Le Mans Classic

Directe links: Kalender en verslagen 2026 ; Verslagen eerdere evenementen
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Inmiddels weer terug! In het kort:

Donderdag
's Middags richting Le Mans gereden, helaas dikke file rond Parijs ivm een wegafsluiting maar okee we hadden alle tijd, in de avond neergestreken in Le Mans city

Vrijdag
Bijtijds op, perspapieren regelen en hup 't circuit op. Allereerst een rondje paddock waar we oa Jan Lammers tegen komen, geen Loentje, Mich of Reinier trouwens :(
Vanaf 15.00 tot in de nacht de training per klasse apart, erg leuk om alles weer in beweging te zien inclusief de altijd zeer spectaculaire Vincent Gaye met de Ferrari 250GTB (tip: bekijk eens wat korte filmpjes op youtube etc). Niet aan de start wegens onbekende reden: de Ferrari Breadvan die twee jaar terug nog goede zaken deed. Stond wel op het paddock maar tevoren was al bekend dat de auto niet in actie zou komen. Al met al was het laat vrijdag!

Zaterdag
Uitslapen, Le Mans city in voor een uitgebreide lunch en wat boodschappen, en maar net op tijd voor de start van de klassieke 24u om 16 uur! Weer heerlijke sessies gezien, inclusief verplichte pitstop en rijderswissel! Er werd wel heel wisselend gereden, de ene rijder is duidelijk beter dan de andere, mogelijk eigenaar vs ervaren (ingehuurde oid) rijder. Wel een groot gemis: ondanks een snelle trainingstijd geen Vincent Gaye te bekennen! :? Ik vermoed dat hij zich door familieproblemen oid last minute heeft moeten terugtrekken, erg jammer!

Zondag
Hmmm eigenlijk het vervolg van zaterdag... we zijn namelijk langs de baan gebleven tot het licht werd en de oudste klasse weer ging starten (= langzaam :wink: ), toen eventjes richting Parijs geknald om daar een hotelletje te pakken, zondagmiddag door naar huis om toch maar thuis voetbal te kunnen kijken :? Nu foto's binnen aan het halen, van de week komt er nog wel een bosje on line. Zal zometeen wel even een sneak preview doen.
Last edited by Jeroen on Mon Jul 12, 2010 6:44 pm, edited 1 time in total.

Regards/groeten, Jeroen
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Okee alvast een paar...

Image

Image

't nachtwerk...
Image

en dit jaar wat extra aandacht besteed aan het vlammenwerk dus daar kun je ook meer van verwachten! :P

Image
Regards/groeten, Jeroen
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Paar kantekeningen/minpuntjes:

- waren wat club parades, wederom eens het bewijs geleverd dat Ferrari rijders (en dan met name de kappers en andere kijk-mij-nou types in rode exemplaren) niet uit zijn op autorijden. Op de Stelvio kom je ze ook al niet tegen en op de Ring e.d. rijden ze alleen maar in de weg. En hier werden ze door alles en iedereen zoekgereden, al reden ze in een F40. Sad.

- fransen blijven vreemde aardbewoners. nog immer gelazer om met nederlandse pasjes te betalen en een meneer achter een kraam maakt het wel heel bont. Vriend van mij wil water bestellen en kon even niet op het franse woord komen. Pobeert het op alle manieren maar deze jongeman achter de kraam (hooguit 30) reageerde nergens op, engels, spaans, alles geprobeerd maar hij ging je niet helpen zolang je niet met volledig correct frans op de proppen kwam. En dat op een evenement waar meer dan de helft van de bezoekers engels is. Je zou die halsstarrigheid er wel uit willen meppen. Wel alle waardering voor de schaarse positieve uitzondering die we tegen kwamen, maar idd: schaars!
Regards/groeten, Jeroen
loentje
E21 VIP
E21 VIP

Post by loentje »

Jeroen,

heb je ook niet gezien maar Mich en ik zijn ook net terug! Superweekd gehad. Vooral vaak bij de franse bmw 02 club geweest.

Wat je zegt, franse blijven aparte stugge personen. Gelukkig een paar gesproken die het tegendeel bewezen!!

Maar het was VET, over twee jaar weer!!

groeten loentje
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Yep, evenement was geweldig, wel weer 2 jaar wachten... gelukkig wacht over een maandje de OGP op de Ring!
Regards/groeten, Jeroen
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

En bij deze weer es wat plaatjes!

Dicht bij het 'werk' parkeren :wink:
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

The french corner speciaal voor WM :mrgreen:
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Smokin' hot!
Image
Regards/groeten, Jeroen
loentje
E21 VIP
E21 VIP

Post by loentje »

Over twee jaar een meeting van maken!! Zullen we de BMW's daar eens op de kaart zetten!!

groeten loentje
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

:P ben dit jaar niet wezen kijken bij het BMW clubgebeuren maar twee jaar terug was dat niet heel groot of bijzonder. Terwijl er honderden Porsches staan bijvoorbeeld! Da's bij de OGP wel anders, zij het wat verspreid over modelspecifieke clubs en dus over verschillende parkeerterreinen.
Regards/groeten, Jeroen
Smartie
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip

Post by Smartie »

Mooie foto's Jeroen.
Je had zo te zien een mooie plek.
Zeker een evenement om eens te bezoeken zie ik.
Super dat je de foto's deelt, vooral met de vlammen :twisted:
Hier zijn auto's voor bedoelt, gaan met die banaan.
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Thanks. Ik had allerlei mooie plekken maar de Ford chicane blijft favoriet. Is ook niet zo ver lopen :P
Regards/groeten, Jeroen
sendme
Upcoming E21 fanatic

Post by sendme »

idd hele mooie foto's
welluk model bmw is dat met die vlammen?
Alleen een reesversie van?

mvg. Rogér
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

M1, en nee hoor die is er ook als wegversie geweest:

Image

Image

Image
Regards/groeten, Jeroen
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Re: Le Mans Classic

Post by 323baur »

Volgend jaar wil ik graag met je mee als het kan!
Geweldig hoe deze auto terecht worden gebruikt, niet poetsen maar ..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Over 2 jaar pas weer! :cry: maar volgend weekend de oldtimer GP!
Regards/groeten, Jeroen
Nils
E21 Fanatic

Post by Nils »

Ik ben dus zo oud dat ik weet dat er een M1 was :mrgreen: ... maar ik had ook een modelletje van de BMW Turbo uit 1972 thuis, die qua vormgeving toch wel de voorganger is van de M1:

Image
Nils.
BMW E36 320iA coupé (1992)
Post Reply