Brandstoflekkage

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
Post Reply
Leonidas
E21 Fanatic

Brandstoflekkage

Post by Leonidas »

Net een toch denk ik wel hachelijk avontuur meegemaakt met Charlotte...
Sta ik te tanken halverwege een zondags toerritje word ik er door twee gasten opgewezen dat mn benzine er net zo hard weer uitloopt!
Ikke onder de auto kijken en daar zie ik wat druppelen en er uit sproeien! Richting een warme uitlaat! :?
Ik voelen en bemerk dat de tank aan de passagierskant linksvoor(dus midden van auto) vochtig is. Verdomme en nog een paar vloeken later(was een liter weer uitgedruppeld) een stapel tissues in de ruimte tussen tank en chassis gedrukt en toen was het over. We moesten nog 20kilometer rijden en toch maar de gok erop gewaagd...(of t verstandig was is een tweede maar ben nu weer thuis) Onderweg nog 3x gestopt om te kijken want stel je voor dat t misgaat...(zou je een beste fik krijgen of een explosie?) Zal zo de krik s even pakken om de schade op te nemen... :(

ac/dennis
E21 VIP
E21 VIP

Re: Brandstoflekkage

Post by ac/dennis »

Bekend euvel.
Rubberen benzineleidingen gaan na 30 jaar verspochten. Er is hier werl ergens een topic over hoe te vervangen.
Desalniettemin, erg vervelend.
Leonidas
E21 Fanatic

Post by Leonidas »

Topic gevonden en wat blijkt: Had m helemaal nokvol getankt... Nu na 20 km huiswaarts te hebben gereden géén lekkage meer...
Desalniettemin toch eerdaags maar s de boel vervangen mbv het betreffende topic!
Danny043
E21 Pro

Post by Danny043 »

Dit had ik ook toen ik mijn 318i net had. Was behoorlijk schrikken ja om het er zo hard uit te zien stromen. Maar verder kan het niet echt kwaad; hoewel ik me ook wel zorgen maakte toen om de uitlaat die daar dicht in de buurt langs loopt. Gelukkig had ik garantie, en had de garage alle slangen voor me vervangen.
Voor een explosie is precies de juiste verhouding brandstof en zuurstof nodig, en dan een vonk. Die juiste hoeveelheid zuurstof komt niet in je tanks. Bij Mythbusters hebben ze op benzinetanks van auto's geschoten, omdat die in films dan altijd ontploffen. Ze kregen het niet voor elkaar om een explosie te krijgen.
1979 320i Antrazitgrau US spec
Image
Post Reply