323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post Reply
User avatar
ac/dennis
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1439
Joined: Sat Mar 26, 2005 2:03 pm
Location: Holland, Deventer

Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.

Post by ac/dennis »

haha :)
Is het echt nodig om je uitlaten te verwijderen?
Heb hier thuis een mooi sperretje in de weg liggen, alleen zitten daar de twee aandrijfassen nog aan en krijg die v3rd*md3 imbusbouten niet los aan de diff kant omdat ik de boel niet kan blokkeren. Enig idee hoe ik dat goed kan oplossen oh doktor Mike?


User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3612
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.

Post by Arnold D »

De luchtsleutel erop.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.

Post by Peter V. »

Met verwijderde uitlaten gaat het makkelijker maar mijn inziens niet noodzakelijk.

Als je geen luchtsleutel heb dan een lange metalen strip (of hout) aan twee gaten van de ingaande flens en daar een hulp op laten staan. Vervolgens de imbusbouten laten schrikken ( goed passende sleutel erin en een zachte pedagogische tik uitdelen).
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.

Post by Wondermike »

Nou ik geef het jullie te doen om het diff te verwijderen met de uitlaten er nog op.
De rechteruitlaat loopt achter het diff langs en op de linker blijft de aandrijfas liggen waardoor je er last van hebt bij het verwijderen en plaatsen van het diff.

@Dennis, suc6 :lol:
So many cars, so little time
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.

Post by Wondermike »

@Arnold de beloofde stickermaat

Sticker op rail:
112mm * 26mm

Sticker op stoel:
60mm * 24mm

Tekst is zilver en de achtergrond zwart (ik had begrepen dat je kleurendoof was) :mrgreen:

Mocht je een prijsje weten dan maken we er maar een groupbuy van denk?
So many cars, so little time
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.

Post by Wondermike »

Ik ben even wezen testrijden en de grip in de bochten en het uit acceleren is een sensatie hoor.
Het lijkt alsof de hele auto zich anders gedraagd.
Niet goed voor je banden dit hoor want nu slijten ze beide...... maar wel lekker om mee te spelen en ik zal nog moeten leren hier goed mee om te gaan.

Toen even langs een kenner geweest om samen het geluid te bepalen wat ik hoor. En met een paar 100 meter wist hij het al wel.
Hoogst waarschijnlijk is de speling tussen kroon en pionwiel wat groot. Dit kan komen door het te hard aandraaien van de flens waardoor het pionwiel verder naar voren wordt getrokken in het huis.
Omdat de voorste keerring is vervangen kan dit de oorzaak zijn.
Oplossing is om dit opnieuw te laten afstellen. Maar dat is specialistisch werk en er zal dan een nieuwe vulbus moeten worden geplaatst.
Nummer 8 op dit plaatje.
Image

Ik zal toch eens gaan kijken wat dit gaat kosten...... :roll:
So many cars, so little time
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.

Post by 323baur »

Zonder dat ik nu erg veel kennis hiervan heb, laat staan dat ik het gehoord heb, ik denk dat hij er erg oud mee kan worden..
Maar wat een pret met een sperretje he..

Tis mooi weer, ik denk dat ik zo ook even buiten ga spelen. :launch
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
ac/dennis
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1439
Joined: Sat Mar 26, 2005 2:03 pm
Location: Holland, Deventer

Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.

Post by ac/dennis »

323baur wrote: Tis mooi weer, ik denk dat ik zo ook even buiten ga spelen. :launch
Ik ook! FAP

Jammer van het geluidje WM, maar mss kan het verder helemaal geen kwaad. Maar als het relatief weinig blijkt te gaan kosten zou ik het laten vervangen. Anders maar je originele diff er weer onder en deze in de gracht donderen.
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.

Post by Wondermike »

Gewoon een pica (omdat ik de lichtinval wel mooi vond)

Image
So many cars, so little time
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.

Post by Peter V. »

Nice PICA :D
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post by Wondermike »

ja leuk he, ik stond op de ladder de dakgoot leeg te halen en zag hem staan en dacht, dat is een verdraaid knappe E21 FAP FAP (op een ladder :mrgreen: )
So many cars, so little time
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post by 323baur »

Helemaal eens WM, zo 3/4 van boven/ op zij zie je de lijnen op zijn mooist.
Mooi 'buroblad' :wink:
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post by Wondermike »

nee nee daar staat Sletlana 8)
So many cars, so little time
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post by Peter V. »

Soms heb je inderdaad van die lichtval dat een kleur of auto mooi uitkomt.

En meestal heb ik dan geen fototoestel bij me :(
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29996
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.

Post by Jeroen »

Wondermike wrote:...Toen even langs een kenner geweest om samen het geluid te bepalen wat ik hoor. En met een paar 100 meter wist hij het al wel.
Hoogst waarschijnlijk is de speling tussen kroon en pionwiel wat groot. Dit kan komen door het te hard aandraaien van de flens waardoor het pionwiel verder naar voren wordt getrokken in het huis.
Omdat de voorste keerring is vervangen kan dit de oorzaak zijn.
Oplossing is om dit opnieuw te laten afstellen. Maar dat is specialistisch werk en er zal dan een nieuwe vulbus moeten worden geplaatst.
Dat is precies waarom ik de voorste keerring laat zitten (zolang ze niet lekken), je moet idd opnieuw gaan afstellen... succes!
Regards/groeten, Jeroen
Post Reply