restauratie
-
dennis323
- Upcoming E21 fanatic
restauratie
ik heb nu een jaar APK, maar ben in die tijd nog nooit ze geschrokken van een auto als van de mijne. In een jaar tijd zijn kleine plekjes op de bodem en de dorpels vergaan tot grote gaten. Mijn linker dorpel is half weg, ik heb mn voeten enkel op tapijt staan, alle veer de veerpootophangingen zijn half weg, kofferbodem enz. enz. Een jaartje in de winter rijden....
Ik heb er even een paar dagen over nagedacht, maar heb de knoop door gehakt; hij gaat helemaal uit elkaar.
Ik heb niet alle tijd van de wereld maar ik hou jullie op de hoogte met foto's, zal vanavond ff een paar maken van de roestschade.
Ik heb er even een paar dagen over nagedacht, maar heb de knoop door gehakt; hij gaat helemaal uit elkaar.
Ik heb niet alle tijd van de wereld maar ik hou jullie op de hoogte met foto's, zal vanavond ff een paar maken van de roestschade.
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Het kan inderdaad heel erg snel gaan.
Deze week ook een nieuwe APK op de Baur gekregen maar hier laat koning winter ook zijn sporen zien.
Laat maar veel foto's komen
Deze week ook een nieuwe APK op de Baur gekregen maar hier laat koning winter ook zijn sporen zien.
Laat maar veel foto's komen
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Geen leuke berichten! Nu is het natuurlijk wel zo dat onder lagen coating van alles kan ontstaan en groeien, en tegen de tijd dat je dat echt gaat zien of dat het tot doorroesten gaat leiden, dan is het al heel ver. De dorpels bijvoorbeeld, die zijn van binnenuit allang bij zo ongeveer elke E21 flink aan het roesten. Tegen de tijd dat het dan doorroest komt het resultaat van die 30 jaar roesten ineens in beeld. Dat is schrikken, maar niet gek.
Het wil niet zeggen dat als je het niet ziet, er ook niets is. Vandaar dat ze bij bijv Gosliga (Dinitrol) ook gaten maken en inspecteren. Want daar waar je niet goed bij kunt of wat je niet goed kunt zien, daar zit de ellende echt wel. En van dat soort plekken heeft elke auto, dus ook de E21, er zat. Plaatsen waar je anders nooit in kijkt zoals de langsdragers voor, de dorpels en de dubbele lagen van de wielkasten achter. Tegen de tijd dat je dat gaat zien is de auto al heel ver.
Evengoed heel veel succes gewenst, en ik ben ervan overtuigd dat er straks weer een plaatje staat!
Die restauratie, die gaat toch wel na 28 aug beginnen he?
Het wil niet zeggen dat als je het niet ziet, er ook niets is. Vandaar dat ze bij bijv Gosliga (Dinitrol) ook gaten maken en inspecteren. Want daar waar je niet goed bij kunt of wat je niet goed kunt zien, daar zit de ellende echt wel. En van dat soort plekken heeft elke auto, dus ook de E21, er zat. Plaatsen waar je anders nooit in kijkt zoals de langsdragers voor, de dorpels en de dubbele lagen van de wielkasten achter. Tegen de tijd dat je dat gaat zien is de auto al heel ver.
Evengoed heel veel succes gewenst, en ik ben ervan overtuigd dat er straks weer een plaatje staat!
Die restauratie, die gaat toch wel na 28 aug beginnen he?
Regards/groeten, Jeroen
Mjah roest kom je altijd tegen... maar wel goed dat je het serieus aanpakt!! Succes ermee!!!
@ ALLEN: Hoeveel bussen tectyl heb je nodig voor de bodem in te sprayen?? een goed uitziende bodem zoals bij mijn het geval is... de complete auto is ooit behandeld met dinitrol, zowel uitwendig als inwendig... heb certificaat erbij... alleen de onderkant begint wat dun te worden (de tectyl / dinitrol) laag.... dus wil hem helemaal insprayen... ik ben benieuwd hoeveel erop gaat aan bussen tectyl... iemand ervaring mee??
grts Randy
@ ALLEN: Hoeveel bussen tectyl heb je nodig voor de bodem in te sprayen?? een goed uitziende bodem zoals bij mijn het geval is... de complete auto is ooit behandeld met dinitrol, zowel uitwendig als inwendig... heb certificaat erbij... alleen de onderkant begint wat dun te worden (de tectyl / dinitrol) laag.... dus wil hem helemaal insprayen... ik ben benieuwd hoeveel erop gaat aan bussen tectyl... iemand ervaring mee??
grts Randy
- uwbuurman
- E21 VIP

- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Re: restauratie
Wordt een mooi project! Hou ons op de hoogte met foto's, ik ben erg benieuwd wat je gaat aantreffen! Heel veel succes gewenst!
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Sja ik heb geen lekkages, maar wanneer beginnen die... ik zorg maar dat ik nooit belangrijke papierwinkel in het dashboardkastje heb want dit is natuurlijk op z'n zachtst gezegd heel erg jammer!
Regards/groeten, Jeroen
- Thegs
- E21 VIP

- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
Kwalitatief Uitermate Teleurstellenduwbuurman wrote:volkome Kilo Utrecht Tango bedoel je Jeroen...
Is jouw 323i een buitenslaper??
Gerwin
Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau