323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Persoonlijk zou ik ook nooit de voorste keerring vervangen als daar geen reden voor is.
Bij mij oude diff ook alleen bij de zijdeksels de keerringen vervangen.
Helaas is dat bij deze al een keer gedaan voor dat ik hem kocht.
Ben al een beetje aan het rond kijken wie dat soort klusjes serieus doet.
Kwam hiervoor ook al Janssen Motorenrevisie tegen maar daar was Ite nog niet zo tevreden over.....
Bij mij oude diff ook alleen bij de zijdeksels de keerringen vervangen.
Helaas is dat bij deze al een keer gedaan voor dat ik hem kocht.
Ben al een beetje aan het rond kijken wie dat soort klusjes serieus doet.
Kwam hiervoor ook al Janssen Motorenrevisie tegen maar daar was Ite nog niet zo tevreden over.....
So many cars, so little time
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Neuh, dat laatste adres zou ik mijden als de p..
Maar eerlijk is eerlijk, ik zou het wel uit besteden, want die lagers moeten volgens mij op 1/100 nauwkeurig worden afgesteld.
Is dit niet iets voor Hans Kous?
Maar eerlijk is eerlijk, ik zou het wel uit besteden, want die lagers moeten volgens mij op 1/100 nauwkeurig worden afgesteld.
Is dit niet iets voor Hans Kous?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29996
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Hans Kous kan dat idd wel, vaker gedaan, dat was ook degene die mij heeft aangeraden om -zolang de voorste keerring niet lekt- de voorkant niet los te halen omdat het een berg werk is om de boel weer afgesteld te krijgen. Ik wil hem vragen of 'ie 't wil doen en of 'ie dan een prijsopgave kan geven?
Regards/groeten, Jeroen
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Nou Jeroen als je dat wilt doen graag
Ik vind het geluid namelijk niet leuk ook al zeggen ze dat hij er oud mee kan worden.
Ik vind het geluid namelijk niet leuk ook al zeggen ze dat hij er oud mee kan worden.
So many cars, so little time
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Als je dan toch gaat bellen met HK..
Is het niet verstandig om as donderdag onderdak te gaan zitten om de voorremmen van de 735 te reviseren?
Het wordt 7 graden met regen..
Als ik de neus van de 7 naar binnen rij kan je er nauwelijks bij en kunnen de deuren niet meer dicht. Dat wordt dus kou lijden..
Ik kan ook een afspraak maken bij zo'n doe het zelf garage.
Vanzelfsprekend hoeft dat natuurlijk niet voor niks.
(sorry voor het kapen van je topic).
Is het niet verstandig om as donderdag onderdak te gaan zitten om de voorremmen van de 735 te reviseren?
Het wordt 7 graden met regen..
Als ik de neus van de 7 naar binnen rij kan je er nauwelijks bij en kunnen de deuren niet meer dicht. Dat wordt dus kou lijden..
Ik kan ook een afspraak maken bij zo'n doe het zelf garage.
Vanzelfsprekend hoeft dat natuurlijk niet voor niks.
(sorry voor het kapen van je topic).
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- gerrit323
- E21 VIP

- Posts: 4603
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Als ik WM zijn verhaal lees over compleet veranderend rijgedrag ed ... moet ik toch ook maar eens kijken voor een sperretje
maar eerst andere kosten doen die noodzakelijker zijn 
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29996
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Nah Hansje is zoek, mogelijk op vakantie, wil in deze periode nog wel eens naar Canada afreizen. Krijg ook nog de gegevens van DE BMW diff specialist van NL maar die pakt 'm dan gelijk geheel aan en vervangt dus ook gelijk plaatjes en lagers bij slijtage. Uiteindelijk duurder maar dan heb je echt een nieuw diff terug. Delen die al zijn vervangen gaan dan evengoed geen tweede keer vervangen worden maar volgens mij moet WM met een beetje pech nu aan de voorzijde wel wat gaan vervangen als de boel verkeerd opgespannen is.
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Misschien sperretje op Ebay verkopen?? Of ben ik nu heel slecht..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.
Mooi gebakje! Om trots op te zijn. E21's zijn mooi van bovenWondermike wrote:Gewoon een pica (omdat ik de lichtinval wel mooi vond)
Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Dat wordt hier bij de garage tegengesproken.Wondermike wrote: ook al zeggen ze dat hij er oud mee kan worden.
Niet verder mee rijden, want dan brandt je het diff op. Dit moet afgesteld worden en dat is geen goedkope klus.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Kijk even op het e28 forum voor een idee wat je te wachten staat.
Daar is iemand bezig met het heropbouwen van een sper.
NOT easy.
Daar is iemand bezig met het heropbouwen van een sper.
NOT easy.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Heb je een link Ite.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
yup:
http://forum.e28.nl/viewtopic.php?f=63&t=3740
indrukwekkend - diep respect, kan niet anders zeggen!
http://forum.e28.nl/viewtopic.php?f=63&t=3740
indrukwekkend - diep respect, kan niet anders zeggen!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
ff aanmelden, je kan daar niets lezen ongeregistreerd.
Nog even voor de duidelijkheid over de problemen met mijn sper.
Degene van wie IK de sper heb gekocht heeft de voorste keerring vervangen. Ik zou het niet durven en heb bij mijn standaard diffie de keerring gelaten voor wat hij was.
Nou weet ik niet hoe vast de moer hierna gedraaid is maar hier ligt waarschijnlijk de oorzaak van de problemen.
Ik moet zeggen dat ik wel wat teleurgesteld ben omdat het sper goed zou moeten zijn.
Inmiddels de eerste offerte binnen en daar heb ik wel eens een sper voor op MP zien staan
.
Nog even voor de duidelijkheid over de problemen met mijn sper.
Degene van wie IK de sper heb gekocht heeft de voorste keerring vervangen. Ik zou het niet durven en heb bij mijn standaard diffie de keerring gelaten voor wat hij was.
Nou weet ik niet hoe vast de moer hierna gedraaid is maar hier ligt waarschijnlijk de oorzaak van de problemen.
Ik moet zeggen dat ik wel wat teleurgesteld ben omdat het sper goed zou moeten zijn.
Inmiddels de eerste offerte binnen en daar heb ik wel eens een sper voor op MP zien staan
So many cars, so little time

