weerstand hebben waardoor je wat temperatuurverhoging heb.
Je kunt een andere inwendige weerstand hebben waardoor je wat temperatuurverhoging heb.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
