Allereerst zal ik me even voorstellen. Mijn naam is dus Niek en ben 32 jaar.
De afgelopen tijd zat ik te denken om een e30 te kopen. Ik heb een testrit gemaakt in een e30 touring.
Op een gegeven moment ook eens wat verder gekeken en zo is mijn oog op de e21 gevallen.
Aangezien ik in Zwolle woon ben ik vorige week ook maar even naar de sharknose meeting geweest om eens wat rond te kijken. Dat was een leuke ervaring.
Vandaag heb ik voor het eerst in een e21 315 gereden. Ik heb een proefrit gemaakt en de auto beviel erg goed. Ondanks de weinige pk's een heerlijke tourauto. Nu wil ik de auto wel kopen maar vraag me af wat een geschikte prijs is. Op de diverse veilingsites zie ik prijzen tussen 1150 en 3500. Wat is realistisch volgens jullie? Ook gezien de staat van de auto.
Ook ben ik benieuwd of de forumers uit Enschede/Almelo en omstreken de auto kennen. Als het goed is heeft de vorige eigenaar deze sinds 1988 gehad.

De lak is wat dof (vooral het dak) en een goede poetsbeurt zal wonderen doen.
Qua roest een paar punten voornamelijk bij de (b?) stijl bij de achter-zijruit en onder de voorruit. Verder kon ik geen rotte plekken vinden.
Ik wil m ook nog van onderen bekijken op de brug.
De wielkasten zijn niet rot. Achter de bank heb ik nog niet gekeken. De auto heeft rechtsachter een klein tikje gehad. Daar zit een beschadiging (onder de bumper) en in de kofferbak is de plek waar de bumpersteun zit iets gescheurd. Dat wil ik tzt ook aanpakken.
Ik wil graag eerst een tijdje rijden en dan langzaam beginnen met wat herstel werkzaamheden.

De stof is wel aardig verkleurd en zoals te zien is een scheurtje in de bestuurdersstoel.
De motor loopt goed en maakt geen rare geluiden. De bak schakelt goed en de remmen werken ook naar behoren.
De auto is droog (staat buiten)
Ik weet dat velen het niet waard vinden om veel geld in een 315 te stoppen maar ik denk dat dit voor mij een prima auto is. Het vermogen vind ik voldoende. Lekker touren en rustig genieten van de auto. Ik wil er dus ook tijd en geld aan besteden. Ik heb lassers in mijn omgeving en wil ook het grootste deel van het onderhoud zelf uitvoeren.
Wat denken jullie van wat jullie hier zien?
Groeten,
Niek