Deur niet los te krijgen

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
Post Reply
loentje
E21 VIP
E21 VIP

Deur niet los te krijgen

Post by loentje »

Gisteren kwam iemand langs met een e21 315 (heb overigens twee foto's al van spots bij mijn loods van e21's maar weet niet hoe ik die foto's moet uploaden hier) waarvan het linkerportier niet meer open ging.

Hendel van binnen uit was verrot en het mechanisme werkte niet, waarschijnlijk zat de deur in zijn slotvanger. Ik heb echt van alles geprobeerd maar deur is niet los te krijgen.

- Op de twee palletjes geslagen aan de binnenkant, die zijn nu wel los, maar slotvanger schiet nog niet open.
- scharnierbouten aan de voorkant eruit gehaald om zo mee speling te krijgen zodat hij los schiet, ook geen effect.

Iemand misschien tips ideeën?

groeten loentje

Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Re: Deur niet los te krijgen

Post by Peter V. »

Je kunt nog met een dremel binnen aan het achterscherm(B-stijl) de opgelaste moeren doorslijpen zodat de slotplaat van de cas loskomt.

Je kunt ook niets zien hoe dat de blokkade komt. Wellicht was er al iets afgebroken wat ergens tussen zit.

Foto's weet je toch wel Leon. Volgens mij hetzelfde als bij het O2-forum toch. Via een internetalbum doorlinken en hier tussen de IMG knoppen plaatsen.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
loentje
E21 VIP
E21 VIP

Post by loentje »

Bij 02 club kan ik fotos gewoon uploaden via het forum!

Dat met die dremel geef ik even door!

groeten leon
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Om te voorkomen dat ik naar een steeds duurdere hosting account moet is uploaden hier uitgeschakeld. Het forum hier is toch wat actiever dan bij de 02 club tenslotte. Maar is niet echt een nieuw onderwerp, via mijnalbum.nl of photobucket.com (etc etc) foto's uploaden zodat ze op internet staan, en dan hier plaatsen/linken met de 'IMG' tags...
Regards/groeten, Jeroen
Post Reply