320/6 1982 Fullcapacity

User avatar
fullcapacity
E21 starter
Posts: 34
Joined: Thu Dec 03, 2009 1:17 pm

320/6 1982 Fullcapacity

Post by fullcapacity »

Goededag E21 liefhebbers,

Eindelijk even voorstellen:

25-11-1982 Origineel NL (inclusief historie en aankoopfactuur)
BMW 320/6
5-bak
13" BBS velgen
77000 KM
Lak Polaris-metallic
Tweede eigenaar sinds 11-2009

Wat een top site, ik kan bijna geen dag zonder! Respect voor de groten der (E21)aarde; Jeroen, WM, Dennis, Peter V, Lars etc. etc. wat een pracht auto's!!!!! Het gras lijkt altijd groener aan de andere kant, maar toch ben ik dolgelukkig als tweede eigenaar met mijn 320/6, omdat oude liefde niet roest :lol:
Hoewel ik niet in het bezit ben van enige technische auto-kennis (weet waar de olie, benzine en lucht in moet), ben ik wel in het bezit van een gezonde dosis passie voor de BMW E21, (zoals mijn vrouw dat heeft voor haar E36).
De auto bevindt zich in sublieme staat (wederom gras aan de andere kant) en ik hoop dat nog jaren zo te houden. Als enige een kleine verlaging doorgevoerd. Eerste lak, geen roest, binnenslaper, verbruikt geen druppel olie (hoewel dat kan toch eigenlijk niet).

Enfin foto's spreken meer dan...... (Hoeveel foto's mag eigenlijk?)

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Genoeg zo, of.......... :D

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

PS Kon helaas niet op de sharknose meeting komen, maar de prachtige foto's was ook smullen geblazen!


E21 11/1982 320/6 Polaris silver, antraciet interior
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29995
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 320/6 1982 Fullcapacity

Post by Jeroen »

Wat een heerlijk fris en origineel autootje zeg, prachtig! Welkom hier en voor zulke auto's hebben we geen limiet qua foto's hoor!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: 320/6 1982 Fullcapacity

Post by 323baur »

Flapperdefapstaart. Die is echt mooi!
Geweldige toevoeging aan dit forum. Heb je nog meer foto's?? :mrgreen:

Een heel klein zeurdingetje dan: ik vind je stuur bijzonder lelijk.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 19160
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: 320/6 1982 Fullcapacity

Post by uwbuurman »

machtig mooi en netjes! Wees dr zuinig op!

Ennuh, ik ben het met ite eens, dump dat stuur!!! Doet echt afbreuk aan de originaliteit van je mooi, mooie 320!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
User avatar
Danny043
E21 Pro
Posts: 758
Joined: Tue May 15, 2007 4:16 pm
Location: Delft, The Netherlands

Re: 320/6 1982 Fullcapacity

Post by Danny043 »

Wat een mooi exemplaar. Mooi om al die plekken waar "normaal" roest zit zonder roest te zien 8)
1979 320i Antrazitgrau US spec
Image
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: 320/6 1982 Fullcapacity

Post by Peter V. »

Welkom op dit georganiseerde groepje gekken. Je bent inderdaad in het bezit van een hele nette E21. Probeer ze zo te houden want ze is het absoluut waard.

Foto's mag altijd en van elke plekje van de E21. Zoals sommige al hebben vermeldt mag de eerste foto er eentje zijn met een ander stuur. Wat voor stuur is het trouwens?
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: 320/6 1982 Fullcapacity

Post by 323baur »

Heerlijk dit - al die medestanders. Ik denk dat dit stuur binnen kort op MP staat. :mrgreen:
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
ac/dennis
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1439
Joined: Sat Mar 26, 2005 2:03 pm
Location: Holland, Deventer

Re: 320/6 1982 Fullcapacity

Post by ac/dennis »

Poehee! Ik dacht eigenlijk dat je ze zo alleen ongeveer 30 jaar geleden nog tegenkwam! Complimenten hoor, echt fijne plaatjes.
loentje
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2976
Joined: Mon Jun 02, 2008 10:52 pm

Re: 320/6 1982 Fullcapacity

Post by loentje »

Zoooo :shock:

Die ziet er netjes uit!!

Hele mooie 320/6!


groeten loentje
User avatar
fullcapacity
E21 starter
Posts: 34
Joined: Thu Dec 03, 2009 1:17 pm

Re: 320/6 1982 Fullcapacity

Post by fullcapacity »

Bedankt allemaal voor jullie complimenten! Ben er ook zeer zuinig en trots op.

Ik heb nog steeds af en toe kontakt met de eerste eigenaar. Hij komt zo nu en dan nog documenten tegen van de E21 en stuurt die dan op. Een man van mijn leeftijd (boven een halve eeuw) die de E21 nieuw kocht als jonge jongen. De eerste jaren heeft hij de nodige km's gemaakt, maar na een paar jaren kreeg hij voor het eerst een lease auto. Hij wilde de auto verkopen, maar daar heeft z'n vader toen een stokje voor gestoken. Die heeft de auto geadopteerd en als een soort Florende Nightingale de auto jaren lang in de watten gelegd. Helaas is hij twee jaar geleden overleden en wilde de eigenaar graag dat de BMW goed terecht zou komen........ Nou daar sta ik dan, ik voel mij dus verplicht en ik doe mijn best!

Verder lees ik al bijna twee jaar mee op dit pracht forum en sinds een een jaar als "Fullcapacity". Lees met aandacht bijna alles, maar de reconstructie en remmelarij van de E21 vind ik prachtig om te volgen. Ook is het gelukt via dit forum om de hazerd mod met succes uit te voeren en dat voor mijn niveau :D Mijn verlanglijstje of to do is niet zo groot, graag zou ik een strut voor willen hebben en originele hoofdsteunen achter.

@ite (en de andere stuur-medestanders): Wat is het toch heerlijk die kwestie van smaak, ik kan het nog sterker vertellen, ik zou best graag originele spatlappen onder m’n E21 willen hebben. Nou daar zijn ook de meningen over verdeeld. Enfin het stuur staat op de originele rekening en is een Interstate stuur, dus ik neem aan een tijdgenoot. Heb via Wondermike o.a. in een perfect verkerend E21 stuur gekocht. Heb het gemonteerd, heb er een week mee gereden en verlangde zo terug naar mijn Interstate. Wel moet ik zeggen dat wanneer het originele stuur net zo zou voelen en :driving sturen als mijn Interstate dat ik ook voor de originaliteit gaan. Zal het stuur voor de meetingen wel wisselen als het zo veel emoties oproept bij jullie :shock:

Greetz,
Peter
E21 11/1982 320/6 Polaris silver, antraciet interior
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29995
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 320/6 1982 Fullcapacity

Post by Jeroen »

Leuk verhaal, en dat moet je idd wel motiveren om de auto zo te houden!

Interstate was destijds de importeur/dealer van Alpina en had zelf ook een hele lijn van tuningdelen, spoilers, striping kits etc. Lekker erop houden en zuinig op zijn, want hoewel smaken verschillen zijn ze knap schaars. En een originele achter de hand... prima toch!

Veerpootbrug (strut tower brace) heeft aan de voorkant wel zo z'n voordelen, stuurt iets scherper en minder last van spoorvorming. Als je je auto echter op 13" laat staan zal het effect echter gering zijn verwacht ik, dus misschien lekker zo laten. Hoofdsteunen is een leuke extra. Ik heb nog wel wat liggen maar helaas niet de juiste kleur. Spatlappen: kan best leuk staan maar het is ook vragen om roest en beschadigingen, ik zou dat niet doen.

Veder: houden zo en gauw eens opduiken op een meeting!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: 320/6 1982 Fullcapacity

Post by 323baur »

Leuk dat je weer terug reageert. Leuke history bij de auto, maakt het alleen maar leuker. Smaak is en blijft gelukkig persoonlijk.
Heb je wel eens met een Alpina stuur of origineel 3 spaaks stuur gestuurd?
Er staan er zat te koop op ebay, of kom eerst maar eens voelen op de eerst volgende meeting.
Dit zit er iig niet uit :P
Ik hoop dat je een veel poster wordt..met zo'n auto mag dat.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: 320/6 1982 Fullcapacity

Post by 323baur »

Jeroen wrote:Leuk verhaal, en dat moet je idd wel motiveren om de auto zo te houden!

Interstate was destijds de importeur/dealer van Alpina en had zelf ook een hele lijn van tuningdelen, spoilers, striping kits etc. Lekker erop houden en zuinig op zijn, want hoewel smaken verschillen zijn ze knap schaars. En een originele achter de hand... prima toch!

Veerpootbrug (strut tower brace) heeft aan de voorkant wel zo z'n voordelen, stuurt iets scherper en minder last van spoorvorming. Als je je auto echter op 13" laat staan zal het effect echter gering zijn verwacht ik, dus misschien lekker zo laten. Hoofdsteunen is een leuke extra. Ik heb nog wel wat liggen maar helaas niet de juiste kleur. Spatlappen: kan best leuk staan maar het is ook vragen om roest en beschadigingen, ik zou dat niet doen.

Veder: houden zo en gauw eens opduiken op een meeting!

Maar goed, jij heet ook niet voor niks MR Mudflap.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 19160
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: 320/6 1982 Fullcapacity

Post by uwbuurman »

Mooi verhaal rond de jouwe! @ interstate: lekker je eiegen ding doen, dus als jij er blij mee bent, ben ik blij voor jou! :driving
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: 320/6 1982 Fullcapacity

Post by 323baur »

...En dat was de carriere van Koos, slechts 208 posts, en hoppa gedelete. Mensen met een eigen mening motten we hier niet.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Post Reply