Wie kan mij verder helpen? Ik rij met een 315 waar een km-teller en uurwerk inzit. Nu ben ik in het bezit van een versie met toerenteller.
Zopas begonnen met de verandering maar zit met een probleem: op het uurwerk zitten enkel een + en een -. Op de toerenteller zit daar nog een connector tussen maar ik heb geen draden meer over. Als ik alles aanleg werkt de toerenteller niet (ook het klokje niet). Zie foto's hieronder van mijn bedrading. Ik heb overal nummers bijgezet wat ik met wet verbind. Alvast dank voor de hulp!!!
1= strooom toerenteller
2= massa toerenteller
3= bedieningsknopje
4= + en - voor het klokje ?? en wat is dan plus en wat min ?
5= draadje van de bobine (ik neem aan van nr 1 op de bobine?)
(foto hieronder ter illustratie)
wie kan dit bevestigen zodat ik geen domme dingen doe en geen breuk heb? wil zo graag die toerenteller in gang krijgen in mijn e21maar het lukt precies niet
3 is inderdaad de aansluiting voor de klokbediening... meer kan ik je helaas neit vertellen hierover..
I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!
Middelste is idd voor de bobine aansluiting. Op je kabelboom achter de tellerbak ligt als het goed is een zwaart draadje met stekkertje, deze gaat rechtstreeks naar je bobine.
Middelste is idd voor de bobine aansluiting. Op je kabelboom achter de tellerbak ligt als het goed is een zwaart draadje met stekkertje, deze gaat rechtstreeks naar je bobine.
Groeten
Marcel Krol
geen draadje gevonden daar maar geen probleem, heb er zelf eentje gelegd. alleen het klokje krijg ik niet aan de praat mss is het bedieningsknopje defect!?
Vreemd, de klok krijgt spanning rechtstreeks uit je tellerbak. Misschien zijn de steekaansluitingen wat geoxideerd?? De verlichting van je klok gaat ook minder fel branden als je je licht aandoet. Misschien een zekering gecorrodeerd?????
Vreemd, de klok krijgt spanning rechtstreeks uit je tellerbak. Misschien zijn de steekaansluitingen wat geoxideerd?? De verlichting van je klok gaat ook minder fel branden als je je licht aandoet. Misschien een zekering gecorrodeerd?????
Groeten
Marcel
zekeringen zien er goed uit en aansluitingen zijn niet geoxideerd. Alleen als ik op het knopje druk van de bediening krijg ik de digitale klok te zien...
Apart, als je je licht aan doet, licht ie dan ook op???? Misschien moet je je spanning van de toerenteller ergens anders weg halen. Ik vermoed dat je met de knop schakeld aan + . Misschien eens kijken als je de plus of min verwijderd van de toerenteller of hij dan nog oplicht als je de knop indrukt.
Wel alle stekkers aansluiten van het instrumentenpaneel.
Apart, als je je licht aan doet, licht ie dan ook op???? Misschien moet je je spanning van de toerenteller ergens anders weg halen. Ik vermoed dat je met de knop schakeld aan + . Misschien eens kijken als je de plus of min verwijderd van de toerenteller of hij dan nog oplicht als je de knop indrukt.
Wel alle stekkers aansluiten van het instrumentenpaneel.
Groeten
Marcel
nee, hij licht alleen maar op als ik op het knopje druk. De plus en min die ik nu gebruik (naast de aansluiting van de bobine) komen van de klok die er voorheen inzit (in het dashbord zitten echter geen draaden meer klaar)
Weet je zeker dat je zekeringen allemaal goed zijn? Heb het zelfde met het klokje gehad bij een 528i e12, alleen bij indrukken gingen de lampjes branden, bleek later een zekeringetje te zijn.
Weet je zeker dat je zekeringen allemaal goed zijn? Heb het zelfde met het klokje gehad bij een 528i e12, alleen bij indrukken gingen de lampjes branden, bleek later een zekeringetje te zijn.
de zekeringen zien er allemaal ok uit. of zit er nog een zekering in de toerenteller zelf?