Koude kachel
Koude kachel
Waarom blijft mn kachel koude lucht blazen? met de motor op temperatuur moet ie toch s warm worden?
Re: Koude kachel
Whaha ja dat heb ik slimmerikuwbuurman wrote:draai de knop eens naar het rode deel....
Re: Koude kachel
Probeer een stuk karton voor je radiator. Dan wordt je motor in ieder geval goed warm met dit koude weer.
By the way. Wel weghalen als het warmer wordt in verband met te weinig koeling
By the way. Wel weghalen als het warmer wordt in verband met te weinig koeling
Re: Koude kachel
Dat had ik van 1 van de vorige eigenaren ook al gezien (mooi rood karton) maar is er verder géén oorzaak voor te vinden? Gaat me niet om de motor maar om de temperatuur binnen..... ijs zit aan de binnenkant... 
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29994
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Koude kachel
Hooooo dat zijn gevaarlijke adviezen. Dat moet je alleen doen als de motor (koelwatertemperatuur) te laag blijft, en dat is doorgaans geen kwaal bij deze auto's. Anders heb je al snel een koppakking te vervangen.waut-r wrote:Probeer een stuk karton voor je radiator.
Staat de schuif aan de linkerkant naar beneden? Dan ff met 2 man testje doen: je kachelkraan zit in de motorruimte, schuin onder het tankje van de remvloeistof dicht tegen het schutbord. 1 pers even de kachelknop verdraaien en de ander met een zaklamp ff kijken of de kraan bediend wordt, dikke kans dat het kabeltje los is geschoten. Draait de kachelknop erg zwaar of juist erg licht toevallig? Temperatuur van de auto wel goed? Voldoende koelvloeistof aanwezig?
Regards/groeten, Jeroen
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Koude kachel
Charlotte's kachelunit is door mij wel eens helemaal werkend gemaakt.
Maar wat Jeroen aangeeft is de simpelste check, beweegt de kachelkraan in de motorruimte wel of niet als je aan de knop draait.
En idd de rechterschuif helemaal naar beneden anders krijg je direct koude lucht van buiten.
Maar wat Jeroen aangeeft is de simpelste check, beweegt de kachelkraan in de motorruimte wel of niet als je aan de knop draait.
En idd de rechterschuif helemaal naar beneden anders krijg je direct koude lucht van buiten.
So many cars, so little time
Re: Koude kachel
Ik denk dat het probleem die schuif is... die gaat wel op en neer maar normaal voel je als het ware een weerstand van openen van de klep?
Had stukje van jou al gelezen mike en inderdaad is de hele bediening niet optimaal... De middelste draaiknop werkt ook niet echt...
Had stukje van jou al gelezen mike en inderdaad is de hele bediening niet optimaal... De middelste draaiknop werkt ook niet echt...
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Koude kachel
Reserveer bij Loentje gewoon het eerst de beste hele kachelpaneeltje.
Ze hebben bijna allemaal het probleem van de afbrekende kunstofdelen.
Repareren is vaak tijdelijk de oplossing.
Van de type 1 kachelunits blijft de bediening trouwens langer goed.
Ze hebben bijna allemaal het probleem van de afbrekende kunstofdelen.
Repareren is vaak tijdelijk de oplossing.
Van de type 1 kachelunits blijft de bediening trouwens langer goed.
So many cars, so little time
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Koude kachel
Is een algemeen zwak punt bij BMWeetjes.
Ook de gele banaan geeft bijna geen warmte naar het nu blijkt.
Ik zal eens gaan kijken - zucht -.
Ook de gele banaan geeft bijna geen warmte naar het nu blijkt.
Ik zal eens gaan kijken - zucht -.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: Koude kachel
Even de hoofdkraan met de hand open zetten en met een tie-wrap vastzetten. Dan moet ie wel warm worden.
Zit er wel koelvloeistof in het koelsysteem en geen water.
Zit er wel koelvloeistof in het koelsysteem en geen water.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Koude kachel
Die zijn nieuw maar voor een type 1.
Jouw type 2 heeft als het goed is een blauwe buitenkabel. Meestal zijn het de kunststof hendels waar het kabeltje word vastgezet.
Jouw type 2 heeft als het goed is een blauwe buitenkabel. Meestal zijn het de kunststof hendels waar het kabeltje word vastgezet.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Re: Koude kachel
Nee, deze buitenkabel zit met een klem vast. Deze klem klemt op een stuk plastic. Deze breken na verloop van tijd af.
Je kunt deze ook heel goed met een paar tie- wraps vastzetten als tijdelijke oplossing.
Last edited by Arnold D on Fri Dec 03, 2010 10:37 am, edited 1 time in total.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
Re: Koude kachel
Ok bedankt.
Volgend probleem. De ruitenwissers zijn niet meer vooruit te branden! Voor dat ze op en neer zijn kan ik wel een rondje om de auto heen lopen!
Volgend probleem. De ruitenwissers zijn niet meer vooruit te branden! Voor dat ze op en neer zijn kan ik wel een rondje om de auto heen lopen!