Ik ben wim, 23 jaar en een trotse e21 323i bezitter. Ik heb vorig jaar een zwarte 323i gekocht met nogal veel werk en ben druk aan de slag gegaan met restaureren in mijn vrije uurtjes naast mijn studie en zaterdagwerk.
Ik ben begonnen met de techniek in orde te maken. Heb de nodige slijtage onderdelen aan het motorblok vervangen en kwam er hierbij achter dat het een 2.7 eta blok bleek te zijn. Eerst wist ik niet goed of ik hier blij mee moest zijn aangezien dit niet het originele blok is. Uiteindelijk heb ik het blok toch maar laten zitten en technisch in orde gemaakt. En de auto op de vermogensbank gezet op mijn werk. Toch nog 160 PK en 270 Nm met originele K-jetronic. Best veel voor zo'n oud blok.
Ook de remmen en koppeling heb ik gereviseerd.
Toen de techniek in orde was heb ik alle moed bij elkaar geschraapt om met de carrosserie te beginnen. De bekende plekken waren toch allemaal wel aangetast: wielkasten, B-stijlen, bodem bij reservewiel, kriksteunen en na het demonteren van de hemel bleek ook het dak te roesten. Deze zomer ben ik 2 volle weken met het plaatwerk aan de slag gegaan en heb alle nieuwe delen er in gelast. Het strak maken van de auto is aan mij niet aanbesteed en heb dit dan ook uitbesteed aan een kennis die een autorestauratie bedrijf heeft. Op het moment is de auto helemaal strak en staat hij in de grondverf. Dingen die nu nog gedaan moeten worden zijn:
- De auto conserveren met een antiroest oplossing
- kleur spuiten (zwart)
- en de auto geheel opnieuw opbouwen.
Ik heb het forum al wel een poosje als stille gebruiker gebruikt, maar wou me toch graag even voorstellen om bevindingen met elkaar uit te kunnen wisselen. Dan weten jullie ook wie er hier rond spoken.

Foto's van de restauratie post ik op een later tijdstip.
Jullie horen van mij op het forum!