Regelplunjer K-jetronic

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4603
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Re: Regelplunjer K-jetronic

Post by gerrit323 »

Mooi hoe we mekaar weer verderhelpen ... Top

Ik lees dit met veel aandacht .. graag wat foto's van de verschillende stappen WM ooit ben ik ook eens aan de beurt :wink:

Gerrit


1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail



https://pksolutions.be/
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 19160
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Regelplunjer K-jetronic

Post by uwbuurman »

godsamme, elke keer als ik hier lees, word ik weer banger... Hoe krijg ik die elende bak van mij ooit weer netjes in elkaar?(uit elkaar, dat gaat me lukken hoor!) Ik heb er nul verstand van. Mooi dat hier zoveel kennis zit, maar wat ik zeg ook beangstigend omdat ik die niet heb...

kortom: wat zal ik zwaar op jullie gaan leunen als de bende weer in elkaar moet!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3612
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Re: Regelplunjer K-jetronic

Post by Arnold D »

Ik zou me daar niet zoveel van aantrekken Koos, jij hebt maar 1 probleem en dat is het olie verbruik. De rest is waarschijnlijk goed, dus dan zou ik dat niet allemaal demonteren. Uitlaat eraf, inlaat kompleet eraf en dan ben je een heel eind. Anders kom ik even een avond bij je sleutelen, dan zijn we een heel eind.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Regelplunjer K-jetronic

Post by 323baur »

Precies, geen problemen gaan zien die er niet zijn.
Ik heb eigenlijk nog maar zelden (tot nooit..) meegemaakt dat bij een lopende auto de Kjet kapot ging.
Jaren stilstand is slecht, maar zolang hij loopt: afblijven.

Jou blokje moet er gewoon uit. Ik zou daar niet aan gaan reviseren, maar alleen maar uit elkaar halen om te leren.
Vraag Dr. Wondermike maar voor de chirurgie - vindtie leuk :mrgreen:
Daarna zelf een goede basis zoeken en daarmee verder gaan.
Dat is met een goede 1k euro echt wel betaald. Kan zelfs goedkoper.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 19160
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Regelplunjer K-jetronic

Post by uwbuurman »

hartverwarmend!

Weetje, vroeger was ik altijd een twijfelaar... Maar tegenwoordig ben ik daar niet meer zo zeker van hahahaha
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
User avatar
Bempie21
E21 Fanatic
Posts: 202
Joined: Fri Dec 05, 2008 8:07 pm
My E21(s): E21 '81 323i
Facebook page: https://www.facebook.com/deukjesdokter/
Location: Apeldoorn, The Netherlands
Contact:

Re: Regelplunjer K-jetronic

Post by Bempie21 »

Wondermike wrote:Ik denk dat jij dan ook de torx losgedraaid heb die per uitgang gemonteerd zitten.
Die laat ik liever dicht.
Die zou ik ook maar dicht laten Mike.
Deze heb ik zelf destijds wel losgehaald en weer in elkaar gezet. De twee helften zitten tussen een een hele dunne plaat die als pakking geld.
Zeer uitputtend werk om dit weer goed te krijgen.
Heb het wel weer dicht gekregen zonder dat het brandstof ging lekken. (Door het druk perst het er wel uit) maar na 3x los halen was het weer goed gekomen.
Volgens mij heb ik hier ook ergens een foto van..
BMW 327i e21 '81

Image

MIJN E21
User avatar
ac/dennis
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1439
Joined: Sat Mar 26, 2005 2:03 pm
Location: Holland, Deventer

Re: Regelplunjer K-jetronic

Post by ac/dennis »

je kan ze trouwens ook opsturen naar Bosch, die restaureren/reviseren ze dan professioneel voor je. Hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Regelplunjer K-jetronic

Post by Peter V. »

Wat zou je daarvoor betalen denk je??

Wellicht kun je er bijna een nieuwe voor kopen!
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
ac/dennis
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1439
Joined: Sat Mar 26, 2005 2:03 pm
Location: Holland, Deventer

Re: Regelplunjer K-jetronic

Post by ac/dennis »

Ja precies, kan bijna niet de moeite waard zijn.
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: Regelplunjer K-jetronic

Post by Wondermike »

Ik laat ze lekker dicht. Maar zoals ik schreef ik heb er een paar liggen en die heb ik nu weer mooi zwart gemaakt en kompleet (dank Dennis!)
Plunjers lopen allemaal weer bijzonder soepel na reinigen met wasbenzine (zoals in de manual staat aangegeven)

Nu ga ik de luchtfilterhuizen opknappen en dan per set testen op mijn auto.
Ook al gaan ze mss nooit stuk, ik heb er toch een paar liggen..... :wink:

Iemand toevallig nog een luchtfilterhuis over?
So many cars, so little time
Post Reply