Restauratie Alpina B6-2.8
- 323baur
- E21 VIP

Re: Restauratie Alpina B6-2.8
Die zijn ook niet snel!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Ja, maar zij zijn ook weer afhankelijk van Getrag.
Maar, ik maak mij er ook niet zo druk om.
Maar, ik maak mij er ook niet zo druk om.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
Morgen gaan we de Alpina naar de spuiter brengen om de laatste plekjes bij te werken. Heb hierdoor wel weer veel moeten demonteren.
Ik heb ook maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om de stoelen voor de bekleder klaar te maken, zodat hij deze kan restaureren. De stoelsteunen liggen bij de coater en de stikkers zijn klaar. Het ijzerwerk van de hoofdsteunen, welke een beetje roestig waren, liggen bij de verzinker voor een nieuwe zinklaag.
Aangezien we weer naar de Alpen gaan en we het maximale uit de auto's proberen te halen, heb ik voor de stevigheid een voorpootbrug gemonteerd.
In januari komen de andere klapraampjes en dan kunnen die ook gemonteerd worden en als laatste is het stuur weggebracht voor nieuw leer.
Oh ja, ik heb ook al een nieuwe accu, deze bleek toch niet helemaal goed te zijn. Door de problemen met de oude accu heb ik wel een goede set startkabels en een druppellader aangeschaft.
Als ik de lijst zo bekijk, zit er toch weer meer werk aan dan ik had gedacht.
Ik heb ook maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om de stoelen voor de bekleder klaar te maken, zodat hij deze kan restaureren. De stoelsteunen liggen bij de coater en de stikkers zijn klaar. Het ijzerwerk van de hoofdsteunen, welke een beetje roestig waren, liggen bij de verzinker voor een nieuwe zinklaag.
Aangezien we weer naar de Alpen gaan en we het maximale uit de auto's proberen te halen, heb ik voor de stevigheid een voorpootbrug gemonteerd.
In januari komen de andere klapraampjes en dan kunnen die ook gemonteerd worden en als laatste is het stuur weggebracht voor nieuw leer.
Oh ja, ik heb ook al een nieuwe accu, deze bleek toch niet helemaal goed te zijn. Door de problemen met de oude accu heb ik wel een goede set startkabels en een druppellader aangeschaft.
Als ik de lijst zo bekijk, zit er toch weer meer werk aan dan ik had gedacht.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
Aangezien de auto bij de spuiter staat en het interieur verwijderd is, maken we gelijk van de gelegenheid gebruik de stoelen op te knappen.
Het metaal van de hoofdsteunen waren aangetast door vliegroest.

Opnieuw laten blauwverzinken.

Het metaal van de hoofdsteunen waren aangetast door vliegroest.

Opnieuw laten blauwverzinken.

Last edited by Arnold D on Fri Jan 14, 2011 12:07 am, edited 1 time in total.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Dus zo ziet een stoel eruit aan de binnenzijde 
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Alleen die van ArnoldDus zo ziet een stoel eruit aan de binnenzijde
So many cars, so little time
echt alles wordt onderhanden genomen :O erg netjes.
wat kost het +/- nieuw bekleden van de stoelen e.d?
keep posten, geniet van dit project!
wat kost het +/- nieuw bekleden van de stoelen e.d?
keep posten, geniet van dit project!
1979 e21 320 automatic
De stoelen worden niet voorzien van nieuwe stof, omdat ten eerste de stof niet beschadigd is en ten tweede, de stof is niet meer te krijgen.
Wat is er dan wel met de stoelen aan de hand.
-Het ijzerwerk van de hoofdsteunen waren roestig.
-Het kunstleder van de bekleding zijn op een paar kleine plekjes versleten. Misschien is dit te restaureren of vervangen.
-De plooien in de stoel zitten los. Het ijzerwerk aan de onderzijde is doorgerot.
-De stoelleuning staat scheef. Dat komt omdat er bij het instappen tegen 1 kant van de leuning gedrukt wordt. Je kan deze weer rechttrekken, maar dat is van korte duur. Ik denk dat er scheuren in het frame zitten die gelast moeten worden en zo niet, gaan we verstevigingen aanbrengen.
-De vulling van de opstaande rand van het zitvlak is op, je voelt het ijzer zitten.
-De rails zijn roestig en worden opgeknapt of vervangen.
-De stoelhouders worden opnieuw gecoat en voorzien van een nieuwe Recaro stikker
-Waar de stoelhouders op de stoel worden geschroefd, zijn sommige moeren van het frame gebroken, met als gevolg dat de stoel niet al te vast zit.
Wat is er dan wel met de stoelen aan de hand.
-Het ijzerwerk van de hoofdsteunen waren roestig.
-Het kunstleder van de bekleding zijn op een paar kleine plekjes versleten. Misschien is dit te restaureren of vervangen.
-De plooien in de stoel zitten los. Het ijzerwerk aan de onderzijde is doorgerot.
-De stoelleuning staat scheef. Dat komt omdat er bij het instappen tegen 1 kant van de leuning gedrukt wordt. Je kan deze weer rechttrekken, maar dat is van korte duur. Ik denk dat er scheuren in het frame zitten die gelast moeten worden en zo niet, gaan we verstevigingen aanbrengen.
-De vulling van de opstaande rand van het zitvlak is op, je voelt het ijzer zitten.
-De rails zijn roestig en worden opgeknapt of vervangen.
-De stoelhouders worden opnieuw gecoat en voorzien van een nieuwe Recaro stikker
-Waar de stoelhouders op de stoel worden geschroefd, zijn sommige moeren van het frame gebroken, met als gevolg dat de stoel niet al te vast zit.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- gerrit323
- E21 VIP

- My E21(s): '82 e21 323i hartge
De zetels repareren vind ik al
maar het opfrissen van het metaal dat je niet ziet vin ik helemaal
getuigd van pure passie ...
Gerrit
Gerrit
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
Thanks Gerrit,
De stangen moesten toch verzinkt worden en dan laat ik het frame ook gelijk doen.
De stangen moesten toch verzinkt worden en dan laat ik het frame ook gelijk doen.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- gerrit323
- E21 VIP

- My E21(s): '82 e21 323i hartge
Vanavond voor mijn vriend
Arnold onderweg geweest en wat ligt hier thuis ...
2 verschillende kooien (5stuks elk) met bijhorende rollensets (20tal per type) .. in 2 maten voor de Alpina .. normaal zouden ze beiden moeten kunnen passend gemaakt worden mits wat kleine aanpassingen ..

@Arnold ... als je wil blijf ik wat later de 22ste en bekijken we samen de uit te voeren aanpassingen
Gerrit
2 verschillende kooien (5stuks elk) met bijhorende rollensets (20tal per type) .. in 2 maten voor de Alpina .. normaal zouden ze beiden moeten kunnen passend gemaakt worden mits wat kleine aanpassingen ..

@Arnold ... als je wil blijf ik wat later de 22ste en bekijken we samen de uit te voeren aanpassingen
Gerrit
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
1994 e36 m3
2010 golf gti
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Goede ontwikkelingen! Daar wordt die kale vast wel blij van

Regards/groeten, Jeroen
Gerrit, Vriend
Ik ben zo blij, ik gun je de carterpan beschermer van een E30, die ik morgen bij de coater ga halen (was 5 min. geleden nog van Jeroen)
Je hoeft niet langer te blijven, maar het mag wel, want de versnellingsbak ligt al bij ESA. Dat kunnen we daar dan gelijk aan Theo voorleggen. Ik heb hem gemeld dat zowel het oude en nieuwe lager meegebracht gaan worden.
Ik ben zo blij, ik gun je de carterpan beschermer van een E30, die ik morgen bij de coater ga halen (was 5 min. geleden nog van Jeroen)
Je hoeft niet langer te blijven, maar het mag wel, want de versnellingsbak ligt al bij ESA. Dat kunnen we daar dan gelijk aan Theo voorleggen. Ik heb hem gemeld dat zowel het oude en nieuwe lager meegebracht gaan worden.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.