Is dus van groot belang dat ik dezelfde dikte bestel
323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.
Die pasringen van de zijdeksels zijn volgens ETK in diverse maten leverbaar in stapjes van 0.5mm.
Is dus van groot belang dat ik dezelfde dikte bestel
anders ligt de klok of te los of te strak in het huis en dat wil je niet.
Is dus van groot belang dat ik dezelfde dikte bestel
So many cars, so little time
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.
Geweldig mooi brokkie ijzer heb je daar.
Leuk ook om het uit elkaar te zien! U durft. Maar ja tis ook klein geld.
Maak er wat moois van!!
Leuk ook om het uit elkaar te zien! U durft. Maar ja tis ook klein geld.
Maak er wat moois van!!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.
Geweldig man. Gefeliciteerd met de aankoop. Las ik niet in dit verhaal ergens dat alleen dit jaar de bekleding van de recaro's op de planning staat????
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- gerrit323
- E21 VIP

- Posts: 4603
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.
Proficiat WM héél mooi dat je er eentje hebt gevonden en vast voor géén geld
... and thx om me eraan te herinneren dat ik er nog geen heb
.. als ik er eentje koop zal het een 3.91 zijn .. enkel om te monteren voor de alpentoer (3.45 vind ikzelf te lang en te duur) 3.91 sperren zijn veel goedkoper en de korte verhouding help ook wel mee in de bergen
.. na de A'toer schroef ik terug mijn voor mij perfekt 3.64'je onder de wagen.
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.
@Gerrit, de 3.45 overbrenging in combinatie met sportbak is eigenlijk al erg kort.
Mijn 1 is zo verrekte kort dat ik hem niet eens gebruik
@Peter, ahum ehhh heb ik dat geschreven
Tot eergisteren was dat de planning, serieus en echt waar.
Maar de winter is nog koud en lang, misschien moet ik zelf maar draad en naald tevoorschijn halen.
Heb ook een optie op SWRA genomen
Zijn er nog opties over 
Mijn 1 is zo verrekte kort dat ik hem niet eens gebruik
@Peter, ahum ehhh heb ik dat geschreven
Tot eergisteren was dat de planning, serieus en echt waar.
Maar de winter is nog koud en lang, misschien moet ik zelf maar draad en naald tevoorschijn halen.
Heb ook een optie op SWRA genomen
So many cars, so little time
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.
Wondermike wrote:Maar de winter is nog koud en lang, misschien moet ik zelf maar draad en naald tevoorschijn halen.
Als ik een ruitje in de cabriokap kan zetten moet jij toch een recarostoel kunnen bekleden
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.
Wondermike wrote:@Gerrit, de 3.45 overbrenging in combinatie met sportbak is eigenlijk al erg kort.
Mijn 1 is zo verrekte kort dat ik hem niet eens gebruik![]()
@Peter, ahum ehhh heb ik dat geschreven![]()
Tot eergisteren was dat de planning, serieus en echt waar.
Maar de winter is nog koud en lang, misschien moet ik zelf maar draad en naald tevoorschijn halen.
Heb ook een optie op SWRA genomenZijn er nog opties over
Gaan we klonen??????????
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.
Jij heb geen sportbak Ite 
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.
Gelukkig niet!
Maar ik moet wel meer koppel hebben - dat dan nog steeds.
Maar ik moet wel meer koppel hebben - dat dan nog steeds.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.
Vandaag even de pasringen laten meten, dit omdat de dikte van deze ringen bepalend is voor een goede passing van de lagers in de zijdeksels.
Ze zijn 1.7mm dik en laten die nou net niet meer leverbaar zijn volgens ETK.
hmmm, dan toch deze maar gaan gebruiken
Het huis staat inmiddels 2 keer in de verf en moet nog 1 keer, de zijdeksels wil ik nog even goed ontroesten en dan ook in de lak.
Boutjes van de zijdeksels wil ik weer laten verzinken, heb wel weer een emmertje vol.
Moet even met mijn Friese vriend overleggen .............
Maandag nog de pakkingen bestellen en dan schiet het al weer lekker op.
Weer een hoop werk waar je straks niets van ziet
Ze zijn 1.7mm dik en laten die nou net niet meer leverbaar zijn volgens ETK.
hmmm, dan toch deze maar gaan gebruiken
Het huis staat inmiddels 2 keer in de verf en moet nog 1 keer, de zijdeksels wil ik nog even goed ontroesten en dan ook in de lak.
Boutjes van de zijdeksels wil ik weer laten verzinken, heb wel weer een emmertje vol.
Moet even met mijn Friese vriend overleggen .............
Maandag nog de pakkingen bestellen en dan schiet het al weer lekker op.
Weer een hoop werk waar je straks niets van ziet
So many cars, so little time
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.
Maar dat gaat natuurlijk wel lukken voor de 18e!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Smartie
- E21 VIP

- Posts: 1211
- Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
- My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip - Location: Assen
Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.
Oei, en als die stoelen er eens zo uit komen te zien,

FAP
Zeker een paar centjes waard!

FAP
Zeker een paar centjes waard!
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.
Dit zijn de verkeerde (overigens ook mooi) recaro's hoor!
Die zijsteunen zijn heel anders van vorm; zo hoort het..

Not for sale FAP
Die zijsteunen zijn heel anders van vorm; zo hoort het..

Not for sale FAP
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.
stof is nog niet binnuhhhh. 
So many cars, so little time
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.
Rustig baurmaat. Komt vast goed!
Maar ja, de 18e mag je gewoon nog een keer goed kijken hoe mooi het is en hoe lekker het zit.
Maar ja, de 18e mag je gewoon nog een keer goed kijken hoe mooi het is en hoe lekker het zit.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.