@Loentje, Dit was inderdaad al bekend bij ons. We hebben het altijd zo gelaten maar het wordt nu tijd om e.e.a. officieel te maken. Het is vooral een gedoe als ik of de buren ooit het pand willen verkopen.
Wij hebben toen de afweging gemaakt dat we het huis toch wilde.
@Gerrit, Ik ben blij dat ik nog steeds een 25 m2 garage heb hoor dus daar kan ik zat in doen. E21'ers wegdoen hiervoor zeker niet
@Lars, I have no wheels to offer. The 15 inch BBS wheels are for my use only ( they are all four 7J wide).
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Kan je de lege koets niet kantelen?
Zodra je er aan wilt werken duw je een van de autos eruit.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Er zijn zeer sterke gedachten hier dat we misschien wel geheel afzien van een restauratie van de Baur.
We blijven uiteraard sharknose en E21 fans dus we gaan voorzichtig op zoek naar een zeer nette en vooral harde 323i ( Baur of gewoon). Gezien de tijd die je in een restauratie gaat steken zijn we..... en ik ook wel een beetje, bang dat we anders met een afgebroken restauratie blijven zitten. Budget is op dit moment geheel afhankelijk van aanbod wat er op de markt is.
De enige uitstap die mogelijk kan en mag zijn is een E24 in zeer goede staat ( hier moet ik me nog over informeren omtrent de echte slechte plaatsen en hoe dat dit simpel te zien is).
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Oei Peter,
Daar schrik ik wel een beetje van. Aan de andere kant kan je je eigen auto makkelijk vermarkten, want die was echt niet duur.
Maar ja, wat wil je dan..
- Een goede 323i kost minimaal...ja wat eigenlijk, rooitje of 6-7 minstens denk ik
- Een goede e24..ga ze maar zoeken, maar dan komt 8 k echt eerst, en ALS er dan wat mee is...kost het bakken meer.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Hoi Peter, je had dit al een beetje laten doorschemeren in Friesland.
Jammer maar als je er niet volledig achter staat moet je zo'n restauratie niet gaan doen.
Je auto verkopen gaat wel lukken hoor!
Een E24 is een prachtige auto maar kijk goed wat je koopt.
Bedankt voor de eerlijke adviezen en blijf dit vooral doen.
Eerste gedachte gaat ook echt uit naar een E21. Inruil van de Baur is leuk maar geen vereiste..... Ik zie wel wat dat gaat worden.
Ook ik weet dat een E24 bakken vol met geld kost en dat een nette in waarschijnlijke goede staat bijna altijd tegenvalt en richting 8 a 10k kost. Daarom ook een E21 als voorkeur en absoluut een 323i.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
en de 316? Wil je die wel houden? Aan de ene kant jammer dat je de restauratie afblaast, maar begrijpelijk als je er zo in staat als dat je nu doet... Anders staat er inderdaad straks weer een project op marktplaats.
De 316 blijft absoluut. Is ook het E21je van de vrouw en mag ik niet wegdoen. Zolang ik geen nette 323i of E24 heb gevonden blijft de Baur ook gewoon natuurlijk.
Ik heb ook zeker mijn wensen en vereisten omtrent de auto.
Het is zoals je zegt: Ik heb geen zin om een project af te blazen op een gegeven moment. Gezien de tijd de je er gewoon in moet stoppen zou het in mijn geval op dit moment een megamulti-jarenplan gaan worden.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
We hebben het er op de excursie al even over gehad. Ik denk dat er in deze veel werk zit en dat het misschien verstandiger is een goede E21 te kopen en die opknappen.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
Hmzz, begrijpelijk, restauratie kost echt veel geld over het algemeen. Voordeel is dat je wel weet wat je hebt! Ook een hele nette baur kan een ellendebak zijn.
Ik zou dan wel gewoon je baur al te koop zetten, je kunt hem beter verkopen als je er niet vanaf hoeft, dan dat je dadelijk 3 oldies hebt en er graag vanaf wilt!
Arnold D wrote:We hebben het er op de excursie al even over gehad. Ik denk dat er in deze veel werk zit en dat het misschien verstandiger is een goede E21 te kopen en die opknappen.
Precies zoals je zegt. Hopelijk kan het opknappen tot een minimum beperkt worden.
@Loentje, Ik moet zeggen dat ik nog niet van plan ben om de baur te koop te zetten. Ik snap precies wat je bedoeld maar wellicht, afhankelijk van een mogelijke aanschaf wordt de Baur wel gedeeltelijk gestript dan?????????
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Tsja, ik kan me deze gedachten wel voorstellen, en tijdgebrek speelt ons al gauw parten. Ik heb ook nog ergens een projectje staan...
Het is wel zo dat er op dit moment vrij nette 323i's te koop staan voor best fatsoenlijke prijzen, bijv die Kastanienrode met een vraagprijs van 6900 euro ofzo. Een kale luis, maar veel netter worden ze niet. Dus ik kan me voorstellen dat je daarover wilt denken.
Hoewel ik ook gek ben op bijv een nette originele bronzit E24 loop je hiermee veel risico. Een nette auto kopen voor 10K levert nog steeds het risico op dikke kosten binnen afzienbare tijd en dat hebben we mede te danken aan meerlaags plaatwerk.
Altijd jammer dit soort berichten te horen... Maar ook heel begrijpelijk...
Maar is de auto in dusdanige slechte staat dat hij niet meer door de APK komt dan?
Anders zou ik m lekker blijve rijden totdat je iets anders vind...
Deze raak je nog wel kwijt hoor, geloof me
In ieder geval succes met de zoektocht... Zoals jeroen zegt, er staan wel wat leuke te koop... Maargoed... geduld is een schone zaak...