Ik heb dus een 315 uit 1983. nu was mijn vraag: zit daar een DBriem in of is dit een ketting?
thx
riem of ketting
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: riem of ketting
Hoi,
De 315 heeft het 1600 M10 motorblok en is dus met een ketting.
De 315 heeft het 1600 M10 motorblok en is dus met een ketting.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Re: riem of ketting
Klein beetje offtpic, maar ook weer niet.
Ketting is, zoals Jeroen schrijft, onderhoudsvrij. Waarom is de m20 dan wel met riem uitgerust?
Ketting is, zoals Jeroen schrijft, onderhoudsvrij. Waarom is de m20 dan wel met riem uitgerust?
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29995
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: riem of ketting
Tsja dat gaat ook aan mij voorbij, vermoedelijk produktiekosten van het blok (de M10 was natuurlijk een eeuwigheid eerder al ontwikkeld). Maar met de M20-opvolger M50 is men gauw weer van die riem afgestapt terwijl men met de M10-opvolger M40 weer voor een riem koos... dat zijn prijstechnisch meer logische verhoudingen. Maar doe mij maar een ketting!
Regards/groeten, Jeroen
- jamesV
- E21 Pro
- Posts: 557
- Joined: Thu Jul 22, 2010 10:51 pm
- Location: west vlaanderen - belgie
- Contact:
Re: riem of ketting
bedankt iedereen voor deze nuttige info !!!
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: riem of ketting
Doe mij maar een M30..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.