zo weer een update'je....
deze kenne jullie al, maar vanaf hier ben ik verder gegaan met het verwijderen van distributieriem, spanrol en waterpomp etc.
hierna verder gegaan met het losse van de kop... dat ging makkelijk zat en ben toen naar mijn beste maat gegaan (ivo, e30 fanaat) om de kop een lekker badje te geven...
Ze hebben een airo/compressoren bedrijf en een afdeling daarvan doet niks anders dan reviseren... Hier hebben zie dus op revisie gebied wel eea.
(vorige foto ter illustratie verschil)
na het machinaal reinigen van de kop hebben we hem grondig nagekeken op evt. mankementen etc.
conclusie:
tuimelaartjes goed,
inlaat kleppen goed,
uitlaat kleppen toch wel wat blijvende aanslag,
nokkenas opzich wel goed... op 2 plekken wel wat sporen van slijtage (een soort van loopbaantje / miniscuul geultje)
We moeten nog even nakijken en brainstormen wat hiermee te doen... en dan verdere conclussies trekken voor wat betreft de kop...
ook is er eea gestraald (glasparelstralen)... zoals op de foto's is te zien is de nokkenas-tandwiel gestraald en ook het koelwaterpijpje zoals je ziet op de foto hieronder...
deze heb ik voor het oog even teruggezet maar uiteraard komen er nieuwe pakkingen etc. op...
de volgende fotos zijn van hoe het blok er nu bij staat, weer een stukje kaler... van de week eens alle olie aftappen en kijken wat we hierna allemaal tegenkomen...
ik ga even navragen aan ivo of ik de distributie afdekkap, thermostaathuis, en nog wat andere kleine alu parts mag stralen...
hier kom ik nog op terug... maar vind het er wel leuk uitzien... van de tandwielen zie je vrij weinig terug maar het is wel leuk om alles mooi blinkend te kunnen monteren...
TOT ZOVER
Gr. Randy
e21; resedagrün metallic; 320/6; Solex 4A1; 1978
e36; donkerblauw; 325i; 1992
f36; saphirschwarz metallic; 435xd; 2016