Ventilatie hoedenplank ?

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
Post Reply
Stef 02
Upcoming E21 fanatic

Ventilatie hoedenplank ?

Post by Stef 02 »

Hallo,

Kan iemand mij vertellen wat de ventilator in de hoedenplank behoort te doen ?
Warmte of alleen lucht verplaatsen ofzo. Ik kan niet ontdekken wat de meerwaarde is.

Tevens valt mij op dat er tijdens hogere snelheden behoorlijk veel warmte op de voeten wordt geblazen terwijl de kachel en ventilatie gewoon uit zijn. Aan de ene kant wel prettig in een baur 8) maar hoort dat zo?

Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Re: Ventilatie hoedenplank ?

Post by Jeroen »

Tsja vanwege de plastic achterruit heb je geen achterruitverwarming, vandaar dan maar een ventilatortje mocht de achterruit beslaan. Weet eigenlijk niet of er een verwarmingselementje in zit maar ik gok van wel.

Die warme lucht op je voeten dat herken ik niet. Is dat met alles dicht en ventilatie uit? Het kan daar wel knap warm worden maar dat is dan met name de tunnel. Maar tocht oid heb ik daar nog niet gevoeld. Misschien nog niet hard genoeg gereden...
Regards/groeten, Jeroen
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP

Post by Arnold D »

Die ventilator zorgt voor de ventilatie :mrgreen: In de E21 met vast dak zijn er ventilatie kanalen in de C-stijlen en de houdenplank aangebracht, maar door het veranderen van die circulatie en het verwijderen van de achterruit verwarming, door Baur, is de ventilator aangebracht om de achterruit van condens te ontdoen.

Als de kachel open blijft staan, is de kachelbediening waarschijnlijk stuk, waardoor de kachel kraan niet dicht gaat. Bij type 2 breken de lipjes vaak af, die de bedieningskabel op zijn plaats houd.
Maar jij had toch een type 1? Ik weet niet hou die zich houden of dat dat systeem anders in elkaar steekt.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
Stef 02
Upcoming E21 fanatic

Post by Stef 02 »

Arnold D wrote:Die ventilator zorgt voor de ventilatie :mrgreen: In de E21 met vast dak zijn er ventilatie kanalen in de C-stijlen en de houdenplank aangebracht, maar door het veranderen van die circulatie en het verwijderen van de achterruit verwarming, door Baur, is de ventilator aangebracht om de achterruit van condens te ontdoen.

Als de kachel open blijft staan, is de kachelbediening waarschijnlijk stuk, waardoor de kachel kraan niet dicht gaat. Bij type 2 breken de lipjes vaak af, die de bedieningskabel op zijn plaats houd.
Maar jij had toch een type 1? Ik weet niet hou die zich houden of dat dat systeem anders in elkaar steekt.
Ik heb een type 2. Het lijkt mij niet normaal dat als ik met mijn slippertjes rij mijn tenen bijna in shaslicks veranderen. Er zal waarschijnlijk iets defect zijn.
Is het eenvoudig om te controleren of de lipjes gebroken zijn ?

Kan ook proberen wat Jeroen denkt. Nog harder
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP

Post by Arnold D »

Even de middenconsole verwijderen, dan kun je alle aansluitingen bekijken.
En anders kom je even langs, ik woon toch om de hoek. :)
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
Stef 02
Upcoming E21 fanatic

Post by Stef 02 »

Arnold D wrote:Even de middenconsole verwijderen, dan kun je alle aansluitingen bekijken.
En anders kom je even langs, ik woon toch om de hoek. :)
Thanx, ik ga het bekijken.
Ik laat wel weer van me horen hoe of wat.
Post Reply