En dan nog wel eentje met een afgedraaid vliegwiel, en 3x dubbele solex carburateurs, splinternieuwe MSD ontsteking...
Blok ziet er op het eerste oog goed uit... liep goed in de auto (zei de eigenaar)
Wel ga ik denk ik het blok volledig nachecke alvorens ik hem omgooi... Een kleine revisie ala pakkingen keringen en kleppen etc...
Verder zat het uilaatspruitstuk erbij (vrijwel nieuw)... en ook de eerste helft van de uitlaat (splinternieuw)...
er zat een vierbak versnellingsbak bij... verder nog een goed uitziende dynamo, startmotor en nieuwe brandstofpomp (nodig voor de solexen)... er zit een grote luchtfilter op... die alle 3 de carbs omvat... deze ik liever zou vervangen door kelken...
Wat ga ik nu doen...
1. Een goede werkbok maken waarom ik het blok goed klaar kan maken...
2. solexen in zijn geheel verwijderen (niet uit elkaar schroeven alleen demonteren van blok)
3. blok uit elkaar halen... en nakijken wat vervangen dient te worden... zowieso de distributieriem, pakkingen, olie, koelvloeistof etc. en eventueel (wanneer nodig) de keringen, kleppen, zuigerveren (of miss wel zuigers) en lagers...
4. blok weer in elkaar dan natuurlijk...
5. waterpomp/koelsysteem etc etc nakijken/vervangen
6. versnellingsbak nakijken op lagers en keringen
7. dynamo checken
8. startmotor checken
9. msd ontsteking plaatsen in motorruimte (verdelerkap zit op nokkenas) weet trouwens de plek hier al voor... heb net even zitten friemelen... zo hoef ik mijn ruitensproeierreservoir niet te verplaatsen.
10. solexen schoonmaken (zonder uiteen halen)
11. kelken kopen met filtersokjes (vind ik mooier dan zo'n grote unit)
12. het inlaatspruitstuk kan wel een nieuw aluminium kleurtje gebruiken
13. kleppendeksel opnieuw zwart maken
dit alles kan ik natuurlijk doen zonder aan de auto te komen... gewoon lekker in de garage... met kacheltje etc.
hieronder nog wat puntjes in de planning....
14. uitbouwen motor...
15. inbouwen m20b25
16. alles aansluiten uiteraard...
17. afstellen carbs (laten doen)
18. banden oprijden
Bij deze de foto's... Tijdens de ombouw/herbouw volgen er meer...

nog wat losse onderdelen:

de rode kastjes is een gloednieuwe msd ontsteking
en dat messingkleur ding is een nieuwe brandstofpomp...